Chrudimské noviny Kolik mrtvých čeká na závodníky v Rallye Železné hory?

Dnes: 1°C
Zítra: 2°C
Pozítří: 5°C

Kolik mrtvých čeká na závodníky v Rallye Železné hory?

Celá republika smutní. Lépe řečeno, měla by smutnit. Čtyři mladé životy si vyžádala nehoda, která ukončila závod natuňěných aut na moravském Slovácku. Čtyři mladé dívky už nikdy nepřijdou domů, jejich blízcí je nikdy nepohladí po vlasech.

Proč?

Protože si pár zbohatlíků potřebuje dokázat, že na to mají. Potřebují ze sebe dostat agresivitu, vyplavit adrenalin, zažít pocit moci nad nespoutanou sílou nadupaného auta.

Jistě, najde se dost pánů, kteří budou obhajovat posádku, jež nezvládla svůj vůz. Bude se snažit argumentovat ve prospěch větříčku, který fouknul a tunový kolos se poroučel tam, kam neměl. Naprosto bez citu obviní holky, co se postavily tam, kam nejspíše neměly. Jako by sami neměli dcery v podobném věku, jako by zapomněli na vlastní mládí, nezkušenost, naivitu.

Proč si pánové ze zabijácké mašiny nezašli radši na střelnici, kde by zažili vzrušení daleko větší a ublížit mohli maximálně sobě, nikdo se už asi nedozví. Čtyři mrtvé však svědčí proti nim a jako memento je budou budit ze spánku "spravedlivých" advokátů až do konce života. Vzít cizí život není jen tak. I sebelepší lhář nepřesvědčí sám sebe, že za to vlastně nemůže.

Rallye Železné hory a jeho diváci

Proč o tom ale mluvím? Bystřejší už možná tuší. Podobná akce se koná i v Chrudimi a zasahuje do okolních vesniček Železných hor. Ano, Rallye Železné hory se jezdí přímo u nás za humny. Jen shodou šťastných okolností nedošlo k nehodě, která by měla za následek čtyři bílé rakve.

Opravdu chceme riskovat životy našich nejbližších a spoléhat na pořadatele závodů a jejich ujišťování o bezpečnosti? Skutečně věříme řidičům těchto aut pochybné kvality, že své stroje zvládnou? Jsou snad silnice třetích a nižších tříd dimenzované na rychlosti přesahující sto kilometrů za hodinu?

Odpověz si sám, milý čtenáři, spanilá čtenářko. Obyvatelé Nivnice a Lopeníku své odpovědi už našli.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele pep10
#623 pep10 22. Listopad 2012 - 22:55
Ano, poškozený majetek hradí pojišťovna ;-)
Obrázek uživatele pep10
#622 pep10 22. Listopad 2012 - 22:55
Ano, poškozený majetek hradí pojišťovna ;-)
Obrázek uživatele Ludmila Doskočilová
#617 Ludmila Doskočilová 22. Listopad 2012 - 5:39
Kubhi: A za to může ten závodník?? Proč to nenapíšete starostovi, aby to zastupitelstvo projednalo, stejně tak můžu říct já o Vás: jaký PAKO si tady u tý tratě postavilo barák s betonovym plotem? Jen aby jsme si ujasnili v jaké jsou navzájem pozici obyvatelé a jezdci. Takže doufám, že Vám konečně dojde, že ten problém bude trošku jinde že... Má oucta
Když vůz nabourá do neživého nepohybujícího objektu, nenapadá mě jiný viník než ten, kdo ten vůz řídí, Vás ano? Jen tak cvičně by mě zajímalo, jestli třeba někdo poškozeným poničený majetek zaplatí, když už se omezíme jen na škody na majetku.Že je to závodník, který jede na rychlost je sice hezký, ale furt v tom sedí on. Závodník a obyvatelé jsou ve vzájemné pozici takové, že obyvatelé závodníkovi neničí jeho majetek a neotravují ho svojí produkcí. Že závodníkům vadí ploty? Heuréka! Snadné řešení! Vedťe si svoje trasy mimo ploty a je pro problému, domy a ploty tu stály dřív. Mě by taky asi nedovolili postavit si barák na autodromu. Neodpověděl jste mi na jedinou otázku a nevyvrátil jediný argument, jen omíláte to samé jako ostatní a Vaše reakce říká jediné: milí obyvatelé, vypadněte na víkend kam chcete, pokud nemáte kam, tak se zalígrujte doma a doufejte,že najdete své příbytky v původním stavu. Pokud, milí zastánci rallye v obcích, nepřipustíte, že váš koníček může být pro okolí obtěžující a budete se zříkat odpovědnosti za jeho následky, spíš mu uškodíte,protože v těch vesnicích jste totiž hosté vy, ne ti co tam bydlí
