Chrudimské noviny V "Jedličkách", jež jsou součástí parku Střelnice, by měl vzniknout multifunkční hrací prvek a fit okruh

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

V "Jedličkách", jež jsou součástí parku Střelnice, by měl vzniknout multifunkční hrací prvek a fit okruh

Chrudim - V minulém týdnu se uskutečnilo plánovací setkání v lokalitě „Jedličky“. Město chtělo vědět, jaké cvičební nebo herní prvky by si zde návštěvníci parku Střelnice a přilehlého okolí přáli. Jako zázrakem se tu bude pravděpodobně stavět multifunkční hrací prvek a fit stezka.  

Samotný multifunkční prvek, jenž by měl zahrnovat třeba klouzačku pro děti, houpačku a především vandaly oblíbené prolézačky z lan a provazů, se totiž záhadně objevil už na samotné pozvánce na plánovací setkání. Někteří tak hovoří o předem připraveném projektu, který město pouze chtělo „posvětit“ vhodně usměrněným názorem zúčastněných Chrudimáků. Opačné hlasy však tvrdí, že lokalita parku Střelnice je dlouhodobě v žalostném stavu a především maminky s malými dětmi zde nemají prakticky žádnou možnost vyžití. Altánek dlouhodobě „okupují“ místní bezdomovci a také nepořádek v okolí ramena řeky Chrudimky je zde značný. I ten mají podle všeho na svědomí lidé bez domova, kteří se tu často povalují pod keři a na lavičkách.

Povolí Povodí Labe výstavbu hrádku s prolézačkami pro děti? U cyklostezky na Slatiňany podobný projekt musel zmizet.  Foto: Chrudimské noviny

Podle koordinátorky projektu Zdravé město a Místní agenda 21, městské úřednice a též zastupitelky Šárky Trunečkové (SNK-ED) by se v Jedličkách měla do konce letošního roku objevit i fit stezka a také další koše a lavičky. Výstavba hracího prvku a fit okruhu však závisí i na souhlasném stanovisku Povodí Labe, které v minulosti shodilo ze stolu třeba projekt lávky, která měla spojit zmiňovaný park s lokalitou Jedliček. Zástupci města tak v blízké budoucnosti povedou jednání s „vodáky“ a podle jejich rozhodnutí se pak začne nebo nezačne s výstavbou. 

