Chrudimské noviny Co vyjednal Pavel Štěpánek s ředitelstvím silnic a dálnic?

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Co vyjednal Pavel Štěpánek s ředitelstvím silnic a dálnic?

Chrudim - Pavel Štěpánek (Piráti) je místostarostou zodpovědným za oblast dopravy. Někdy se na jeho hlavu snáší kritika právem, jindy nejsou kritici úplně spravedliví. Přesto se tento politik snaží, seč mu síly neuvolněného místostarosty stačí, aby pro město vyjednal ty nejlepší podmínky a také „realizace“ tolik potřebných staveb. Naposledy rokoval s vedením ředitelství silnic a dálnic. Třeba o obchvatu.

V prvním prosincovém týdnu dojde k podpisu smlouvy se zhotovitelem druhé etapy obchvatu. Předběžný termín slavnostního zahájení stavby za účasti ministra dopravy je stanoven na 19. prosince. Poprvé bychom se po něm mohli svézt už v druhé polovině roku 2021,“ uvádí na svém facebookovém profilu Pavel Štěpánek. Dobrým zprávám však není konec. Počítá se i se stavbou sjezdu u Medlešic, aby bylo možné se napojit na I/37 směrem na Pardubice. Termín realizace nejspíš v roce 2021, možná 2022,“ píše Štěpánek.

Dokud nedojde na přeložku, obyvatelé Pardubické ulice mohou oprávněně žehrat na obchvat města.  Reprofoto: Chrudimské noviny

Pozitivně se vyvíjí i jednání o záměru, zrušit léta nepoužívanou trať mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem, jejíž existence v tuto chvíli komplikuje nejen práci na studii přeložky I/17 - severní obchvat Chrudimi, ale i další záměry, kterých se dotýká. Přesto je nejpozitivnější termín realizace této přeložky, která by vyloučila podstatnou část tranzitní dopravy z širšího centra Chrudimi až po roce 2025,“ sděluje ne příliš pozitivní výhled do budoucna politik.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele Jokl
#8998 Jokl 21. Listopad 2019 - 22:55
Na přímou otázku v titulku, přímá odpověď. Úplný hovno. Termín započetí druhé etapy je znám už přes rok a řeči, že se bude stavět severní obchvat kolem bývalé Transporty jsem poprvé zaregistroval před 10 - 12 lety. Takže zbytečný článek, ve kterém si ten bankrotář honí ego a osobní marketing.
Obrázek uživatele Karel7
#8999 Karel7 22. Listopad 2019 - 12:25
BOURAT, RUŠIT. LIKVIDOVAT to jde velmi rychle a snadno s požehnáním ČD a SŽDC. STAVĚT a BUDOVAT to již dá námahu.
Obrázek uživatele Karel7
#9000 Karel7 22. Listopad 2019 - 12:25
"Pozitivně se vyvíjí i jednání o záměru, zrušit léta nepoužívanou trať mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem, jejíž existence v tuto chvíli komplikuje nejen práci na studii přeložky I/17 - severní obchvat Chrudimi, ale i další záměry, kterých se dotýká. Přesto je nejpozitivnější termín realizace této přeložky, která by vyloučila podstatnou část tranzitní dopravy z širšího centra Chrudimi až po roce 2025," sděluje ne příliš pozitivní výhled do budoucna """politik""". V současnosti vede trať HM do nikam. Pokud by se podařilo zaústit trať z HM do Chrudim nádraží, tak trať bude zkrácena asi o 2,5 km, nabyde na významu. Změnu zaústění bude možné spojit se zatím odloženou rekonstrukcí tratě do Pardubic a s tolik očekávaným a vítaným zrušením jízdy vlaků do Pardubic úvratí v Rosicích. MHD v oblasti může být rozšířena jen od Bylan o vlakové zastávky Markovice, Průmyslová zóna, Chrudim zastávka. Tím ubyde množství aut na silnici. To je téma na "Zdravé město a MA 21". Realizace třetí etapy obchvatu přichází v úvahu možná za 20 - 30 let. Zatím i po vybudování obchvatu mohou koleje sloužit osobní i nákladní dopravě. Pokud bude obchvat o několik málo procent celé stavby dražší stále je to jen pakatel.