Chrudimské noviny Promění se ulice Víta Nejedlého v jednosměrku? Radnice chce o této variantě diskutovat s místními občany

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Promění se ulice Víta Nejedlého v jednosměrku? Radnice chce o této variantě diskutovat s místními občany

Chrudim - V ulici Víta Nejedlého se možná začíná blýskat na lepší časy. Protože si místní obyvatelé už dlouhodobě stěžují, že jim projíždějící auta poškozují jejich zaparkovaná vozidla, rozhodlo se město uspořádat veřejnou diskuzi. V ní by radnice ráda získala relevantní názory, z nichž by posléze mohlo vzejít rozhodnutí, které ulici změní v jednosměrku.

Auta musí v ulici Víta Nejedlého často jezdit po chodníku a ohrožují tak nejen zaparkovaná vozidla obyvatel zdejšího slídliště, ale i chodce.  Foto: Chrudimské noviny

Je tady opravdu velký provoz a pravidelně zde dochází k poškozování zaparkovaných vozidel,“ poukazuje Lenka Nevolová. „Máme s tím vlastní zkušenost. Už několikrát jsme měli nabouraná naše dvě auta a nikdy nikdo tuto havárii neohlásil, opravu jsme si pak museli hradit sami. Řidiči si ulicí Víta Nejedlého pouze zkracují cestu, projíždí tudy velmi rychle a na takto úzkou silnici se nevejdou. Nezřídka přitom musí najíždět na chodník, nebo se natlačí na stojící auta. Vůbec jim nevadí, že je odřou nebo urazí zrcátka. V klidu pak odjedou a majiteli, starej se a plať,“ popisuje bezmoc místních Lenka Nevolová.

S průjezdem ulice má problém často i vůz rychlé záchranné služby.  Foto: Chrudimské noviny

Radnice nyní stížnosti obyvatel ulice Víta Nejedlého podle všeho konečně vyslyšela a už na příští týden plánuje setkání, v němž všechny tyto stížnosti vyslechnou úředníci, kteří pak mohou doporučit proměnit vytíženou ulici v jednosměrku. Už dříve se tu ale město pokoušelo dojednat s občany rozšíření stávající vozovky, která by umožňovala volný průjezd oběma směry. Místní byli však proti, protože by rozšíření komunikace znamenalo kácení stromů podél silnice a přiblížení chodníků k jejich obydlí.

Parkoviště na zdejším sídliště jednoduše chybí. Ale kam ho umístit?  Foto: Chrudimské noviny

„Diskuze o nejvhodnější variantě zklidnění provozu v ulici Víta Nejedlého proběhne ve středu 26. března od 16.30 hodin v Základní škole Dr. Peška. Pozvánky na toto setkání s podrobnějšími informacemi budou v lokalitě distribuovány v následujících dnech,“ sděluje první dobrou zprávu mluvčí radnice Sylva Drašnarová. Výsledky diskuze se poté budou zabývat příslušné odbory Městského úřadu Chrudim a bude-li zřejmé, že jiná varianta, než jednosměrná ulice, situaci nezklidní, navrhnou změnu, která by obyvatelům a majitelům aut v ulici Víta Nejedlého mohla ulehčit život. 

