Chrudimské noviny Luboš Jelínek: Gel na hlavě chybějící vzdělání Lichtenbergovi nikdy nenahradí

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Luboš Jelínek: Gel na hlavě chybějící vzdělání Lichtenbergovi nikdy nenahradí

Nezbývá mi, než reagovat na nepravdivé výroky Petra Lichtenberga ze Strany svobodných občanů, který v diskusích pod články Chrudimských novin opakovaně tvrdí, že projekt Muzea barokních soch je chybný, že na něj občané města doplácejí, a že zadlužil Chrudim nejvíce v její historii. Reaguji na tyto nepodložené údaje pod tíhou pořekadla, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, a lidé tak mohou snadno nabýt dojmu, že to, co říká Petr Lichtenberg, by pravda být mohla.

Pravda to však není a nikdy nebyla. V historii města Chrudim bylo podobných „nejdražších investic“ celá řada, stačí vzpomenout na stavbu Muzea, které nejenom ve své době, ale dosud svým významem a kvalitou odpovídá spíš investici v hlavním městě kterékoliv země. Dalšími „drahými investicemi“ byly stavby chrudimského divadla, nemocnice na Kateřině, regulace toku Chrudimky, školních budov, revitalizace chrudimského Bronxu (IPRM), apod., velmi často investovaných z rozpočtu města a velmi často také bez podpory císaře pána, státu či Evropské unie. Velká část těchto investic zadlužila město na desítky let. Co se v těch dobách objevilo nespokojenců, žehrajících na zátěž obyvatelstva, si můžete přečíst v muzejních análech. Dnes, s odstupem času nikdo na tyto investice nehubuje a město se jimi pyšní tak, jako se třeba chlubíme nejlepším sálem v České republice či titulem „město škol“, díky kterým byla Chrudim nazývána Aténami východních Čech. Možná je to tím, že v Chrudimi žilo a žije dostatek vzdělaných lidí, kteří vědí, že jenom snaha posunout město dopředu, například právě kvalitní kulturní, sociální, dopravní či podnikatelskou infrastrukturou, zabraňuje zmizení našeho města do bezvýznamnosti.

O to víc mě zaujaly myšlenky Petra Lichtenberga, který hřímá teze o nesmyslnosti projektu Muzea barokních soch (Mubaso). Nepamatuji si, že by se mě Petr na projekt Mubaso někdy zeptal, snad jednou, před lety na ulici, ale vzpomínám, že když jsem se mu na jeho zjednodušené argumenty snažil odpovědět, on rozhovor rychle ukončil se slovy, že to je moje pravda a on má jinou.

Přemýšlím, co je zajímavého na jeho myšlence, udělat z muzea prostor pro reprezentační a ceremoniální účely. Jako by jich na radnici a v Muzeu nebylo dost. Snažím se pochopit argumenty Petra i jeho Svobodných, bohužel napadá mě pouze jedna věc. O všech investicích v našem městě dávno i nedávno rozhodovali lidé, kteří byli vzdělaní a viděli vždy o trochu dál než běžní občané města. Měli odvahu a schopnost odhadnout smysl a přínos té které investice. Upřednostňovali jejich dlouhodobý dosah pro rozvoj města před krátkodobým a populistickým efektem. Myslím, že názory Petra Lichtenberga na Muzeum barokních soch v sobě skrývají tři problémy - nevzdělanost, neinformovanost a populismus. Ono není divu. S praxí prodavače v non-stop nálevně na Borzně, bankovního úředníka na přepážce či domovníka, v sobě sebrat odvahu kandidovat na starostu našeho města, či před časem dokonce na senátora České republiky, to vše chce velkou dávku nekritičnosti a sebejistoty.

Tobě, Petře, bych chtěl vzkázat, že žádný dlouhý kabát, kravata či gel na hlavě nedokáží nahradit chybějící vzdělání. A chtěl bych tě poprosit, abys z neznalosti nebo škodolibé nepřejícnosti nešířil dál mezi občany města nepravdy. Nepomáhá to ani tobě, a už vůbec ne našemu městu.