Obrázek uživatele Kubhi
#614 Kubhi 21. Listopad 2012 - 18:04
Ludmila Doskočilová: Myslím, že dost velká část zde diskutujících přehlíží fakt, že pokud se jakýkoliv sport charateru rallye provozuje v bezprostřední blízkosti lidských obydlí a místní obyvatele to ohrožuje, obtěžuje nebo omezuje,tito obyvatelé do toho mají co mluvit a je úplně jedno, jestli tomu rozumí nebo ne.Už to psal ten pán na začátku. Kdo to tu srovnává s air show nebo bobovou dráhou, srovnává trošku hrušky s jabkama, ptže tyto sporty se nepořádají uprostřed obce a jak jsem se dozvěděla z jednoho rozhovoru bezprostředně po té události od asipořadatele, do nebezpečných zón spadají i přilehlé zahrady. Můžete mi někdo, vysvětlit, proč by se těmto lidem mělo a muselo líbit, že je celé nedělní odpoledne otrajuje hluk a smrad z motorů a že jim nějaké pako rozmlátí byť jen plot? Co by se dělo, kdyby tam potřebovala zajet sanita? Čí by byla vina, kdyby se tam připlet zmatený senior, nebo malé dítě? Ta tragédie je vinou posádky a pořadatele a né že né. Jak vidno, výcvik řidiče nezaručuje , že to řidič zvládne a jestli foukal vítr je úplně nepodstatné. Jezděte si to, klidně, ale ne v obci nebo jen tam, kde to místím a to VŠEM kolem kterých se to jezdí, nevadí. Že už to nebude rallye? To je možné ale svoboda jednoho končí tam, kde druhého začíná
A za to může ten závodník?? Proč to nenapíšete starostovi, aby to zastupitelstvo projednalo, stejně tak můžu říct já o Vás: jaký PAKO si tady u tý tratě postavilo barák s betonovym plotem? Jen aby jsme si ujasnili v jaké jsou navzájem pozici obyvatelé a jezdci. Takže doufám, že Vám konečně dojde, že ten problém bude trošku jinde že... Má oucta
Obrázek uživatele pep10
#609 pep10 20. Listopad 2012 - 9:14
Jaká spousta mrtvých lidí a řady dalších rakví?? Za těch 10 let je docela málo mrtvých, tak proč to tak hrotíte? Rally nejen u nás určitě nezvoní hrana, o to se nikdo nebojí, jen nám vadí ta medializace, kde se někteří lidé podřizují bulváru jako je TV Nova a další... :-) ... Bezpečnost na rally je v pořádku, kazí to diváci. Na střelnici si taky přeci nepůjdete stoupnout před terč. Nebo když jede vlak nebudete stát na kolejích, pokud nejste sebevrah :-)
Obrázek uživatele Ludmila Doskočilová
#607 Ludmila Doskočilová 19. Listopad 2012 - 11:01
Meg1: Článek je psaný velmi subjektivně, což považuji vzhledem k vlivu médií na čtenáře za neprofesionální a nevhodné. Kdyby místo štvavé kampaně média informovala o bezpečnosti na rally, tak by většina lidí věděla, že v zakázaném prostoru se prostě stát nesmí - to byl základní problém většiny tragických nehod. V tomto případě dívky přišly za pořadatelem, který je nechal stát metr od trati a povídal si s nimi, i když všichni věděli, že stojí tam kde nemají (dívky chtěly taktéž dělat pořadatelky). Pokud si chce někdo udělat objektivní názor na nebezpečnost rally, tak statistiky jsou zde: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=14614 Doporučuju také přečíst si tento článek na odborném automobilovém serveru http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=21070&title=otevreny-dopis-rrtv To co se přihodilo je samozřejmě tragédie, ale větší tragédie je, jakým způsobem toho média zneužívají a jak neobjektivně informují. To absolutně odporuje jejich hlavnímu poslání. Tento článek mě opravdu velice zklamal a stejně tak i Chrudimské noviny, že něco takového zveřejnily!
