Chrudimské noviny Skutečský vrchní strážník Stuna se novým šéfem chrudimské městské policie nestane, čeká ho kandidatura do zastupitelstva

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Skutečský vrchní strážník Stuna se novým šéfem chrudimské městské policie nestane, čeká ho kandidatura do zastupitelstva

Chrudim - Končící vrchní strážník Josef Kudrnka bude jen obtížně hledat náhradníka. Město se proto rozhodlo vypsat výběrové řízení, z nějž by měl nový šéf městských strážníků vzejít. Mohl by se jím stát třeba vrchní strážník z nedaleké Skutče Jiří Stuna, který v Chrudimi dlouhodobě žije?

Jiří Stuna se proslavil neortodoxním přístupem a také všeobecnou oblibou, kterou těžce nesou především příznivci teorie, že strážníci jsou především výběrčí pokut a lovci toulavých psů. Pod Stunovým vedením se podařilo v letošním roce třeba otevřít ve Skutči vlastní útulek pro opuštěné psy a Skutečáci tak nemusí vozit nalezené čtvernožce do Podlíšťan. Známá je rovněž jeho aktivita na poli legalizace konopí pro léčebné účely a také politický aktivismus. Letos Jiří Stuna kandiduje do chrudimského městského zastupitelstva za Piráty. „Rád si svůj tým strážníků vybírám sám a to by v Chrudimi asi nešlo,“ říká Stuna. „Navíc, nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Na Skuteč jsem navíc zvyklý a mám to tu rád. Vzhledem k tomu, že letos kandiduji také do zastupitelstva za Piráty, byl bych ve své funkci vrchního strážníka místní městské policie ve střetu zájmů,“ vysvětluje Jiří Stuna, proč se případného výběrového řízení určitě nezúčastní.

Najdou Piráti spojence ve věčně rebelujícím městském zastupiteli Málkovi?  Foto: Chrudimské noviny

Zůstává rovněž otázkou, jak by svobodomilovného šéfa městských strážníků bralo vedení radnice. Pokud však podzimní volby do městských zastupitelstev dopadnou pro chrudimské Piráty dobře, setká se Stuna s místními politiky v lavicích velké zasedací síně Městského úřadu. Kdo však bude partnerem jednání pro stranu sdružující především mladé lidi s neortodoxními názory, zůstává otázkou. Napovědět by mohl plot chatky, kde má skutečský "vrchní" reklamu na svou psychologickou poradnu. Pozorný chodec zde totiž najde i plakát věčného rebela Romana Málka (Koalice pro Chrudim).

 

