O nás bez nás - Ostřešanská spojka
Chrudim – Budoucí stavba takzvané „Ostřešanské spojky“ se teď dostala i na pořad jednání dopravní komise rady města. Diskuse o modernizaci trati, jež by na jednu stranu měla zrychlit cestování do Pardubic, na druhé straně odstřihne místní část Medlešice, nebyla rozhodně klidná.
Nejprve člen dopravní komise Martin Hájek představil svým kolegům mapové podklady studie. Podle Hájka Správa železniční a dopravní cesty hned zpočátku zamítla návrh vedení nové trati v zářezu, protože by se prý stavbě neúměrně prodražila. Musel by se, mimo jiné, vybudovat koridor v šířce zhruba 50 metrů. Další náklady by přineslo i odklízení zeminy a přeložky inženýrských sítí. Nová trať tak má být vedena po náspu a nikde se nebude křížit se silnicemi. Jen tak je možné dosáhnout slibované rychlosti 120 kilometrů za hodinu na rovných úsecích.
Další inženýr zasedající v komisi a sice René Němeček, si vzpomněl na obyvatele místní části Medlešice, kteří po výstavbě spojky zapláčou. Stávající trať přijde zrušit a tím se i zkomplikuje dopravní obslužnost této kdysi samostatné obce, jíž však současné vedení města nedá nic zadarmo. Martin Hájek však svého kolegu ubezpečil, že místním jistě budou postačovat autobusy, které sem v pracovní dny jezdí co třicet minut.
Michal Štěpán, jenž rovněž zasedá v dopravní komisi, pro změnu vznesl připomínku k vynaloženým prostředkům. Ty se prý daly využít daleko efektivněji a sice pro modernizaci současné tratě Chrudim – Rosice nad Labem. Předseda komise Alexandr Němec však Štěpána usadil s konstatováním, že je již v podstatě rozhodnuto a navíc celá stavba probíhá v gesci Pardubického kraje. Druhé největší město v kraji tak již poněkolikáté „ostrouhalo“ a k projektu, jenž se ho přímo dotýká, může mít pouze „kosmetické“ připomínky. Ukázka politické impotence vrcholných představitelů místní radnice.
Co tedy vlastně Chrudim může? Může si rozhodnout, kam přijde umístit vlaková zastávka v severní části města. Tomu odpovídá i usnesení dopravní komise, na němž se nakonec všichni její členové shodli: „Dopravní komise doporučuje radě města, aby v případě výstavby Ostřešanské přeložky město vstoupilo do přípravy tohoto projektu a to požadavkem na vybudování nové vlakové zastávky tak, aby byla situována co nejblíže přejezdu u školy SOŠ-SOU (integrovka) po levé straně ve směru na Pardubice“.
Reklama
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.