už jen fakt, že sám pořadatel neupozornil dívky, že stojí tam kde nemají (že by to sám nevěděl?) a že stejně způsobilá děvčata (která ovšem zaplatila hodně vysokou cenu) přišla původně pracovat jako pořadatelky, zcela uklidňuje všechny pochybující o bezpečnosti rallye v obcích :)
Obrázek uživatele Ludmila Doskočilová
#606 Ludmila Doskočilová 19. Listopad 2012 - 10:16
Myslím, že dost velká část zde diskutujících přehlíží fakt, že pokud se jakýkoliv sport charateru rallye provozuje v bezprostřední blízkosti lidských obydlí a místní obyvatele to ohrožuje, obtěžuje nebo omezuje,tito obyvatelé do toho mají co mluvit a je úplně jedno, jestli tomu rozumí nebo ne.Už to psal ten pán na začátku. Kdo to tu srovnává s air show nebo bobovou dráhou, srovnává trošku hrušky s jabkama, ptže tyto sporty se nepořádají uprostřed obce a jak jsem se dozvěděla z jednoho rozhovoru bezprostředně po té události od asipořadatele, do nebezpečných zón spadají i přilehlé zahrady. Můžete mi někdo, vysvětlit, proč by se těmto lidem mělo a muselo líbit, že je celé nedělní odpoledne otrajuje hluk a smrad z motorů a že jim nějaké pako rozmlátí byť jen plot? Co by se dělo, kdyby tam potřebovala zajet sanita? Čí by byla vina, kdyby se tam připlet zmatený senior, nebo malé dítě? Ta tragédie je vinou posádky a pořadatele a né že né. Jak vidno, výcvik řidiče nezaručuje , že to řidič zvládne a jestli foukal vítr je úplně nepodstatné. Jezděte si to, klidně, ale ne v obci nebo jen tam, kde to místím a to VŠEM kolem kterých se to jezdí, nevadí. Že už to nebude rallye? To je možné ale svoboda jednoho končí tam, kde druhého začíná
Obrázek uživatele tommejto
#605 tommejto 19. Listopad 2012 - 9:17
Marten Horák: Ahoj všem, článek pěknej... Fanoušci se sjíždějí z celé ČR za závody rally a ne že tam je devadesát procent známých jezdců!!! A zbytek??? Pokud lidé budou uznávat pořadatele a poslouchat je, nikomu se nic nestane, naše česká rally a její bezpečnost je dobrá. A kdo rally škodí jsou momentálně novináři, kteří jako Vy zde převracejí pravdu v lež a to sprostou!!! Na druhém místě to je jak říkáte těch deset procent lidí co ví o rally hovno a tak to dopadá. A s rodinami pozůstalých cítí všichni fanoušci rally o tom není pochyb!!! Takže rally není nebezpečné lidem, ale lidí rally!!! Pokud si dobře pamatuji vždy když na rally umře divák... tak tam kde stát nemá a ví to protože cedulku 30X30cm ZAKÁZANÝ PROSTOR!!! Přečte i sedmileté dítě!!! Kdyby oběti rally Uherského Brodu dbali pokynů nemuseli jsme se dohadovat. Osobně na rally jezdím už od svých třinácti let a nikdy se nedělo to co se děje dnes, lidé jsou arogantní a namyšlení, proto neuposlechnou komisaře na trati. To je celé.
Hezky napsaný, líp bych to nezvlád... palec hore
Obrázek uživatele pav.p
#604 pav.p 19. Listopad 2012 - 7:20
a jinak doufam, ze tam ceka hooodne mrtvych
Obrázek uživatele pav.p
#603 pav.p 19. Listopad 2012 - 7:19
ja si myslim,ze zemrit by mel predevsim ten,kdo napsal tuhle blbost,nebo alespon uz nikdy nic nepsat...jak jsi psal,byli na miste,kde nemeli co delat a holt se jim to nepovedlo,pokud chces na nekoho hazet vinu,tak na tu nejstarsi holku co tam zarvala/ta je mela hlidat) a nebo max na poradatele...ty co sedeli v aute za nic nemuzou...takze se prosim jakube Valento prober z te diskoteky a rekni svym znamym,jak je mas rad,protoze za chvili by bylo pozde..z takoveho bobecka jako jsi Ty stejne ze chvili udelaj selfkill a nebudou muset cekat na auto..