Luboš Jelínek

Reklama

Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#2389 Tomáš Velendorf 16. Prosinec 2014 - 12:44
Je s podivem, že za celou dlouhou dobu co Muzeum barokních soch funguje (a nejen za ní), se nenašel na radnici nikdo (a že tam těch radních, zastupitelů, úředníků a mnoha dalších, všemožných komisí a subkomisí, není zrovna málo), kdo by právě v rámci podpory cestovního ruchu a návštěvnosti samotné Chrudimi a jejího okolí, oslovil např. několik cestovních kanceláři tak, aby se z počátku alespoň nějakých 20-30%, z těch všech návštěvníků, kteří se takto dostanou každý den, např. z Prahy do K. Hory (o Č. Krumlově ani nemluvě), dostalo i do Chrudimi (Slatiňan). To že i Chrudim má rozhodně také co zajímavého nabídnout, a to včetně i tohoto, "politicky citlivého" muzea, je bez diskuzí a je to jen a jen dobře. To, že to samotné město a jeho zastupitelé neumí "prodat", a místo toho se raději dlouhodobě vzájemně obviňují, ať už např. z megalomanství, nebo z používání gelu na vlasy (zde uznávám, že p. Jelínek už není zastupitel), tak to k nějakému navýšení návštěvnosti města (pokud vůbec nějaká existuje), rozhodně nepomůže a Chrudim se tak stane čím dál tím víc, jen městem tranzitu osobních aut a kamiónu (brzo už jen po silničním obchvatu), městem obchodních center po okraji města, jakých jsou u nás všude možně stovky a samotný střed města se tak stane ještě více polomrtvým, či už skoro mrtvým, kde na spoustě obchodů a restaurací se ještě častěji než nyní, objeví cedulka pro nemoc zavřeno. Místo toho, aby tam visela cedule, omlouváme se, dnes máme obsazeno. Takto nám tu opravdu brzo zůstanou už jen ty pochybné a poloprázdné nálevny a herny, včetně různých krámu s cetkami a paradoxně krásně zrenovovaný, široký, historický střed města, včetně spousty pamětihodností a zajímavostí, zůstane pak už úplně pustý a prázdný.
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2390 Luboš Jelínek 16. Prosinec 2014 - 16:30
Milý pane Velendorfe, čekal jsem, až si někdo všimne, že Muzeum barokních soch potřebuje péči. Jste po několika letech první, kdo takto přemýšlel a docela si toho vážím. Věřte, že bych projekt Muzea barokních soch nepustil do života, kdyby nebyl řešen komplexně. Vámi navrhované oslovení cestovních kanceláří je pouze kamínek v souboru aktivit, které mělo muzeum realizovat. V současné době je uskutečněna zhruba polovina projektu (stavba a expozice), takže není divu, že mnoho lidí v Chrudimi má smíšené pocity. Mimochodem, ty nikdy neměl pan starosta Řezníček, když bez uzardění objel s Mubasem půlku světa, aniž by porotám prozradil, že vozí Potěmkinovu vesnici. Možná se zeptáte, proč se tak stalo. Přičítám to malosti a ješitnosti místních politiků, kteří dílem ze žárlivosti, dílem ze strachu o svá místa, likvidují aktivity těch ostatních. Proto také jsem nemohl druhou polovinu projektu realizovat, neboť tehdejší slavná koalice starosty Řezníčka a místostarosty pro kulturu Málka mi tu možnost nedopřála. V prostorách muzea jsou od té doby pořádány akce, které s původním záměrem nemají nic společného. Mubaso upadá, jeho existence ztrácí smysl, současná radnice nemá žádnou koncepci a ta moje leží i se scénářem několik let u mě doma v šuplíku. Možná mi budete rozumět, proč se nechci v současné době angažovat v komunální politice a možná i díky této historii porozumíte situaci, která se mezi místními politiky v současné době odehrává. A mimochodem, ten gel byl pouze novinářskou nadsázkou do titulku. To proto, abyste měl chuť si text přečíst:)
Obrázek uživatele Jiří
#2392 Jiří 16. Prosinec 2014 - 19:26