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele Troublemaker
#1954 Troublemaker 1. Červenec 2014 - 13:19
Vzhledem k tomu, že pan Stuna se angažoval i v řadách Holešovské výzvy, je diagnóza jednoduchá: pošuk. Že si druhého pošuka pověsí na plot je v už jen ilustrace pořekadla, že vrána k vráně sedá...
Obrázek uživatele Lolipop84
#1955 Lolipop84 1. Červenec 2014 - 16:25
:-D naprostý souhlas! Vrchního strážníka by měl dělat člověk co má všech pět pohromadě a možná se i najde mezi stávajícími strážníky, což by asi bylo nejlepší řešení pro město Chrudim. Kdo víc by měl znát problémy v našem městě a převzít to po panu Kudrnkovi, který za tu dobu let odvedl dost práce, než někdo kdo pod panem Kudrnkou pracoval.
Obrázek uživatele lolipop85
#1956 lolipop85 1. Červenec 2014 - 18:56
Áaa koukám,že chrudimští strážníci dostali strach. Škoda, že to Stuna nevzal!
Obrázek uživatele Katka81
#1957 Katka81 2. Červenec 2014 - 8:43
Má recht v zastupitelstvu pro nás bude větším přínosem. Nazývat někoho pošukem jen proto, že něco dělá pro ostatní a má pro strach uděláno je čistá závist. Držím pirátům palce.
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#1963 Roman Zahrádka 5. Červenec 2014 - 13:39
Troublemaker: Vzhledem k tomu, že pan Stuna se angažoval i v řadách Holešovské výzvy, je diagnóza jednoduchá: pošuk. Že si druhého pošuka pověsí na plot je v už jen ilustrace pořekadla, že vrána k vráně sedá...
Vážení čtenáři, chtěl bych Vás požádat o jistou dávku slušnosti a nechat si výrazy - pošuk, apod., do hospody k tlachání u piva. Sem na tyto stránky rozhodně nepatří. A pokud jde o osobu pana Stuny, patří ve městě, kde žiji, k jedněm z nejslušnějších a nejpracovitějších lidí, které znám. A že se angažoval v řadách Holešovské výzvy? Alespoň tím vyjádřil nespokojenost se současnými poměry v české politice stejně jako takřka tisícovka dalších Chrudimáků, která přišla vyjádřit na Resselovo náměstí to samé. Nebo je také chcete nazvat pošuky? Z mého pohledu je velká škoda, že musí Chrudimák Jiří Stuna pracovat jinde než ve svém městě - navíc, když ve Skutči dosahuje z pozice vrchního strážníka tamní městské policie nadprůměrných pracovních výsledků... Důležitá je totiž slušnost, pracovitost, odbornost a pokora, kterou se Jiří Stuna vyznačuje, nikoli, jak se kdo politicky angažuje.
Obrázek uživatele Troublemaker
#1967 Troublemaker 7. Červenec 2014 - 10:03
Vážený pane redaktore, slovo pošuk považuju za velmi mírný až něžný eufemizmus. Ale chcete-li, budiž. Otevřte si stránky Holešovské výzvy a na 5 minut se do nich začtěte... a zjistíte, že by bylo na místě spíš slovo magoři. A že jich bylo tisíc? No tím hůř....
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#1968 Roman Zahrádka 7. Červenec 2014 - 11:26
Troublemaker: Vážený pane redaktore, slovo pošuk považuju za velmi mírný až něžný eufemizmus. Ale chcete-li, budiž. Otevřte si stránky Holešovské výzvy a na 5 minut se do nich začtěte... a zjistíte, že by bylo na místě spíš slovo magoři. A že jich bylo tisíc? No tím hůř....
Vážený, neleží mi na srdci vyjadřování Holešovské výzvy, nýbrž obsah Chrudimských novin. Snad jsem se vyjádřil dostatečně srozumitelně...
Obrázek uživatele Troublemaker
#1969 Troublemaker 7. Červenec 2014 - 14:31
Myslím, že zastává-li někdo extrémní politické postoje, je například velmi nevhodné, aby velel městské policii. Chápu ovšem, že na takovouto úvahu nebývá v PR článcích prostor. Snad i já jsem se vyjádřil dostatečně srozumitelné...
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#1970 Roman Zahrádka 7. Červenec 2014 - 16:13
Troublemaker: Myslím, že zastává-li někdo extrémní politické postoje, je například velmi nevhodné, aby velel městské policii. Chápu ovšem, že na takovouto úvahu nebývá v PR článcích prostor. Snad i já jsem se vyjádřil dostatečně srozumitelné...
Vážený pane, nevšiml jsem si, že by Holešovská výzva byla extremistická a že by šlo v daném případě o PR článek. Podle mne v tom máte trošičku chaos anebo trpíte předsudky. A pokud Vám vadí, že má strážník také svůj vlastní názor a nechce být jako většina národa součástí stáda, které si nechá ledacos líbit, pak to mohu chápat asi tak, že sám trpíte nedostatkem odvahy, který zakrýváte anonymy, jimiž nás na tomto webu častujete. Už proto nemohu považovat naši konverzaci za plnohodnotnou, protože je to asi tak stejné jako mávat pěstmi ve tmě, když nevidím protivníka - v tomto případě diskutéra, který se bojí během debaty odhalit svoji totožnost. Proto Vás ještě jednou a naposledy slušně žádám, nepoužívejte na tomto webu urážlivé nebo hanlivé výrazy, protože by v podstatě neodrážely nic jiného než podstatu Vaší povahy. A to přeci nechcete. Nebo snad ano?
Obrázek uživatele Troublemaker
#1971 Troublemaker 7. Červenec 2014 - 20:57
Propána krále, způsob a možnost anonymní debaty jste přece nastavili vy. Pokud vám nevyhovuje, není nic snazšího než připustit do diskuze jen zaregistrované čtenáře s ověřenou identitou jako to dělají některá jiná média. Vyčítat diskutujícím, že využívají vámi nastavena pravidla, nemůžete myslet ani trochu vážně. Co se týká extrémních postojů tohoto hnutí, na tomto názoru trvám. Je to i názor velké většiny politických komentátorů tzv. seriózních médií, stačí si vygooglovat příslušne články z té doby.
Obrázek uživatele Jirka Stuna
#1972 Jirka Stuna 8. Červenec 2014 - 8:17
Zdravím vás, své angažovanosti v řadách Holešovské výzvy v žádném případě nelituji. Byla to velmi dobrá zkušenost. Nemám potřebu se vymlouvat na to, že jsem stál u samého začátku a v okamžiku, kdy se toto společenství poněkud zvrtlo jsem ho opustil. Od té doby jsem např. svůj názor na přímou demokracii a revoluci na Islandu nezměnil.V době, kdy tuto občanskou aktivitu ignorovala vámi zmiňovaná "seriózní" média, dokázala přesto do ulic dostat tisíce s politikou a korupcí nespokojených lidí. To nemohu považovat za fiasko, spíše naopak. To co však poslední dva roky píše Holešovská výzva na svých stránkách nemá s mojí osobou nic společného. Jestli narážíte na "seriózní" článek Jiřího Sejkory z Pardubického deníku, tak k tomu mohu snad jen říci, že jsem odpovídal současně dvěma novinářům na stejné otázky a oba články lze tedy porovnat, což vysvětluje vše. Na demonstraci v Pardubicích jsem udělal několik začátečnických chyb, ale z reakcí a slov přítomných jsem cítil velmi silnou podporu. Ano i strážník může mít své názory, které může svobodně vyslovit. To, že se mnou a mými názory nesouhlasíte ze mě ještě nedělá "pošuka". Třeba bude někdy příležitost k osobní a věcné diskuzi. Ale jestli se Vám uleví, tak mne nazývejte jak chcete. K Romanovi Málkovi: 1. je to můj kamarád, ne se vším s ním souhlasím, ale respektuji jeho názor. 2. To, že jsem umístil jeho reklamu na firmu na svoji nemovitost (a on moji) nikterak nesouvisí s politikou a případnou politickou spolupráci Pirátů. Mám přátelé napříč politickým spektrem. Vážím si jich jako lidí a respektuji jejich odlišný (třeba i politický) názor. Člověk nemusí své oponenty nenávidět.