Obrázek uživatele Meg1
#602 Meg1 18. Listopad 2012 - 21:12
Článek je psaný velmi subjektivně, což považuji vzhledem k vlivu médií na čtenáře za neprofesionální a nevhodné. Kdyby místo štvavé kampaně média informovala o bezpečnosti na rally, tak by většina lidí věděla, že v zakázaném prostoru se prostě stát nesmí - to byl základní problém většiny tragických nehod. V tomto případě dívky přišly za pořadatelem, který je nechal stát metr od trati a povídal si s nimi, i když všichni věděli, že stojí tam kde nemají (dívky chtěly taktéž dělat pořadatelky). Pokud si chce někdo udělat objektivní názor na nebezpečnost rally, tak statistiky jsou zde: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=14614 Doporučuju také přečíst si tento článek na odborném automobilovém serveru http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=21070&title=otevreny-dopis-rrtv To co se přihodilo je samozřejmě tragédie, ale větší tragédie je, jakým způsobem toho média zneužívají a jak neobjektivně informují. To absolutně odporuje jejich hlavnímu poslání. Tento článek mě opravdu velice zklamal a stejně tak i Chrudimské noviny, že něco takového zveřejnily!
Obrázek uživatele TDUmaniak
#601 TDUmaniak 18. Listopad 2012 - 20:51
žirafa 01: Sorry jo, ale všici, kdo posílá redaktora do prdele a nadává mu i hůř je prostě vůl, .... Řeknu to takhle, Really by měla mít vlastní dráhu..něco jako F1.Sice to nechci nějak srovnávat zrovna s F1, ale ty bezpečnostní podmínky tam jsou rozhodně lepší. To je tak milí pánové, pan redaktor vám šlápl na bolístku a vy se můžete posrat, že vás takto "uráží".
Zavřít rally na okruh? Ale o tom rally nikdy nebyla. Rally je o sjízdnosti přírodních podmínek a ne umělé uzavřené trati. Rally na okruhu vlastně už existuje - DTM, WTCC, BTCC a podobné šampionáty. Když zavřete rally na okruh, tak to prostě nebude rally. Dneska jsem četl o nehodě na loveckém honu. Jeden mrtvý, druhý zraněný. Zakážeme hony, zavřeme hony na okruh? ( :D ) A mimochodem, píše se RALLY nebo RALLYE, né REALLY. :)
Obrázek uživatele žirafa 01
#600 žirafa 01 18. Listopad 2012 - 20:25
Sorry jo, ale všici, kdo posílá redaktora do prdele a nadává mu i hůř je prostě vůl, .... Řeknu to takhle, Really by měla mít vlastní dráhu..něco jako F1.Sice to nechci nějak srovnávat zrovna s F1, ale ty bezpečnostní podmínky tam jsou rozhodně lepší. To je tak milí pánové, pan redaktor vám šlápl na bolístku a vy se můžete posrat, že vás takto "uráží".
Obrázek uživatele Tomáš Kůrka
#599 Tomáš Kůrka 18. Listopad 2012 - 20:12
Dobrý den Když už napíšete pane Valento takový paskvil, tak jste si mohl dát pozor na gramatické chyby.
Obrázek uživatele Kubhi
#598 Kubhi 18. Listopad 2012 - 15:41
Tomáš: Jsem rád, že je v tomhle státě alespoň pár rozumných lidí.........kteří mají mozek v hlavě.
Velmi výstižné!!
Obrázek uživatele brta1
#597 brta1 18. Listopad 2012 - 15:05
Kubhi: Seš z Marsu ne???
nene z Marzu ale je to idiot kterej nepouživa mozek!!!
Obrázek uživatele brta1
#596 brta1 18. Listopad 2012 - 15:01
Mathew: to, ze lide pri zavodech postavaji kde nemaji, je chyba poradatelu, to pochopi snad kazdy i podprumerne inteligentni trubka ci motor v hlave, ktery, jak je z prispevku videt, zrejme uziva vetsina teto komunity. pokud poradatele nejsou schopni zajistit bezpecnost zavodu, nemeli by jej vubec poradat, a vymlouvat se ze lide lezou kam nemaji je absolutne mimo misu, lide lezo, kam jim to poradatele povoli, a pokud se stane nejaka takovato tragedie, selhali poradatele, bez diskuze. tezko ale najit pochopeni u lidi, kterym nebylo dano intelektu.