Pane Jelínku,mnoho lidí v Chrudimi má skutečně smíšené pocity. Nejenom z toho, když kodrcá po schodech v Široké, dnes úzké ulici, výsledek i vašeho vládnutí na radnici. Má je i z vašeho slavného projektu, MUBASO. Původní cena kolem 60 milionů se vyšplhala na víc jak 100 milionů a to hlavně díky "kvalitě" projektu, kde se neustále něco předělávalo. Je hezké, když jak tvrdíte, že koncepce leží i se scénářem několik let u vás doma v šuplíku. Na mysl se tak vtírá otázka, proč jste tu koncepci a scénář městu nepředal? Ano starosta Řezníček bez uzardění objel s MUBASO půlku světa, ale to i díky tomu, že tu koncepci, mimochodem za kterou jste pobral bez uzardění odměnu, jste si nechal v šuplíku. Ve svém článku sice správně uvádíte, že Chrudim měla ve své historii celou řadu "nejdražších investic". Jenom nějak skromně opomíjíte udat, že ti, kteří ty "nejdražší investice" prosazovali na ně i ze svých vlastních peněz přispěli a odměny za jejich realizaci brali pouze v oblasti morální. Máte pravdu v tom, že v Chrudimi žilo a žije dostatek vzdělaných lidí, kteří posouvali a posouvají město kupředu. Ovšem bez nároků na odměny. To, co s MUBASO,to je jistě hodno široké diskuze. Diskuze, do které byste mohl přispět i vy, možná i tím, co jak tvrdíte, schováváte kdesi v šuplíku. A bylo by dobře, kdyby taková diskuze probíhala městem, zabývaly se jí spolky, politici a obyvatelé města. Pan Lichtenberg přišel s návrhem, jaký máte vy? Zatím jenom dle vašeho projektu se jenom za peníze města renovují sochy a po čase se vracejí majitelům. Spíš to je dojení města, než kultura. Jinak jsem s velikým překvapením četl předposlední a poslední odstavec vašeho výplodu o kabátu, gelu a kravatách. Přiznávám, že jsem vás považoval za daleko větší formát, který dokáže diskutovat, ale neurážet.
Obrázek uživatele zvědavec
#2393 zvědavec 16. Prosinec 2014 - 19:55
Dobrý den pane Jelínku, souhlasím s Vámi ohledně užitečnosti projektu MuBaSo a spousty dalších projektů, které se v našem městě za posledních 25 let ukutečnily. Postrádám však ve Vašem příspěvku relevantní odpověď na pochyby p. Lichtenberga ohledně nutné roční investice Kč 400.000 + 1.600.000 na jeho provoz. To opravdu není kávovar a asi by dost pomohlo k snížení ANOizace v Chrudimi, oživit původní smysl projektu aspoň tím, že ho tu zopakujete. Stejně jako Vy považuji stávající situaci ve městě, kdy SSO tvoří ideový blok společně s metamorfovanou jednorázovou VV do ANO, účelově osazenou rozporuplnou "korunou" v podobě zájímavě myšlenkově deklinující figury stárnoucího rockera. Z ODA přes ChV zakotvit až v populistické formaci je vskutku netradiční vývoj pro mravně integrovanou osobu za 25 let svobody. Myslím, že to dostatečně zobrazuje společenskou degradaci jíž jako společnost procházíme i na úrovni tradičního menšího města s bohatou historickou a společenskou tradicí. resp. místo rekrutace nových lidí s úspěchem recyklujeme "provařené" bojovníky, kteří celkem ůspěšně ovládají techniku "squeezing bullets". Šel bych ještě dál a ptal bych se není to i naše chyba, že se pat opakuje? Pomůžeme věci poukazováním na používání brilantiny na vlasy a formálního dosaženého vzdělání našeho oponenta? Není úkolem intelektuála spíše pokorně vysvětlovat a argumentovat? Nechci moralizovat a už vůbec ne oslabovat fakt nesporných úspěchů minulých zastupitelstev, jen si myslím, že žijeme v demokracii už 25 let a musíme se naučit ctít Vox Populi, Vox Dei. Přeji hezký adventní čas všem čtenářům.
Obrázek uživatele jetozver
#2395 jetozver 16. Prosinec 2014 - 20:27
MUBASO melo velmi dobry koncept, ale nedopracovane projektove dokumentace, ktere vse prodrazily. Stejne tak vyvolane zmeny projektu tomu cenove nepridaly. Ovsem era setreni pod dirigentskou taktovkou Malka zmenila minimalne republikovy projekt na provincni. Je chybou ze neni na stole znovu koncept co byl na zacatku. Nicmene to by opet muselo vsem ( vc. p. Jelinka ) nejit o vlastni ego a malicherne spory. Muselo by se jiste mnohe upravit atp. Chapu pak pana Jelinka ze on neni nyni na tahu. Pekny podvecer.