red

Reklama

Obrázek uživatele kwaj
#1753 kwaj 17. Březen 2014 - 20:57
Auta parkující v ulici Víta Nejedlého se dopuštějí přestupku, neboť díky ním, zde není zachvána průjezdnost 3 m pro každý směr jízdy, tak hovoří zákon :)
Obrázek uživatele P.Orka
#1754 P.Orka 17. Březen 2014 - 23:11
kwaj: Auta parkující v ulici Víta Nejedlého se dopuštějí přestupku, neboť díky ním, zde není zachvána průjezdnost 3 m pro každý směr jízdy, tak hovoří zákon :)
Naprostý souhlas - stav, který v ulici Víta Nejedlého dlouhodobě trvá je zaviněn nečinností MP a PČR.
Obrázek uživatele samba11
#1755 samba11 18. Březen 2014 - 11:11
P.Orka: Naprostý souhlas - stav, který v ulici Víta Nejedlého dlouhodobě trvá je zaviněn nečinností MP a PČR.
A kde jinde asi mohou parkovat? Jednosměrka je v tuto chvíli jedinné možné a hlavně správné ŘEŠENÍ :O)
Obrázek uživatele samba11
#1756 samba11 18. Březen 2014 - 11:23
kwaj: Auta parkující v ulici Víta Nejedlého se dopuštějí přestupku, neboť díky ním, zde není zachvána průjezdnost 3 m pro každý směr jízdy, tak hovoří zákon :)
Proto je zde asi návrh aby tu byl pouze jeden směr jízdy. Nebo v tom vidíte nějaký problém? Parkující auta se tam nebudou dopouštět přestupku a provoz se jim zde zklidní. Vždyť tam jsou dvě školy, školka a dětské hřiště a hemží se jim to tam dětmi. Přece byste nechtěl aby se tam stalo nějaké neštěstí. Já budu ráda ulici Víta Nejedlé objíždět přes ulici Palackého, hlavně když tam budou mít větší bezpečí.
Obrázek uživatele Aknelka
#1759 Aknelka 18. Březen 2014 - 20:58
samba11: Proto je zde asi návrh aby tu byl pouze jeden směr jízdy. Nebo v tom vidíte nějaký problém? Parkující auta se tam nebudou dopouštět přestupku a provoz se jim zde zklidní. Vždyť tam jsou dvě školy, školka a dětské hřiště a hemží se jim to tam dětmi. Přece byste nechtěl aby se tam stalo nějaké neštěstí. Já budu ráda ulici Víta Nejedlé objíždět přes ulici Palackého, hlavně když tam budou mít větší bezpečí.
Jako malí jsme na ZŠ chodili třeba středem sídliště a myslím, že tam je to bezpečné i teď. Pokud se z Víťáku stane jednosměrka, bude provoz na Palackého po ránu ještě horší než teď. Do té doby, než bude hotový obchvat, jsem proti jednosměrce. To radši zatím udělat přechod pro chodce.
Obrázek uživatele kwaj
#1760 kwaj 18. Březen 2014 - 23:00
Já souhlasím s jednosměrnou ulicí, vše je výsledkem dlouhodobou nečiností radnice. Víta Nejedlého je jen jedno z mnoha míst kde je problém s parkováním. Hradištní, Malecká, U Stadionu, Na Šancích, Na Rozhledně, Na Větrníku, všude je to stejné. Systém jednosměrných ulic funguje v jiných městech bez problémů. V dnešní době je to nejefektivnější způsob zlegalizování parkování.
Obrázek uživatele samba11
#1761 samba11 19. Březen 2014 - 9:13
Aknelka: Jako malí jsme na ZŠ chodili třeba středem sídliště a myslím, že tam je to bezpečné i teď. Pokud se z Víťáku stane jednosměrka, bude provoz na Palackého po ránu ještě horší než teď. Do té doby, než bude hotový obchvat, jsem proti jednosměrce. To radši zatím udělat přechod pro chodce.