no tak to jsi dobraj debil!!!!!takža tam kde pořadatel neda pasku tak ty se tam postaviš protože mužeš joooo???snad si sam řekneš jestli tam mužeš stat nebo ne a pokud jsi tak malo inteligentni tak na takove zavody nelez!!!!to vypovida o tom že jsou u nas lide kteři pokud jim neřekneš sem nesmiš tak tam jdou,na přejezd taky lezeš když tam nejsou zavory?nebud idiot a použivej mozek
Obrázek uživatele brta1
#595 brta1 18. Listopad 2012 - 14:55
koala: Vážený pane Kubhi, Vaše informace o získání licence pro ralley závodění mě velmi zaujala, hlavně její část, že jde o "něco jako maturitní zkoušku". Vyhledal jsem si proto stránky akreditovaného střediska HCT, kde si příslušnou "maturitní zkoušku" pro ralley závodění můžete udělat za 17.220,-Kč bez DPH. Výhodou je že certifikát dostanete po proškolení za 4 dny. ... Vážený pane Kubhi, pokud někde narazím na informaci, že se v Chrudimi jede ralley, beru rodinu a odjíždím na chalupu. Nechci aby mi nějaký "proškolený" magor zabil děti. ... zdroj http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=10526
no hura to už aby jsi odjel!!jak je videt tak ty by jsi se postavil přasně tam kam nemaš!!
Obrázek uživatele pan Lebeda
#594 pan Lebeda 18. Listopad 2012 - 14:36
100% souhlas pane Valenta a trochu jste si to u mě vyžehlil za ty Pussy Riot. V posledním inkriminovaném případě nejde o to, že děvčata - oběti vrahů za volantem - porušila zakázanou zónu, ale že vůz vlétl na cizí pozemek do plotu - kdyby stáli oběti tam, dopadli by úplně stejně smutně, akorát by o právní vině řidiče a pořadatele nebylo diskuze. Doufám, že ralye v ČR skončila, automoto disciplín je spousta a v žádné se takhle častá úmrtí nedějí.
Obrázek uživatele TDUmaniak
#593 TDUmaniak 18. Listopad 2012 - 13:26
Corvus corax: Koukám, že příspěvků k věci je tu jak šafránu, zato bezmozci, kteří sedlají nadupadný káry vylili svoje žumpy na plno :) Super, hoši. Tímhle určitě získáte přízeň veřejnosti. A o ni by vám, blbečkové, mělo jít v současný době především. Je totiž ouplně šumák, jestli na vině je řidič, nebo organizátor. Ralye zvoní hrana. Vy to samozřejmě cítíte, proto tak kopete kolem sebe. Jen si kopejte. Brzo vám nezbudou nic než vzpomínky na adrenalin, rozmazanou čáru kolem oresní silničky a řady rakví. Protože přesně tohle má za následek ten váš debilní sport. Mrtvoly. Mrtvý lidi. Mrtvý diváky. Zabitý, holky, který mohyl bej ty, který milujete. Fakt bych chtěl vidět všechny ty zdejší hrdiny, který Valentu označují tu za mužské přirození, onde za mentálně retardovanýho, kterej přece vůbec nic neví, protož nikdy nejen - jako by snad vraha mohl pochopit jen ten, kdo sám zabije - kdyby ty mrtvý nebyly jen anonymní těla v rakvích, ale někdo, koho oni osobně měli rádi, na kom jim záleželo. Sport, kterej stojí životy diváků, je do hajzlu špatnej a nemá co dělat tam, kde může lidi zbaít. Tak si vyndejte hlavy z vlastních prdelí a zkuste taky trochu uvažovat. Leč, jak zmíněno výše předřečníkem, příznivci této obskurní zábavy se vyznačují obsencí mozkových buněk.
Zakázali Le Mans po nehodě z roku 1955? Hele viděl jsem statistiky a ve většině případů smrti diváků za to mohli právě diváci. Většinou stáli v zakázaný zóně...