Obrázek uživatele Jiří
#2396 Jiří 16. Prosinec 2014 - 20:58
Jiří: Pane Jelínku,mnoho lidí v Chrudimi má skutečně smíšené pocity. Nejenom z toho, když kodrcá po schodech v Široké, dnes úzké ulici, výsledek i vašeho vládnutí na radnici. Má je i z vašeho slavného projektu, MUBASO. Původní cena kolem 60 milionů se vyšplhala na víc jak 100 milionů a to hlavně díky "kvalitě" projektu, kde se neustále něco předělávalo. Je hezké, když jak tvrdíte, že koncepce leží i se scénářem několik let u vás doma v šuplíku. Na mysl se tak vtírá otázka, proč jste tu koncepci a scénář městu nepředal? Ano starosta Řezníček bez uzardění objel s MUBASO půlku světa, ale to i díky tomu, že tu koncepci, mimochodem za kterou jste pobral bez uzardění odměnu, jste si nechal v šuplíku. Ve svém článku sice správně uvádíte, že Chrudim měla ve své historii celou řadu "nejdražších investic". Jenom nějak skromně opomíjíte udat, že ti, kteří ty "nejdražší investice" prosazovali na ně i ze svých vlastních peněz přispěli a odměny za jejich realizaci brali pouze v oblasti morální. Máte pravdu v tom, že v Chrudimi žilo a žije dostatek vzdělaných lidí, kteří posouvali a posouvají město kupředu. Ovšem bez nároků na odměny. To, co s MUBASO,to je jistě hodno široké diskuze. Diskuze, do které byste mohl přispět i vy, možná i tím, co jak tvrdíte, schováváte kdesi v šuplíku. A bylo by dobře, kdyby taková diskuze probíhala městem, zabývaly se jí spolky, politici a obyvatelé města. Pan Lichtenberg přišel s návrhem, jaký máte vy? Zatím jenom dle vašeho projektu se jenom za peníze města renovují sochy a po čase se vracejí majitelům. Spíš to je dojení města, než kultura. Jinak jsem s velikým překvapením četl předposlední a poslední odstavec vašeho výplodu o kabátu, gelu a kravatách. Přiznávám, že jsem vás považoval za daleko větší formát, který dokáže diskutovat, ale neurážet.
Ještě jsem si zjišťoval vzdělání pana Lichtenberga. Jeho vzdělání je srovnatelné s tím vaším, pane Jelínku. Je ovšem v jiném oboru. Takže slova jako nevzdělanec, by opravdu padat neměla.
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2397 Luboš Jelínek 16. Prosinec 2014 - 21:25
Děkuji všem za příspěvky. Potvrdilo se mi, co jsem ostatně tušil, že projekt Muzea barokních soch málokdo zná, ale všichni o něm zasvěceně mluví. Dávám si tedy za úkol nějakou formou seznámit veřejnost jak s konceptem, tak se scénářem projektu. P.S. Pro Zvědavce: Náklady cca 2 miliony vyrobila současná radnice. Projekt počítal s jiným způsobem financování. P.P.S. Pro Jiřího: Myslím, že jsem za pět let práce dostával poslední tři měsíce odměnu cca 2.000,-Kč. Když jsem peníze odmítl, bylo mi řečeno, že jinak nemohu dostat pověřovací smlouvu. A ještě maličkost, lidí co mají školy je mnoho, ale těch vzdělaných je málo. A ten gel? To není urážka, to je smutný fakt, jak se z příjemnýho kluka stane směšnej panák s pusou plnou floskulí a frází.