Středem sídliště se určitě chodí, pokud je možnost. Nicméně ulici Víta Nejedlého děti musejí také přecházet a chodit po chodnících, jak jinak by se dostali domů nebo k dětskému hřišti. Z vašeho postoje spíše cítím že si tam cestu městem zkracujete a nechcete používat pro průjezd městem ulic k tomu určeným. V tomto případě hlavní třídu Palackého a Obce Ležáků. Vedlejší ulice přeci nejsou od toho, aby si jimi řidiči zkracovali cestu, ale aby se dostali do škol, školky a domů. A umístění přechodu pro chodce? K čemu by to vedlo? Takový záměr tam už určitě také byl, ale z mého pohledu je zbytečný, protože by se muselo ubrat už tak na chybějících parkovacích místech a řidiči kteří spěchají aby ta zkratka pro ně byla efektivní, tak stejně nezastaví a o to více by to bylo nebezpečné pro chodce a hlavně děti. Podle mého názoru je jednosměrná ulice správnou volbou pro uklidnění provozu a vytvoření bezpečného místa pro děti a občany z této ulice.
Obrázek uživatele samba11
#1762 samba11 19. Březen 2014 - 9:24
kwaj: Já souhlasím s jednosměrnou ulicí, vše je výsledkem dlouhodobou nečiností radnice. Víta Nejedlého je jen jedno z mnoha míst kde je problém s parkováním. Hradištní, Malecká, U Stadionu, Na Šancích, Na Rozhledně, Na Větrníku, všude je to stejné. Systém jednosměrných ulic funguje v jiných městech bez problémů. V dnešní době je to nejefektivnější způsob zlegalizování parkování.
Souhlasím s vámi, ale nejde zde jen o zlegalizování parkování. Nekolikrát jsem tam s dítětem na lavičce u kašny seděla a sledovala co je v té ulici za provoz. A bylo to hrozné !!! Představte si nervozní řidiče, kteří si to ulicí Víta Nejedlého zkracují a aby jí projeli co nejrychleji tak neberou ohledy na nikoho. Troubí tam na protijedoucí auta když se jim neuhnou, odmítají zastavit aby děti mohli ulici přejít a pokud mají před sebou místo tak jedou tak rychle, že se divím, že se tam ještě nestalo nějaké neštěstí. Věřím, že město provede patřičná dopravní opatření, které takové řidiče z ulice Víta Nejedlého dostane pryč. Bezpečnost našich občanů a hlavně dětí je věřím prioritou nás všech.
Obrázek uživatele P.Orka
#1763 P.Orka 19. Březen 2014 - 11:10
samba11: A kde jinde asi mohou parkovat? Jednosměrka je v tuto chvíli jedinné možné a hlavně správné ŘEŠENÍ :O)
Na obou stranách silnice je dostatek místa, rozšíření vozovky o jeden pruh by situaci vyřešil. Při rozšíření o dva pruhy by bylo parkovacích míst víc než dost.
Obrázek uživatele samba11
#1764 samba11 19. Březen 2014 - 15:49
P.Orka: Na obou stranách silnice je dostatek místa, rozšíření vozovky o jeden pruh by situaci vyřešil. Při rozšíření o dva pruhy by bylo parkovacích míst víc než dost.
Na to že tam tudy denně jezdíte, si moc nevšímáte. O dostatku místa se tam rozhodně hovořit nedá. Nehledě na to, že takové řešení by znamenalo investici, o které se v této době nedá ani hovořit. Prý tam chtěli nechat vybudovat část zpracované studie revitalizace a to na křižovatce Víta Nejedlého a DR.Peška, konkrétně se prý jednalo o vyvýšený přechod, ale cena jen za toto řešení prý byla cca 500tis. a i to bylo pro město finančně neúnosné. Z toho důvodu tam budou muset vymyslet jiné, levnější řešení. A tou by právě měla být jednosměrná ulice. Já si myslím, že je to přesně to, co je tam potřeba. Odklonit dopravu tam kam patří a udělat jim sídliště mnohem bezpečnější. A to si přece děti zaslouží. Nebo snad ne?
Obrázek uživatele Aknelka
#1765 Aknelka 19. Březen 2014 - 21:01
samba11: Středem sídliště se určitě chodí, pokud je možnost. Nicméně ulici Víta Nejedlého děti musejí také přecházet a chodit po chodnících, jak jinak by se dostali domů nebo k dětskému hřišti. Z vašeho postoje spíše cítím že si tam cestu městem zkracujete a nechcete používat pro průjezd městem ulic k tomu určeným. V tomto případě hlavní třídu Palackého a Obce Ležáků. Vedlejší ulice přeci nejsou od toho, aby si jimi řidiči zkracovali cestu, ale aby se dostali do škol, školky a domů. A umístění přechodu pro chodce? K čemu by to vedlo? Takový záměr tam už určitě také byl, ale z mého pohledu je zbytečný, protože by se muselo ubrat už tak na chybějících parkovacích místech a řidiči kteří spěchají aby ta zkratka pro ně byla efektivní, tak stejně nezastaví a o to více by to bylo nebezpečné pro chodce a hlavně děti. Podle mého názoru je jednosměrná ulice správnou volbou pro uklidnění provozu a vytvoření bezpečného místa pro děti a občany z této ulice.
