Takto by měla vypadat Ostřešanská spojka
Chrudim/Ostřešany – Vybudování „Ostřešanské spojky“ získává konkrétnější kontury. V současné době je již zveřejněn první „nástřel“, jak by mohl nová trať vypadat. Většina okolních obcí a Chrudim nevyjímaje, je však s několikametrovým náspem nespokojena.
Po letech nekonkrétních slibů od dnes již bývalého krajského radního Jaromíra Duška, přichází nvé trati na chuť i hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD). Pro rozvoj dopravy v okolí krajského města je podle hejtmana důležité, aby byla spojka vybudována. „Současné řešení s úvratí do Rosic celou cestu jednoznačně zpomaluje,“ uvedl hejtman Netolický. V současné době Správa železniční a dopravní cesty vytváří přípravnou dokumentaci s různými variantami řešení včetně návrhu trasování. „Po letech diskusí a různých idejí se nyní podle informací SŽDC posouváme blíže k realizaci. Bez Ostřešanské spojky navíc nebude možné napojit společnost Foxconn na hlavní železniční koridor,“ tvrdí Martin Netolický. Že by právě zde se skrývala hlavní motivace politiků?
Mezi hlavní odpůrce současného řešení „Ostřešanské spojky“ nepatří jen samotní obyvatelé Ostřešan, kteří mají obavy z hluku a úprav okolí obce, ale také chrudimský právník Michal Staněk. Podle Staňkova názoru je stavba spojky v této formě zbytečná. Stačilo by prý vybudovat druhý most přes řeku Labe a trať tak napojit přímo na hlavní pardubické nádraží.
Zda se k jeho nápadu připojí i rozpačití chrudimští politici, kteří na jednu stranu o zlepšení cestování vlakem do krajského města stojí, na druhou odmítají budování náspu a „odstřižení“ Medlešic od trati, ukáže čas. V současné době tvoří radnice připomínky k projektu, jehož vizualizaci přinášíme výše.
Reklama
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.