Obrázek uživatele Jiří
#2398 Jiří 16. Prosinec 2014 - 22:33
Pane Jelínku. Ano, lidí, kteří mají školy je hodně. Ale je hodně málo těch, kteří dokáží neurážet své oponenty jen proto, že mají jiný názor. Zato je hodně těch, kteří místo věcné a podložené argumentace hledají jak oponenta urazit a zesměšnit. Sám nevím, co se mělo udělat s bývalým kostelem, co nyní udělat s pomníkem, který stál přes 100 milionů. Bylo by krásné, kdyby se naplnily vize do projektu vložené. Víte, občas chodím na zastupitelstvo, pokud mne nějaký projednávaný bod zajímá. Vzpomínám si, jakou jste měl vizi při rekonstrukci Široké ulice a náměstí. Jak vidíte ulici plnou stolků, lidí bavících se u nich, jak město žije. Zcela jistě chodíte středem města po 18 hodině. Mrtvo a pusto. Jak je vidět, experiment s schody se nepovedl. Naštěstí nedošlo ani na přeložku ulice a výstavbu domů vedle kostela NPM. Ale pokud máte vizi a projekt, co brání tomu, abyste s městem projednal udržitelnost projektu MUBASO a objekt si pronajal? Věřím, že když město mohlo sportovcům pronajmout zrekonstruovaný stadión za asi 400 korun ročně, rádo vám pronajme objekt MUBASO za podobných podmínek, zvláště stojí-li jeho provoz miliony. A vy předvedete o co město přišlo.
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2400 Luboš Jelínek 16. Prosinec 2014 - 23:30
Když nevím, tak mlčím:) Ale vážně, nerad bych zde obtěžoval čtenáře odbornými rozklady, určitě se najde způsob, jak věc probrat s veřejností. Děkuji ještě jednou za názory, myslím, že vše podstatné bylo řečeno.
Obrázek uživatele abcde
#2401 abcde 17. Prosinec 2014 - 8:48
Pokud ten zmiňovaný, ale pro jistotu utajený zázrak v šuplíku je restaurace či vinárna ve sklepě MUBASA, tak si větší černou díru na městské peníze snad ani neumím představit. Díky, ale na oběd, na večeři ani na svatební hostinu mě to tam neláká! Podstatného jste pane "umělče" nenapsal nic, zkuste vaše "odborné rozklady" alespoň naznačit, třeba to někdo z nás hloupých pochopí... PS: dříve zmiňované nákladné stavby města slouží veřejnosti, nesrovnávejte je s MUBASO.
Obrázek uživatele Troublemaker
#2404 Troublemaker 17. Prosinec 2014 - 15:17
Už dlouho přemýšlím, jakým řízením osudu se Petr Lichtenberg, dříve docela obyčejný a celkem skromný kluk, stal gramofonem pouček vyčtených z Machových příruček a výronů politických bizarností prýštících z prodejny zeleniny. Ačkoli s autorem článku nesdílím teorii o devastujícím účinku vlasového gelu na mozkovou aktivitu,slova o neinformovanosti, nekritičnosti a populismu považuji za velmi výstižná...
Obrázek uživatele zvědavec
#2405 zvědavec 17. Prosinec 2014 - 19:41
Luboš Jelínek: Děkuji všem za příspěvky. Potvrdilo se mi, co jsem ostatně tušil, že projekt Muzea barokních soch málokdo zná, ale všichni o něm zasvěceně mluví. Dávám si tedy za úkol nějakou formou seznámit veřejnost jak s konceptem, tak se scénářem projektu. P.S. Pro Zvědavce: Náklady cca 2 miliony vyrobila současná radnice. Projekt počítal s jiným způsobem financování. P.P.S. Pro Jiřího: Myslím, že jsem za pět let práce dostával poslední tři měsíce odměnu cca 2.000,-Kč. Když jsem peníze odmítl, bylo mi řečeno, že jinak nemohu dostat pověřovací smlouvu. A ještě maličkost, lidí co mají školy je mnoho, ale těch vzdělaných je málo. A ten gel? To není urážka, to je smutný fakt, jak se z příjemnýho kluka stane směšnej panák s pusou plnou floskulí a frází.
Díky za reakci. Můžete být, prosím, konkrétnější? Fandím projektu, podařilo se vytvořit společně ze zahradami jedinečný prostor s přesahem. Vykašlete se na gel a směšný napadání ohledně odměny. Pokud existuje nějaký projekt, ne výše navrhované bezobsažné sociální inženýrství, dobré tak pro TV seriál Chalupáři. Oops prolongovat východní okruh z KH via Chrudim pro japonské a americké turisty. Už mě děsí představa, jak v hospodě Na Růžku v stylových šatkách podávají sushi a opodál vznikne steak house :-).