Takže rodiče, kteří vozí svoje děti ze Skřivánku na ZŠ Dr.Peška (předesílám, že to není můj případ) by měli radši jezdit po hlavní přes tři semafory? Na Palackého už je teď ve špičce super vzdoušek, takže pár desítek aut stojících a popojíždějících navíc tomu už vlastně nijak neuškodí. Nechci znít cynicky, situace ve Víťáku je fakt katastrofální, ale opravdu si myslíte, že přechod a každodenní přítomnost městského policisty v ranní a odpolední špičce by situaci nezklidnily?
Obrázek uživatele samba11
#1766 samba11 20. Březen 2014 - 8:52
Aknelka: Takže rodiče, kteří vozí svoje děti ze Skřivánku na ZŠ Dr.Peška (předesílám, že to není můj případ) by měli radši jezdit po hlavní přes tři semafory? Na Palackého už je teď ve špičce super vzdoušek, takže pár desítek aut stojících a popojíždějících navíc tomu už vlastně nijak neuškodí. Nechci znít cynicky, situace ve Víťáku je fakt katastrofální, ale opravdu si myslíte, že přechod a každodenní přítomnost městského policisty v ranní a odpolední špičce by situaci nezklidnily?
Proč myslíte, že by rodiče museli vozit děti do škol a školky přes tři semafory? Maximálně přes jeden. Stačí počítat. Občané ve spolupráci s Policií určitě naleznou takovou variantu jednosměrné ulice, která by co nejméně umezila tyto uživatele komunikace a místní občany. Už sami obyvatelé ulice Víta Nejedlého se budou muset omezet na úkor zklidnění provozu, a tomu říkám ústupek. Proto jim v tom fandím, a přeji aby se jejich ulice stala bezpečnější co nejdříve.
Obrázek uživatele Aknelka
#1768 Aknelka 20. Březen 2014 - 11:15
samba11: Proč myslíte, že by rodiče museli vozit děti do škol a školky přes tři semafory? Maximálně přes jeden. Stačí počítat. Občané ve spolupráci s Policií určitě naleznou takovou variantu jednosměrné ulice, která by co nejméně umezila tyto uživatele komunikace a místní občany. Už sami obyvatelé ulice Víta Nejedlého se budou muset omezet na úkor zklidnění provozu, a tomu říkám ústupek. Proto jim v tom fandím, a přeji aby se jejich ulice stala bezpečnější co nejdříve.
Ať počítám, jak počítám, vycházejí mi semafory tři - u Dukly, u ZUŠ a u Penny. Nebo existuje ještě jiná cesta ze Skřivánku třeba k té školce? Když tedy nepočítám průjezd Víťákem?
Obrázek uživatele samba11
#1769 samba11 20. Březen 2014 - 12:43
Pokud byste si laskavě přečetla co jsem psala a o co v této ulici jde, tak zjistíte, že nikdo nechce omezovat řidiče co vjíždějí do ulice za účelem přivezení dětí do škol a školky a komukoliv jinému kdo v ulici potřebuje cokoliv zařídit. Ti mají do ulice samozřejmě právo vjíždět tak jak jsou zvyklí. Zamezit je potřeba PRŮJEZD ulicí Víta Nejedlého. A s tím naprosto souhlasím. Nebo budete hledat další důvody, proč by tomu nemělo takto být? :O)
Obrázek uživatele Aknelka
#1771 Aknelka 20. Březen 2014 - 23:01
samba11: Pokud byste si laskavě přečetla co jsem psala a o co v této ulici jde, tak zjistíte, že nikdo nechce omezovat řidiče co vjíždějí do ulice za účelem přivezení dětí do škol a školky a komukoliv jinému kdo v ulici potřebuje cokoliv zařídit. Ti mají do ulice samozřejmě právo vjíždět tak jak jsou zvyklí. Zamezit je potřeba PRŮJEZD ulicí Víta Nejedlého. A s tím naprosto souhlasím. Nebo budete hledat další důvody, proč by tomu nemělo takto být? :O)
