Dopravní situaci ve městě dosavadní obchvat zatím nevyřešil
Chrudim – Lze odklonit tranzitní dopravu z města dříve než za deset let? Někteří občané postřehli, že i přes určitý pokles tranzitní dopravy od otevření 2. etapy obchvatu Chrudimi stále některá auta preferují svoji zajetou trasu severní částí města. Zmírnit dopad tranzitní dopravy a zmenšit každodenní provoz na Palackého třídě se snaží místostarosta zodpovědný za dopravu ve městě, Pavel Štěpánek (Piráti). Co vše už se zkusilo udělat pro to, aby ulice Palackého třída a Obce Ležáků fungovaly jako městský okruh bez tranzitní dopravy? Zatím poslední iniciativou je petice představená na únorovém jednání zastupitelstva města Chrudim. K věci se vyjádřilo i Ředitelství silnic a dálnic ČR, které spravuje silnici I/17.
Snaha o změnu a co nejkratší trasování silnice I/17 existuje za současného vedení už skoro dva roky. „S ambicí přetrasovat I/17 po Masarykově náměstí, Poděbradovou ulicí do Dašické jsem přišel za ŘSD hned z kraje svého mandátu,“ říká místostarosta Pavel Štěpánek. „Po několika kolech jednání a jedné studii se však ukázalo, že je takový krok nereálný. Bylo by to příliš drahé a Chrudim si to nemůže v tuto chvíli dovolit.“ Uvedení trasy do stavu odpovídajícího normám a parametrům pro silnice I. třídy by totiž vyžadovalo mnohamilionové investice a ani by prý po ní neprojel nadměrný náklad.
„Snažíme se společně s ŘSD hledat varianty, jak Palackého třídě a Obce Ležáků odlehčit,“ vysvětlil Pavel Štěpánek. Byla představa, že dokud povede silnice I. třídy po Palackého třídě, od Čáslavi směrem na Žďár budou řidiče odklánět ukazatele, aby se Borzně vyhnuli. „V dnešní době navigací už málokterý řidič jezdí podle navigačních cedulí. Efekt to tedy nebude mít takový, jaký bychom si představovali,“ uvedl. Vše by prý nejlépe vyřešila až přeložka silnice I/17 po severním obchvatu města. „Je potřeba napnout veškeré síly a stavbu co nejdříve prosadit,“ dodal místostarosta Pavel Štěpánek.
Podle našich informací se právě příští týden sejdou zástupci za kraj, dopravu, policii a město a dohodnou se, jaké ukazatele a kam ŘSD na trasu umístí.
Eso z rukávu v iniciativě, jak zmírnit dopady tranzitní dopravy v této lokalitě, však na posledním jednání chrudimského zastupitelstva vytáhla jiná strana, když se z řad veřejnosti nečekaně přihlásil ke slovu „nejmenovaný občan“ s představením nové petice za urychlení stavby severního obchvatu. Nebyl to totiž nikdo jiný než oblastní předseda hnutí ANO 2011 z Chrudimi, Daniel Vodák, který ale dnes pro Chrudimské noviny dovysvětlil, že se prý nepředstavil nedopatřením. Zastupitelstvo následně odhlasovalo zápornou odpověď spolku Třibřichy, který protestoval proti variantě obchvatu mezi Bylany a Třibřichy. Právě tato varianta vznikla na popud starosty Františka Pilného (ANO 2011), jak se v minulosti vyjádřil.
Z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které momentálně výstavbu třetí etapy obchvatu nepovažuje za prioritní, přišel ohledně nejrůznějších petic jasný vzkaz: „Petice k urychlení stavby nepřispívají, spíš přípravu naopak komplikují,“ uvedla na pravou míru Petra Drkulová. Pokud byste ale přesto cítili potřebu se pod petici „Za vybudování přeložky silnice I/17“ podepsat, máte možnost: „Petiční archy budou od pátku umístěny v Chrudimi na infocentru, dále se je chystám dát během pátku a pondělka na obecní úřad v Bylanech a myslím si, že by to mohlo zajímat i Markovice a Heřmanův Městec,“ doplnil dnes Daniel Vodák, který je právě na pracovní cestě v Praze.
Reklama
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.