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2407 Luboš Jelínek 17. Prosinec 2014 - 20:27
Milý Zvědavče, můžu, ale nechci:) Děsí mě představa, že budu dělat výklad konceptu zde v diskuzi (už z ohleduplnosti ke čtenářům, které tento příběh nebaví) a oponenturu mi budou dělat anonymové, kteří nemají dobrou vůli a vlastně ani zájem. Jinak jste se trefil do jedné linie financování - před časem jsem mimo jiné vyjednával s incoming agenturami o podobné strategii. Pracovně jsme tomu říkali: Kde se mají ti chudáci po cestě z Kuksu zpět do Prahy stavit na oběd? Nebojte se, Japonci české sushi nejedí a Američanům u nás chutná všechno:) Ale jak jsem psal výše, pokusím se najít formu, jak celý projekt zveřejnit ...
Obrázek uživatele zvědavec
#2408 zvědavec 17. Prosinec 2014 - 22:54
Luboš Jelínek: Milý Zvědavče, můžu, ale nechci:) Děsí mě představa, že budu dělat výklad konceptu zde v diskuzi (už z ohleduplnosti ke čtenářům, které tento příběh nebaví) a oponenturu mi budou dělat anonymové, kteří nemají dobrou vůli a vlastně ani zájem. Jinak jste se trefil do jedné linie financování - před časem jsem mimo jiné vyjednával s incoming agenturami o podobné strategii. Pracovně jsme tomu říkali: Kde se mají ti chudáci po cestě z Kuksu zpět do Prahy stavit na oběd? Nebojte se, Japonci české sushi nejedí a Američanům u nás chutná všechno:) Ale jak jsem psal výše, pokusím se najít formu, jak celý projekt zveřejnit ...
Už se těším :). Malinko oživím Vaši paměť. Už před lety mezi námi došlo k diskusi o "bavení" se s nicky na inetu. Mám na mysli ChV, rozpaky nad vaší snahou zůstat vně a být uvnitř. ChV nekandiduje do zastupitelstva a odpusťte poslední zaznamenatelný počin, dopomohla OK do zastupitelstva. Měl to být Bona Fide "deal", který se vymknul, že? Sum up: MuBaSo je projekt města a Vy se zjevně cítíte jeho původním duchovním otcem. Nechcete jít do politiky, přesto věci chcete aktivně ovivňovat. Čekal bych, že po 25 letech demokracie, tušíte jak. Vskutku mě nezajímají jednotlivé detaily, jde mi o nějakou nosnou filosofii celého projektu. Nepodceňujte, prosím, neformální diskusi, problém je tradičně v nedostatku critical mass. Btw ti, kteří mohou něco ovlivnit, z principu půjdou do diskuse pod svým jménem a zbabělci budou pomlouvat. Resp. dovolím si drobnej priming, pokud nejde o pózu rozervaného a krapet zneuznaného intelektuála, tak pojďte s "kůží na trh".
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2409 Luboš Jelínek 18. Prosinec 2014 - 0:02
OK, pojďme do toho. Začít můžeme tím, že se představíte. Určitě, stejně jako já, stojíte za svými názory i svým jménem:)
Obrázek uživatele zvědavec
#2410 zvědavec 18. Prosinec 2014 - 1:29
Dobrý večer, to už jsem udělal a vy jste neměl výše problém mě i oslovovat. Tak go a head. Resp. přepálený title svádíte na snahu získat pozornost čtenářů. Fajn, máte ji a teď mluvte. Z článku není jasná Vaše koncepce a na tom se asi shodneme. Zřejmě ani nebyla publikovaná, protože pak byste tam dal link. Chci pomáhat ne bourat a kritizovat!