Obrázek uživatele Mathew
#592 Mathew 18. Listopad 2012 - 13:01
kupte si auticka na baterky a jezdete si na parkovisti, brm brm vrrm
Obrázek uživatele Kubhi
#591 Kubhi 18. Listopad 2012 - 12:57
Corvus corax: Koukám, že příspěvků k věci je tu jak šafránu, zato bezmozci, kteří sedlají nadupadný káry vylili svoje žumpy na plno :) Super, hoši. Tímhle určitě získáte přízeň veřejnosti. A o ni by vám, blbečkové, mělo jít v současný době především. Je totiž ouplně šumák, jestli na vině je řidič, nebo organizátor. Ralye zvoní hrana. Vy to samozřejmě cítíte, proto tak kopete kolem sebe. Jen si kopejte. Brzo vám nezbudou nic než vzpomínky na adrenalin, rozmazanou čáru kolem oresní silničky a řady rakví. Protože přesně tohle má za následek ten váš debilní sport. Mrtvoly. Mrtvý lidi. Mrtvý diváky. Zabitý, holky, který mohyl bej ty, který milujete. Fakt bych chtěl vidět všechny ty zdejší hrdiny, který Valentu označují tu za mužské přirození, onde za mentálně retardovanýho, kterej přece vůbec nic neví, protož nikdy nejen - jako by snad vraha mohl pochopit jen ten, kdo sám zabije - kdyby ty mrtvý nebyly jen anonymní těla v rakvích, ale někdo, koho oni osobně měli rádi, na kom jim záleželo. Sport, kterej stojí životy diváků, je do hajzlu špatnej a nemá co dělat tam, kde může lidi zbaít. Tak si vyndejte hlavy z vlastních prdelí a zkuste taky trochu uvažovat. Leč, jak zmíněno výše předřečníkem, příznivci této obskurní zábavy se vyznačují obsencí mozkových buněk.
Seš z Marsu ne???
Obrázek uživatele Corvus corax
#590 Corvus corax 18. Listopad 2012 - 12:49
Koukám, že příspěvků k věci je tu jak šafránu, zato bezmozci, kteří sedlají nadupadný káry vylili svoje žumpy na plno :) Super, hoši. Tímhle určitě získáte přízeň veřejnosti. A o ni by vám, blbečkové, mělo jít v současný době především. Je totiž ouplně šumák, jestli na vině je řidič, nebo organizátor. Ralye zvoní hrana. Vy to samozřejmě cítíte, proto tak kopete kolem sebe. Jen si kopejte. Brzo vám nezbudou nic než vzpomínky na adrenalin, rozmazanou čáru kolem oresní silničky a řady rakví. Protože přesně tohle má za následek ten váš debilní sport. Mrtvoly. Mrtvý lidi. Mrtvý diváky. Zabitý, holky, který mohyl bej ty, který milujete. Fakt bych chtěl vidět všechny ty zdejší hrdiny, který Valentu označují tu za mužské přirození, onde za mentálně retardovanýho, kterej přece vůbec nic neví, protož nikdy nejen - jako by snad vraha mohl pochopit jen ten, kdo sám zabije - kdyby ty mrtvý nebyly jen anonymní těla v rakvích, ale někdo, koho oni osobně měli rádi, na kom jim záleželo. Sport, kterej stojí životy diváků, je do hajzlu špatnej a nemá co dělat tam, kde může lidi zbaít. Tak si vyndejte hlavy z vlastních prdelí a zkuste taky trochu uvažovat. Leč, jak zmíněno výše předřečníkem, příznivci této obskurní zábavy se vyznačují obsencí mozkových buněk.
Obrázek uživatele Mathew
#589 Mathew 18. Listopad 2012 - 12:27
tak jo. verim ze pri hodu ostepem nechaji poradatele zavodu divaky postavat v mistech kam ostepari hazeji.
Obrázek uživatele TDUmaniak
#588 TDUmaniak 18. Listopad 2012 - 12:21
To si děláte srandu? Článek je plný krávovin a lehce jsem z něj cítil závist. "Protože si pár zbohatlíků potřebuje dokázat, že na to mají..." Internet je nyní plný všech ohromných, až neuvěřitelných, znalců rally. Včetně autora tohoto článku. Musím říct, že samotný nadpis článku je strašný. Všichni děláte z rally drama, ano, zemřely 4 mladé dívky. Ale proč? Protože stály v zakázané zóně za horizontem. Do téhle zóny je pustil jejich známý, který tam dělal pořadatele místo toho, aby je odtamtud vyhnal. Všichni asi měli lehce na paměti, že by se to mohlo stát, ale nikdo nečekal, že se to stane. Už je to tak. Všechny vyjádření na internetu znějí tak, jako by si řidič řekl "tak a teď ten horizont nezvládnu a zabiji lidi, co jsou za ním." Takhle mi to opravdu příjde. Ale osobně si myslím, že to tak nebylo. Prostě se stalo to, co se stalo. A vás média už chci poprosit jen o jedno. PŘESTAŇTĚ TO ROZMAZÁVAT TÍM, ŽE O DANÉM PŘÍPADU BUDETE PSÁT KRAVINY, MEZI KTERÉ PATŘÍ I TENTO ČLÁNEK! Děkuji...
