Chrudimské noviny Zastupitel Pilný chce kvůli kauze prioritních sportů odebrat radním pravomoc rozhodovat o dotacích

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Zastupitel Pilný chce kvůli kauze prioritních sportů odebrat radním pravomoc rozhodovat o dotacích

Chrudim - Městský zastupitel František Pilný (ANO 2011) podal starostovi města Petru Řezníčkovi (SNK-ED) písemný návrh, aby pravomoc při poskytování všech dotací přešla z rady města na zastupitelstvo a všechny tyto peněžní dary byly projednávány veřejně. Pilný tím sleduje větší transparentnost finančních toků na radnici a zamezení klientelismu ve prospěch vybraných skupin lidí a organizací, k němuž podle zastupitele v Chrudimi evidentně dochází. Doposud přitom zákon umožňuje radním rozhodovat o darech do 20 tisíc korun a o dotacích do výše 50 tisíc Kč bez souhlasu zastupitelstva.

"Je to moje odpověď na sdělení člena sportovní komise Zdeňka Kubaly (Piráti), který vyjádřil marnost nad fungováním tohoto poradního orgánu rady města. A jelikož je tento poradní orgán bez jakýchkoli pravomocí, bude pro město i jeho občany prospěšné, když se začne o svěřených financích rozhodovat za přítomnosti veřejnosti," říká zastupitel Pilný. Naráží tím především na nedávnou kauzu prioritních sportů, která dokonce otřásla základy současné radniční koalice, když zastupitel SNK-ED Jozef Lörincz poukázal na údajnou manipulaci s městskými penězi ve prospěch některých sportů ve městě. Informaci nepřímo potvrdil i šéf sportovní komise Tomáš Vondráček (ČSSD). "To je druhý důvod, proč návrh podávám," dodává František Pilný.

Znamená tedy podání tohoto návrhu, že opozice už upustila od snahy svolat mimořádné zastupitelstvo na téma prioritních sportů? "Pan starosta nás o tuto možnost minule připravil, když nás o ní informoval se zpožděním, takže už nebylo možné k tomuto kroku přistoupit. Nicméně otevřeme uvedené téma na příštím řádném zastupitelstvu, protože je zapotřebí některé věci rozkrýt. Jsem přesvědčen, že když se nám pro začátek podaří přenést pravomoc schvalování veškerých dotací z rady na zastupitelstvo a umožníme tím lidem více kontrolovat, na co jdou jejich peníze, změní se spousta věcí k lepšímu. Pak už se nebude moci například stát, že do prioritních sportů bude narychlo zařazen fotbal a hokej, přestože už předtím obdržely v průběhu roku oba sporty poměrně velké dotace, zatímco futsal ani korunu. V zastupitelstvu by mělo být na všechny tyto finanční toky vidět a podle toho by měly být veškeré žádosti o dotace i posuzovány. Mám za to, že by si všechny sporty a další občanské aktivity ve městě zasloužily spravedlivé financování," uzavírá městský zastupitel.