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#2412 Tomáš Velendorf 18. Prosinec 2014 - 9:11
Zdravím Vás pane Jelínku, díky za krátké shrnutí a vysvětlení. Chápu, že to, o čem jsem se zmínil, je rozhodně jen část ze všech potřebných aktivit muzea, aby fungovalo, tak jak má. Co se týče té malosti, ješitnosti a mnoha dalších pozitivních vlastností (některých) místních politiků a samozřejmě nejen jich - naprosto živě si to dokáži představit a člověk musí mít asi hodně silný žaludek a pevnou povahu, aby to vydržel a překonal bez následků. Ostatně ta malost je vidět už i zde. Do města nepřijel ještě ani minibus, s nějakými šesti, sedmi cizokrajnými turisty a někoho už tu děsí představa, jak v hospodě Na Růžku servírují v krojích, místo tlačenky s cibulí a octem, sushi. Ale to, že např. v celém středu města, jsou už skoro jen samé obchody, které nenabízejí nic jiného, než jen samé božole jantarowe a plyšaki malinowi, tak to je asi v pořádku. To i v časech vysmívaných Chalupářů, zastavil před Romanii, několikrát za rok a na několik nocí, západoněmecký autobus plný turistů, a nikomu to nevadilo. A to dokonce ani okresnímu výboru KSČ, který sídlil hned za rohem - a že jemu, vadilo skoro vše. Ostatně, jako ještě mnoha lidem i dnes :-)
Obrázek uživatele zvědavec
#2413 zvědavec 18. Prosinec 2014 - 15:07
Tomáš Velendorf: Zdravím Vás pane Jelínku, díky za krátké shrnutí a vysvětlení. Chápu, že to, o čem jsem se zmínil, je rozhodně jen část ze všech potřebných aktivit muzea, aby fungovalo, tak jak má. Co se týče té malosti, ješitnosti a mnoha dalších pozitivních vlastností (některých) místních politiků a samozřejmě nejen jich - naprosto živě si to dokáži představit a člověk musí mít asi hodně silný žaludek a pevnou povahu, aby to vydržel a překonal bez následků. Ostatně ta malost je vidět už i zde. Do města nepřijel ještě ani minibus, s nějakými šesti, sedmi cizokrajnými turisty a někoho už tu děsí představa, jak v hospodě Na Růžku servírují v krojích, místo tlačenky s cibulí a octem, sushi. Ale to, že např. v celém středu města, jsou už skoro jen samé obchody, které nenabízejí nic jiného, než jen samé božole jantarowe a plyšaki malinowi, tak to je asi v pořádku. To i v časech vysmívaných Chalupářů, zastavil před Romanii, několikrát za rok a na několik nocí, západoněmecký autobus plný turistů, a nikomu to nevadilo. A to dokonce ani okresnímu výboru KSČ, který sídlil hned za rohem - a že jemu, vadilo skoro vše. Ostatně, jako ještě mnoha lidem i dnes :-)
Ufff pane Velendorfe, netrapte mě, prosím, to byla ironie. Pevně jsem doufal, že dostatečně zřetelná. Až dosud jsem měl jen drobné pochyby, že nebyla cele rozpoznána p. Jelínkem. Mně jde o koncepci MuBaSo, kterou bych si od něj rád přečetl. Naopak mi výrazně vadí jeho poukazování na formální nedostatky ve vzdělání politických oponentů. Volit a být volen je základní princip zastupitelské demokracie. Nechci nikoho napadat a obviňovat, chci diskutovat o argumentech a ne spekulovat!
Obrázek uživatele Petr Lichtenberg
#2430 Petr Lichtenberg 27. Prosinec 2014 - 21:10
Milý Luboši, původně jsem myslel, že odpovídat člověku, z kterého čiší nenávist k jinému, který pouze nesdílí jeho názor, nebudu. Původně jsem si, milý Luboši, myslel, že odpovídat člověku, který zcela výjimečně píše pod svým jménem a převážně dovede urážet jiné ve svých Chrudimských novinách pod nic neříkající značkou "red" nebo v diskusních forech pod několika svými přezdívkami, také nebudu. Že tomu dám určitý nadhled. Ale, milý Luboši, dospěl jsem k názoru, že srabům a zbabělcům je třeba čelit. Takže, až bude chvilka, odpovím. Zatím se měj tak, jak si zasloužíš. P.S. jinak nízká úroveň posledních dvou odstavců Tvého článku, kde záměrně uvádíš polopravdy, mě překvapila. Domníval jsem se, že jsi jiný formát. Fakt.
Obrázek uživatele Luboš Jelínek
#2431 Luboš Jelínek 28. Prosinec 2014 - 0:02
Petře, věřil jsem, že si můj text v klidu přes svátky přečteš a budeš o něm přemýšlet. Vypadá to, že jsem doufal příliš. Projdi si prosím můj komentář ještě jednou, snad ti to všechno dojde. Kdybys chtěl třeba nějak argumentovat, zkus to mailem, možná že naše čtenáře už trochu obtěžujeme. Děkuju.
Obrázek uživatele Doubledecker
#2432 Doubledecker 28. Prosinec 2014 - 10:56
Prostě v zelenině už rozhodli, ze MUBASO není potřeba, jste tak natvrdlý? ;-)