Obrázek uživatele Tomáš
#587 Tomáš 18. Listopad 2012 - 12:16
cicin: Vážený autore. Pokud člověk půjde střílet na střelnici a postaví si přítelkyni mezi terče, ono přijde okamžik kdy ji někdo trefí. A má taky po adrenalinovém zážitku způsobeného dle Vás přebytkem peněz. V každém případě se stala velmi smutná událost, kdy došlo k úmrtí mezi diváky. Opakuji mezi diváky, kteří se došli podívat na závody do blízké obce, ale kdyby šli o 150 metrů dál nacházeli by se mezi obcemi a závodní auto tímto úsekem pojede vždy stejně. K tomu, aby člověk mohl závodit je složitější cesta než k získání zbrojního průkazu. Ve hře zůstává již mnohokrát položená otázka, co se stalo. Odpovím Vám otázkami. Byl vypracován dobrý bezp. plán a jednalo se o nebezpečný úsek? Odpovězme si - místo označeno zakázaný prostor a umístěn pořadatel pro zajištění tohoto místa, takže asi ,,Ano". Nacházely se osoby na tomto místě již před zahájením závodu? Od. Místem projíždí bezp. delegát a v případě tohoto zjištění by nebyla RZ povolena. Proč došlo ke střetu pořadatele, a několika osob se závodním vozidlem? Pravděpodobně právně odpovědná osoba s neomezenou způsobilostí k vlastnímu rozhodnutí, jenž měla zabezpečit místo, nezabezpečila ani svou vlastní bezpečnost. Pokyn ,,tu nikdo nebude" není pro mnoho lidí příliš složitý na pochopení. Takže pojďme rozumovat, můžeme se přitom na sportovní střelnici postavit mezi terče, u slalomového sjezdu na lyžích postavit vedle branek, bez chráničů se postavit za golmama do hokejové branky a nebo si sednout na zadek na okraj bobové trati. Předpokládám pochopení všech, že pokud porušíme tyto pravidla jakožto divák při sledování ,,našeho" sportu (okruh si vyberte dle sebe), tak nás dříve a nebo později někdo zastřelí, zabije nárazem lyžař jedoucí rychlostí závodního vozidla, puk letící rychlostí přesahující 100km/hod taky naší hlavě neudělá 2x rozumné zranění. Čili dal bych jedno rozhodnutí. Zakažme sport, sport škodí zdraví, buď dochází ke zranění a úmrtí sportovců i diváků, vzniká škoda na majetku, investuje se velká část finančních prostředků na zabezpečení veřejného pořádku. Dívek je mně líto a tato situace mně zasáhla osobně, nejvíce té nejmenší. Ta vzhledem k věku nemohla vědět, co jí hrozí. Toto je pouze jedno racionální zamyslení nad touto hrůznou událostí. Pokud jte toto dočelt do konce, děkuji, a pokud půjdete dnes do posilovny nedávejte si prosím na ,,benchpres" 250 kg na každou stranu protože si trenér myslí, že to zvednete. Věřte mně, opravdu Vás to zabije. Děkuji a nashledanou při jiném tragickém sportovním neštěstí, kde budeme vzhhledem k blížící se zimě např. obviňovat jezdce na bobech, že vylétl z trati.
Jsem rád, že je v tomhle státě alespoň pár rozumných lidí.........kteří mají mozek v hlavě.
Obrázek uživatele Tomáš
#586 Tomáš 18. Listopad 2012 - 12:13
Gratulujme panu Jakubu Valentovi za tento příspěvek, jež je výrazem typické české demence ! Nevím, zda se takovým lidem a článkům, (hrozím se vůbec toho, kdo mu dovolil psát do novin) ..mám smát či plakat. Zřejmě měl na rodinu nějakou vazbu a je tak velmi neprofesionálně ovlivněn...ale k věci - Každý je zodpovědný za své jednání. Pokud se jdu podívat na rally a mám v hlavě mozek, postavím se na bezpečné místo ! (pokud nevím, jak takové místo vypadá, pak nezbývá než uplatnit staré rčení "když je blbá hlava, trpí celé tělo") ..jezdím na rally už řadu let, účastním se jak aktivně a pasivně a nikdy se mi nic nestalo..není to divné ? Ano, mám "natuněné" ( opravdu odborný výraz pane Valenta ) auto, a automobilový sport je můj život, stejně jako pro někoho fotbal nebo plavání. Každý se jde podívat na rally na vlastní nebezpečí a s rizikem musí počítat ! Ale pro čechy je bohužel typická zapšklost a touha po senzaci "Nojooo, von to tam nezvlád a vlítnul do těch holek, všichni mrtví, no prostě hrůza, může za to rally, piloti, zakažme to !!" Achjo, nekdy se za tenhle národ stydím...a vy se pane Valenta styďtě taky a přestaňte psát bludy...