red

Reklama

Obrázek uživatele pejskar
#2652 pejskar 27. Leden 2015 - 12:58
...a určitě to bude nepřístupné pro psy a jejich majitele a tím přijdou opět o další prostor,kde můžou venčit psy...navíc je to místo téměř celoročně podmáčené,to se vůbec nehodí pro nějaké cvičební prvky!!!!
Obrázek uživatele Bergman
#2653 Bergman 27. Leden 2015 - 17:29
Až si jedno krásného dne budou všichni pejskaři po svých miláčcích poctivě uklízet poklady zanechané na trávnících a cestách a až si budou všichni vodit chlupáče na vodítkách, tak nebude důvod jim omezovat přístup do veřejných prostor.
Obrázek uživatele jetozver
#2654 jetozver 27. Leden 2015 - 20:19
Bergman: Až si jedno krásného dne budou všichni pejskaři po svých miláčcích poctivě uklízet poklady zanechané na trávnících a cestách a až si budou všichni vodit chlupáče na vodítkách, tak nebude důvod jim omezovat přístup do veřejných prostor.
ještě to doplním ..... až mi pejskaři přestanou tvrdit, že jejich na volno pobíhající pes, štěkající z metru na mé děti ve výšce jejich obličejů je to jediné zvíře které nikomu nikdy nic neudělá ............. Pejskaři a kuřáci jsou obecně spolu s řidiči nejméně ohleduplné skupiny lidí (myšleno globálně).
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#2659 Jakub Valenta 28. Leden 2015 - 9:00
Ale pánové, všechny tyhle vaše problémy by přece vyřešilo zmiňované psí hřiště :)
Obrázek uživatele pejskar
#2661 pejskar 28. Leden 2015 - 12:09
....pejskaři si po svých psech uklízejí daleko častěji než lidé sami po sobě-těch kapesníčků,plastovek,zbytků jídel a ještě horších věcech je všude v okolí čím dál víc,pánové močí kdy a kde je napadne a to vše nepodléhá žádné vyhlášce?Pokud ne,je to nefér a pokud ano,je největším znečišťovatelem veřejných prostor právě člověk...a to my,pejskaři,za naše psy platíme,co by TS mohly uklízet....
Obrázek uživatele jetozver
#2662 jetozver 28. Leden 2015 - 12:22
Jakub Valenta: Ale pánové, všechny tyhle vaše problémy by přece vyřešilo zmiňované psí hřiště :)
spoustu věcí ano, ale těch hřišť by muselo být po Chrudimi cca 15-20 a tím nastane problém, že každý sice psí hřiště chce, ale ne v blízkosti svého domu ...... klasika. Základ je nejen ukázněný majitel a pes, ale i jak níže píše jiný pisatel vychovanost všech lidí.
Obrázek uživatele jetozver
#2663 jetozver 28. Leden 2015 - 12:28
pejskar: ....pejskaři si po svých psech uklízejí daleko častěji než lidé sami po sobě-těch kapesníčků,plastovek,zbytků jídel a ještě horších věcech je všude v okolí čím dál víc,pánové močí kdy a kde je napadne a to vše nepodléhá žádné vyhlášce?Pokud ne,je to nefér a pokud ano,je největším znečišťovatelem veřejných prostor právě člověk...a to my,pejskaři,za naše psy platíme,co by TS mohly uklízet....
Nesouhlasím, kdyby psů bylo tolik co lidí, tak místo dlažby a asfaltu jsou samé psí bobky. Už nyní je to neúnosné a na sídlištích je o strach jít na trávník. Jasně lidi jsou taky cuňata. Čůrání sem asi moc nepatří ne ??? to jistě vedou pejsci ačkoliv jich je daleko méně než chlapů ;-)))) ..... nepopírám, že sami lidé si dělají nejvíce zle a nepořádku také.
Obrázek uživatele Jirka Stuna
#2664 Jirka Stuna 28. Leden 2015 - 14:18
Mě spíše vadí, že se vybírají tak vysoké poplatky ze psů a město zrušilo jak papírové sáčky na exkrementy, tak vydávání igelitových. Nedivím se i těm slušným pejskařům, že na sbírání kašlou.
Obrázek uživatele jetozver
#2665 jetozver 28. Leden 2015 - 14:41
Moji kamarádi pejskaři "sběrači" - si sáčky 3 (x 100 ks) vyzvedávají na úřadě a zbytek si koupí. V měsíčních nákladech na psa (cca 1000 Kč/měsíc) snad není problém sáčky za 15,- Kč koupit. Dle mého mínění jsou poplatky za psa moc nízké, protože psa má kde kdo a alespoň u nás v okolí se o psa nikdo moc nestará a do paneláků či bytovek dle mého názoru pes větší než kokršpaněl nepatří vůbec a to ani za poplatek 20000,- / rok. PS: pane Stuno je vidět jak "kvalitní" kandidát jste v komunálkách 2014 byl, když nevíte že město dává každému pejskařovi 300 pytlíků zdarma a dokonce si jek pak za méně než 15Kč/100ks může dokupovat
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#2668 Jan Navrátil 29. Leden 2015 - 10:14
jetozver: Moji kamarádi pejskaři "sběrači" - si sáčky 3 (x 100 ks) vyzvedávají na úřadě a zbytek si koupí. V měsíčních nákladech na psa (cca 1000 Kč/měsíc) snad není problém sáčky za 15,- Kč koupit. Dle mého mínění jsou poplatky za psa moc nízké, protože psa má kde kdo a alespoň u nás v okolí se o psa nikdo moc nestará a do paneláků či bytovek dle mého názoru pes větší než kokršpaněl nepatří vůbec a to ani za poplatek 20000,- / rok. PS: pane Stuno je vidět jak "kvalitní" kandidát jste v komunálkách 2014 byl, když nevíte že město dává každému pejskařovi 300 pytlíků zdarma a dokonce si jek pak za méně než 15Kč/100ks může dokupovat