Roman Zahrádka

Reklama

Obrázek uživatele Zdenek K
#4119 Zdenek K 8. Prosinec 2015 - 9:46
""...Je to moje odpověď na sdělení člena sportovní komise Zdeňka Kubaly (Piráti), který ..." Nejprve napisi, ze jsem rad, ze se toto tema otevira, avsak netusim, jak ma prispet k transparenci preneseni schvaleni malych castek na zastupitelstvo, kde pri jednani si pravidelne bere slovo(verejne do mikrofonu) tak max 5 zastupitelu a o zbytku jen "slysime" ze zapisu hlasovani. Zatim jsem od p. Pilneho nikde nevidel jasny dukaz "manipulace"(nebo jsem jej prehledl)..... No a co treba kdyby pan zastupitel misto toho zvazil vice transparentni moznost a zatlacil na radu, aby se zverejnovaly i tabulky KOMISI NAVRZENYCH DOTACI a ne jen tech "schvalenych". Resp. kdyz toto tema nakousl, tak by mohl uvest priklady, kdy rada schvalila neco jineho, nez jake dotace komise navrhla. Co vy na to p. Pilny? :)
Obrázek uživatele Pavel
#4125 Pavel 9. Prosinec 2015 - 18:42
Zdenek K: ""...Je to moje odpověď na sdělení člena sportovní komise Zdeňka Kubaly (Piráti), který ..." Nejprve napisi, ze jsem rad, ze se toto tema otevira, avsak netusim, jak ma prispet k transparenci preneseni schvaleni malych castek na zastupitelstvo, kde pri jednani si pravidelne bere slovo(verejne do mikrofonu) tak max 5 zastupitelu a o zbytku jen "slysime" ze zapisu hlasovani. Zatim jsem od p. Pilneho nikde nevidel jasny dukaz "manipulace"(nebo jsem jej prehledl)..... No a co treba kdyby pan zastupitel misto toho zvazil vice transparentni moznost a zatlacil na radu, aby se zverejnovaly i tabulky KOMISI NAVRZENYCH DOTACI a ne jen tech "schvalenych". Resp. kdyz toto tema nakousl, tak by mohl uvest priklady, kdy rada schvalila neco jineho, nez jake dotace komise navrhla. Co vy na to p. Pilny? :)
Pane Zdeňku K, Vy jste populista jak prase. Sám nic neuděláte - maximálně plkáte na komisi - ale hlavně být v novinách. Naopak od Pilného vidím jasný návrh, co dělat. A pro mě není rozhodně MALÁ ČÁSTKA 50.000,- Kč, asi vyděláváte víc jak já. Kord, když se někomu dá 50 tis. třeba 10x za sebou.
Obrázek uživatele Zdenek K
#4136 Zdenek K 11. Prosinec 2015 - 11:41
Pavel: Pane Zdeňku K, Vy jste populista jak prase. Sám nic neuděláte - maximálně plkáte na komisi - ale hlavně být v novinách. Naopak od Pilného vidím jasný návrh, co dělat. A pro mě není rozhodně MALÁ ČÁSTKA 50.000,- Kč, asi vyděláváte víc jak já. Kord, když se někomu dá 50 tis. třeba 10x za sebou.
Dobry den, mohu se zeptat, jak jste prisel k tomu, ze jsem populista? A take by me zajimalo, jak jste to s tim "plkanim" myslel? Ve sve odpovedi jsem uvedl priklad, jak zvysit transparentnost(zverejneni doporuceni komise jeste pred schvalenim radou), pote bude snaze identifikovatelne zda-li zmenu udelala rada ci to uz prislo od komise. Pokud se tu bavime o sportovnich dotacich, ktere jsou vyplaceny z prirazeneho rozpoctu na sportovni dotace(aktualne dvoukolove), tak subjekt muze pozadat pouze 1x.
Obrázek uživatele Pavel
#4180 Pavel 22. Prosinec 2015 - 8:55
Zdenek K: Dobry den, mohu se zeptat, jak jste prisel k tomu, ze jsem populista? A take by me zajimalo, jak jste to s tim "plkanim" myslel? Ve sve odpovedi jsem uvedl priklad, jak zvysit transparentnost(zverejneni doporuceni komise jeste pred schvalenim radou), pote bude snaze identifikovatelne zda-li zmenu udelala rada ci to uz prislo od komise. Pokud se tu bavime o sportovnich dotacich, ktere jsou vyplaceny z prirazeneho rozpoctu na sportovni dotace(aktualne dvoukolove), tak subjekt muze pozadat pouze 1x.
Tak si přečtěte článek nahoře a svůj předchozí článek, jen povídáte a nic faktického neuděláte. To Pilný to udělal mazaně, na Vaše napadení nereagoval, zjistil si informace a podal jasný konkrétní návrh, a to se mi líbí.
Obrázek uživatele Zdenek K
#4197 Zdenek K 26. Prosinec 2015 - 15:27
Pavel: Tak si přečtěte článek nahoře a svůj předchozí článek, jen povídáte a nic faktického neuděláte. To Pilný to udělal mazaně, na Vaše napadení nereagoval, zjistil si informace a podal jasný konkrétní návrh, a to se mi líbí.
Dobry den, tak jsem si precetl clanek a i ten predchozi a v nem se doslovne uvadi: "A s jakým řešením přichází člen Pirátů?", s naslednym vysvetlenim. Mate pravdu v tom, ze ve clanku neni uvedeno ono zverejnovani navrhu dotaci od komisi. To jsem resil v dobe schvalovani dotaci, nejprve s tajemnici komise a pote s kancelari tajemnika, avsak zverejneni doporucenych castek komisi bylo vedenim odmitnuto. Nejsem zastupitel, jen clen komise a me moznosti jsou limitovane. Nebylo to napadeni, spis komentar, ale muzeme tomu rikat jakoliv. Ve sve reakci pod clankem jsem napsal duvod, proc si myslim, ze navrh pana Pilneho neprinese tolik transparence, jak to na prvni pohled vypada(dival jsem se do hlasovani ze 14.12.2015 a neproslo to, takze nema smysl se o tom asi dale bavit). Je to muj nazor a mohu se mylit. Preji hezke svatky
Obrázek uživatele slava
#4223 slava 1. Leden 2016 - 20:16
Pane Zdeňku K info od staršího - dělejte to pořádně a s rozmyslem. Možná kdybyste se spojil s Pilným a něco spolu vymysleli, tak on to může navrhnout v zastupitelstvu, bylo by to daleko plodnější, než tady psaní co by kdo měl nebo neměl.
Obrázek uživatele Zdenek K
#4254 Zdenek K 6. Leden 2016 - 10:40
slava: Pane Zdeňku K info od staršího - dělejte to pořádně a s rozmyslem. Možná kdybyste se spojil s Pilným a něco spolu vymysleli, tak on to může navrhnout v zastupitelstvu, bylo by to daleko plodnější, než tady psaní co by kdo měl nebo neměl.
Snazim se vse delat s poradne a s rozmyslem, jak nejlepe v dany okamzik mohu. Take se snazim prijimat vecnou kritiku. Souhlasim s Vami, psani neni cin. Spoluprace na danem problemu stoji za uvahu a premyslel jsem o osloveni p. Pilneho, ale cekam na dalsi jednani pracovni skupiny, abych mel v ruce vice informaci o planovane koncepci.