Obrázek uživatele Tomáš
#585 Tomáš 18. Listopad 2012 - 12:12
.
Obrázek uživatele cicin
#584 cicin 18. Listopad 2012 - 12:11
Vážený autore. Pokud člověk půjde střílet na střelnici a postaví si přítelkyni mezi terče, ono přijde okamžik kdy ji někdo trefí. A má taky po adrenalinovém zážitku způsobeného dle Vás přebytkem peněz. V každém případě se stala velmi smutná událost, kdy došlo k úmrtí mezi diváky. Opakuji mezi diváky, kteří se došli podívat na závody do blízké obce, ale kdyby šli o 150 metrů dál nacházeli by se mezi obcemi a závodní auto tímto úsekem pojede vždy stejně. K tomu, aby člověk mohl závodit je složitější cesta než k získání zbrojního průkazu. Ve hře zůstává již mnohokrát položená otázka, co se stalo. Odpovím Vám otázkami. Byl vypracován dobrý bezp. plán a jednalo se o nebezpečný úsek? Odpovězme si - místo označeno zakázaný prostor a umístěn pořadatel pro zajištění tohoto místa, takže asi ,,Ano". Nacházely se osoby na tomto místě již před zahájením závodu? Od. Místem projíždí bezp. delegát a v případě tohoto zjištění by nebyla RZ povolena. Proč došlo ke střetu pořadatele, a několika osob se závodním vozidlem? Pravděpodobně právně odpovědná osoba s neomezenou způsobilostí k vlastnímu rozhodnutí, jenž měla zabezpečit místo, nezabezpečila ani svou vlastní bezpečnost. Pokyn ,,tu nikdo nebude" není pro mnoho lidí příliš složitý na pochopení. Takže pojďme rozumovat, můžeme se přitom na sportovní střelnici postavit mezi terče, u slalomového sjezdu na lyžích postavit vedle branek, bez chráničů se postavit za golmama do hokejové branky a nebo si sednout na zadek na okraj bobové trati. Předpokládám pochopení všech, že pokud porušíme tyto pravidla jakožto divák při sledování ,,našeho" sportu (okruh si vyberte dle sebe), tak nás dříve a nebo později někdo zastřelí, zabije nárazem lyžař jedoucí rychlostí závodního vozidla, puk letící rychlostí přesahující 100km/hod taky naší hlavě neudělá 2x rozumné zranění. Čili dal bych jedno rozhodnutí. Zakažme sport, sport škodí zdraví, buď dochází ke zranění a úmrtí sportovců i diváků, vzniká škoda na majetku, investuje se velká část finančních prostředků na zabezpečení veřejného pořádku. Dívek je mně líto a tato situace mně zasáhla osobně, nejvíce té nejmenší. Ta vzhledem k věku nemohla vědět, co jí hrozí. Toto je pouze jedno racionální zamyslení nad touto hrůznou událostí. Pokud jte toto dočelt do konce, děkuji, a pokud půjdete dnes do posilovny nedávejte si prosím na ,,benchpres" 250 kg na každou stranu protože si trenér myslí, že to zvednete. Věřte mně, opravdu Vás to zabije. Děkuji a nashledanou při jiném tragickém sportovním neštěstí, kde budeme vzhhledem k blížící se zimě např. obviňovat jezdce na bobech, že vylétl z trati.
Obrázek uživatele Mathew
#583 Mathew 18. Listopad 2012 - 12:06
to, ze lide pri zavodech postavaji kde nemaji, je chyba poradatelu, to pochopi snad kazdy i podprumerne inteligentni trubka ci motor v hlave, ktery, jak je z prispevku videt, zrejme uziva vetsina teto komunity. pokud poradatele nejsou schopni zajistit bezpecnost zavodu, nemeli by jej vubec poradat, a vymlouvat se ze lide lezou kam nemaji je absolutne mimo misu, lide lezo, kam jim to poradatele povoli, a pokud se stane nejaka takovato tragedie, selhali poradatele, bez diskuze. tezko ale najit pochopeni u lidi, kterym nebylo dano intelektu.