S těmi sáčky máte pravdu je to zanedbatelná částka proti ostatním výdajům.I ten větší pes do bytu podle mě nepatří především kvůli psovi a né, že se to někomu nezamlouvá, ale ty poplatky bych rozhodně nezvyšoval.Je každého věc jestli si pořídí psa nebo ne a ještě za to musí platit jako třeba pojistku za auto.To bychom mohli za chvilku platit za rybičky,křečka,kočku,kanárka....Musí se také rozlišovat slušný pejskař, který si po svém psovi uklízí a ten co na to kašle. Mám vypozorováno, že většinou si po svém psovi neuklízí pejskaři z bytů. Ty z domu jsou hold zvyklí si kolem baráku uklízet a udržovat pořádek. Když vidím jak nejsou schopný si ani vyhrnout sníh před vchodem a třeba sebrat papírek.Jenom čekají až to město všechno udělá a jenom křičí jak je málo parkovacích míst a když nezaparkují před okny svého bytu tak jsou z toho špatný. Jak člověk přistupuje ke zvířatům a starání se o ně tak ten přístup je znát i u jiných věcí.
Obrázek uživatele jetozver
#2669 jetozver 29. Leden 2015 - 11:19
Absolutni souhlas s komentarem jen ty poplatky v bytovkach bych pritvrdil.
Obrázek uživatele pejskar
#2670 pejskar 29. Leden 2015 - 12:30
jetozver: Absolutni souhlas s komentarem jen ty poplatky v bytovkach bych pritvrdil.
A za co by ty ještě vyšší poplatky ze psů měly být?Vzpomeňte si na množství vašeho komunálního odpadu z vaší domácnosti ročně a příslušný poplatek a službu,kterou dostáváte a teď srovnejte náš poplatek ze psa-2000 ročně-a jakou službu za něj dostáváme?!?!
Obrázek uživatele pejskar
#2671 pejskar 29. Leden 2015 - 12:30
jetozver: Absolutni souhlas s komentarem jen ty poplatky v bytovkach bych pritvrdil.
A za co by ty ještě vyšší poplatky ze psů měly být?Vzpomeňte si na množství vašeho komunálního odpadu z vaší domácnosti ročně a příslušný poplatek a službu,kterou dostáváte a teď srovnejte náš poplatek ze psa-2000 ročně-a jakou službu za něj dostáváme?!?!
Obrázek uživatele jetozver
#2672 jetozver 29. Leden 2015 - 14:03
pejskar: A za co by ty ještě vyšší poplatky ze psů měly být?Vzpomeňte si na množství vašeho komunálního odpadu z vaší domácnosti ročně a příslušný poplatek a službu,kterou dostáváte a teď srovnejte náš poplatek ze psa-2000 ročně-a jakou službu za něj dostáváme?!?!
Z mého komunálu není po městě ani 1g znečištění a komunál je věc, kterou produkuje každý podobným dílem. Pes je podle mě nadstandard a podobně jako já jedu třeba k moři (Chorvatsko) s rodinou za 35 tisíc, tak vy zaplatíte komplet za psa 12 žrádlo, 2 městu a něco k tomu a jste na 20 ti. Díky majitelům psů musí po městě jezdit ten vycucávač psích výkalů (jeho efektivitu nehodnoťme) a být zde útulek. No a to platí pejskaři v poplatku a myslím si, že ani to neplatíte celé. Nechme stranou psy které mají osamělí či nemocní lidé, ale zbytek je prostě nadstandard, který ještě ke všemu mnohým ostatním (a těch je ještě více než pejskomilů) vadí. Nesnažte se mě pls označit jako nepřítele psů, jsem nepřítelem jejich majitelů, kteří je nezvládají a neumějí se se psy chovat. Moje příhoda z výtahu na odlehčenou ..... ke mě přistoupí pán kolem 50ti s uslintaným psem a ten mi začne očuchávat a tím pádem i oslintávat nohu .... říkám přitáhněte si toho psa, pán na mě kouká jak PAKO a říká psovi FUJ to je ;-)))) . Jinak nápad s psími výkališti je super, ale kde ho udělat ???
Obrázek uživatele anel
#2673 anel 29. Leden 2015 - 18:40
jetozver: Z mého komunálu není po městě ani 1g znečištění a komunál je věc, kterou produkuje každý podobným dílem. Pes je podle mě nadstandard a podobně jako já jedu třeba k moři (Chorvatsko) s rodinou za 35 tisíc, tak vy zaplatíte komplet za psa 12 žrádlo, 2 městu a něco k tomu a jste na 20 ti. Díky majitelům psů musí po městě jezdit ten vycucávač psích výkalů (jeho efektivitu nehodnoťme) a být zde útulek. No a to platí pejskaři v poplatku a myslím si, že ani to neplatíte celé. Nechme stranou psy které mají osamělí či nemocní lidé, ale zbytek je prostě nadstandard, který ještě ke všemu mnohým ostatním (a těch je ještě více než pejskomilů) vadí. Nesnažte se mě pls označit jako nepřítele psů, jsem nepřítelem jejich majitelů, kteří je nezvládají a neumějí se se psy chovat. Moje příhoda z výtahu na odlehčenou ..... ke mě přistoupí pán kolem 50ti s uslintaným psem a ten mi začne očuchávat a tím pádem i oslintávat nohu .... říkám přitáhněte si toho psa, pán na mě kouká jak PAKO a říká psovi FUJ to je ;-)))) . Jinak nápad s psími výkališti je super, ale kde ho udělat ???
Tak na odlehčenou, FUJ je běžně používaný povel pro psa, že něco nemá dělat. Jsem pejskař, nejsem osamělá ani nemocná a nepovažuji to za nadstandard. Prostě je to můj životní styl. Ale mám pocit, že jsem diskriminovaná - platím městu poplatek za to, že mám psa. A co od města dostanu? Za 1300Kč ročně 300 sáčků na 365 dní. Pokud to h...o neuklidím, dostanu pokutu. Pokud nechám psa proběhnout na volno, dostanu pokutu. Psí hřiště je výborný nápad, není to ale místo, kde by se psi venčili, tedy jak říkáte psí výkaliště, ale prostor, kde by měli možnost se volně pohybovat, proběhnout se, aniž by někomu vadili. Bohužel v Chrudimi to určitě neklapne.
Obrázek uživatele anel
#2674 anel 29. Leden 2015 - 18:56
pejskar: ....pejskaři si po svých psech uklízejí daleko častěji než lidé sami po sobě-těch kapesníčků,plastovek,zbytků jídel a ještě horších věcech je všude v okolí čím dál víc,pánové močí kdy a kde je napadne a to vše nepodléhá žádné vyhlášce?Pokud ne,je to nefér a pokud ano,je největším znečišťovatelem veřejných prostor právě člověk...a to my,pejskaři,za naše psy platíme,co by TS mohly uklízet....
Naprosto souhlasím, lidi znečišťují své okolí daleko víc, než psi a to nikdo nechce vidět. Psí hovínko vidí každý. Obaly, petky, papírky a nedopalky nikdo.