Laskavě jsem si přečetla, o co v této ulici jde. Troufám si tvrdit, že to vím celou dobu. Mohla byste mi prosím odpovědět, která cesta je ta s jedním semaforem? Fakt jsem se na vaše doporučení snažila počítat, ale výsledku jsem se jaksi nedobrala... Nevím, kde jste přišla na to, že se snažím hledat další důvody proti jednosměrce. Spíš se jen snažím přijít na řešení, aby došlo ke zklidnění i bez toho, že by byla ulice jednosměrná. Co rodič, který vysadí dítě ve škole či školce a pokračuje dál směrem Skřivánek? Normálně se vydá Víťákem a protože na "jeho" straně auta neparkují, má logicky přednost před protijedoucími. A najednou, pokud se stane ulice jednosměrná od hotelovky, se musí zařadit do té šílené nepohybující se kolony na Palackého, přetrpět poskakování mezi třemi semafory a jeho cesta do zaměstnání (například) se prodlouží o dlouhé minuty navíc? Znovu opakuji, že vím, že situace ve Víťáku je šílená, ale chtělo by se na to podívat ze všech stran. Ne jenom populisticky vyřvávat "Udělejme z Víťáku jednosměrku, všechno se tím vyřeší!" A kvalita ovzduší se zdá být zatím opomíjeným tématem. Být někým, kdo žije na Palackého, jsem zásadně proti "zjednosměrnění". A ještě jedna otázka mě napadá - jak chcete rozlišovat mezi tím, kdo jede vysadit dítě do školy či za nějakým jiným účelem a kdo jen tak projíždí? ;-) To by asi taky chtělo policisty po obou stranách ulice, kontrolující účel cesty nebo snad kamery, které budou snímat začátek a konec ulice? Absurdní, že? Pokud je mi známo, tak problém s průjezdem začíná právě na výjezdu z ulice Dr.Peška do Víta Nejedlého, takže do této kategorie spadají i ti zmiňovaní rodiče...
Obrázek uživatele samba11
#1772 samba11 21. Březen 2014 - 9:35
Nechtěla jsem vás rozhořčit, vidím že vás problematika také zajímá. Nicméně věřím, že zástupci města, Policie a občanů naleznou nejvhodnější variantu omezení, která by byla kompromisem pro všechny zůčastněné strany. Teda kromě těch co si ulicí zkracují průjezd městem :O)
Obrázek uživatele petra90
#1777 petra90 24. Březen 2014 - 11:09
samba11: Proto je zde asi návrh aby tu byl pouze jeden směr jízdy. Nebo v tom vidíte nějaký problém? Parkující auta se tam nebudou dopouštět přestupku a provoz se jim zde zklidní. Vždyť tam jsou dvě školy, školka a dětské hřiště a hemží se jim to tam dětmi. Přece byste nechtěl aby se tam stalo nějaké neštěstí. Já budu ráda ulici Víta Nejedlé objíždět přes ulici Palackého, hlavně když tam budou mít větší bezpečí.
sambo111, jste hrozná manipulátorka. Na přechodu u Penny přechází spousta dětí ze školy. Přece nechcete, aby tam kvůli vaší jednosměrce nějaké umřelo kvůli zvýšení provozu! Ano, použil jsem stejný styl vaši manipulace. A teď k řešení situace. Jsem proto, aby se tam dalo omezení rychlosti (např. obytná zona) a po vybudování obchvatu klidně jednosměrka.
Obrázek uživatele samba11
#1778 samba11 25. Březen 2014 - 8:01
Dobrý den paní "petro90". Rozhodně nechci aby se někomu z dětí cokoliv při přecházení ulic stalo. Přechod u Penny je ale opatřen semaforem. Také si děti u této ulice nehrají a neorganizovaně jí nepřebíhají tak jak je tomu v ulici Víta Nejedlého. Je to přece jenom hlavní třída. Nicméně sem ráda, že souhlasíte, že je potřeba v ulici Víta Nejedlého "NĚCO" udělat a věřím, že se to zástupcům města, policie a občanů podaří.