Chrudimské noviny Internetový projekt "Moje Chrudim" upozorňuje na nedostatky ve městě, dokáží ho úředníci patřičně využít?

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Internetový projekt "Moje Chrudim" upozorňuje na nedostatky ve městě, dokáží ho úředníci patřičně využít?

Chrudim - Projektů, které by rády upozornily na nedostatky ve městě, stále přibývá. Tu rozbitý chodník, onde nezakopaný horkovod, ale především nedostatečná komunikace radnice se svými občany. Právě to bylo důvodem, proč vzniknul internetový portál „Moje Chrudim“.

Jednou z mála možností, kterou vedení města nabízí svým občanům jako prostředek k podávání stížností a námětů, je rubrika „Otázky a odpovědi“. Tu zájemce najde na webových stránkách města. K nemalé nelibosti mnoha Chrudimáků se zde však objevují zodpovězené jen některé dotazy a navíc často s několikatýdenním zpožděním.

„V žádném městě jsem nepotkal tolik místních patriotů jako v Chrudimi. Snad každý, kdo zde žije, nedá na tohle město pod Železnými horami dopustit. Tenhle portál je tu pro všechny, kteří chtějí Chrudimi něco vrátit,“ uvádí v představení svého projektu jeho tvůrce Petr Vašíček. Jedná se tedy o občanskou iniciativu, která nemá s armádou úředníků městských odborů pranic společného.

Na interaktivní mapce tak zájemce najde hned několik problémů rozprostřených po celém městě, které jeho obyvatele trápí. Nejde přitom jen o zmiňované rozbité chodníky a nezakopaný horkovod v sídlišti U Stadionu. Jsou zde i připomínky k návaznosti MHD nebo stížnost na hlučné návštěvníky restaurace. Vložit další takovou připomínku je jednoduché a zvládne to běžný uživatel internetu. Na tahu je teď město a jeho zaměstnanci. Občané jim totiž dali do rukou vynikající nástroj, který jim umožňuje řešit nejpalčivější problémy a nemusí přitom ani opustit svoji teploučkou kancelář.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele Petr Vašíček
#2332 Petr Vašíček 20. Listopad 2014 - 17:35
Jenom malá aktualizace - v polovině srpna jsem na portál MojeChrudim.cz upozornil pana starostu Řezníčka a nabídl mu možnost, zřídit zde speciální "úřednický" účet. Díky němu by úředníci mohli jednotlivé body označovat jako vyřešené či v řešení a získali by možnost přehledně body označovat a pracovat s nimi.

Pan starosta přislíbil, že mou nabídku předá kompetentním lidem na MěÚ, nicméně tím bohužel celá komunikace skončila. Chápu, že v předvolebním boji asi nebyl na podobné prkotiny čas, nicméně jakmile bude zvolena nová rada, napíšu (staro)novému starostovi znovu, snad už bude na řešení občanských e-podnětů více času. Držte nám palce.