Chrudimské noviny Kdo z nás je bez viny, ať první hodí kamenem

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Kdo z nás je bez viny, ať první hodí kamenem

Všichni, kdo máme řidičský průkaz, jsme se někdy dostali do situace, která nám zrychlila tep a zpomalila dech. Jen tak tak jsme brzdili na mokré vozovce plné listí, těsně „zašlápli“ brzdu před příkopem plným sněhu, nebo se snažili zkrotit jankovatý opel na namrzlé silnici u Hodonína. Pokud se nám podařilo udržet štít prozatím čistý a nikomu neublížit, můžeme si gratulovat. Nebo poděkovat svému strážnému andělu, když nad námi držel svou ruku.

Člověk ani neví, jak se to stane. Najednou je tu krizovka, a nám nezbývá, než se v mikrosekundách modlit, aby na chodníku nikdo nešel a krajnice byla prázdná. Zkušenější, starší šofér určitě lépe zvládne případný smyk, než ten, kdo má řidičák teprve krátce. Taky se mi to stalo. Jednou jsem vezl kamarády z praxe a na mokré silnici u Vestce dostal smyk, když auto jedoucí přede mnou náhle zabrzdilo. S protijedoucí škodovkou jsme o sebe jen škrtli zrcátky, ale věřte, že pro devatenáctiletého kluka je to zkušenost na celý život. Od té doby si dávám pořádný pozor, když je mokro.

V sobotu zrušil jeden z mladých řidičů sloupek na plakáty před Muzeem barokních soch. Ne, nebudu se přidávat k všeobecnému rozhořčení, které kluka pranýřuje, nadává mu, přeje postih, který mu hrozí. Starosta Petr Řezníček dnes na tiskovce říkal, že škoda způsobená mladým závodníkem, je odhadována zhruba na sto tisíc korun. Obdobně drahá bude asi i oprava zrušeného auta. Takže tu máme dvě stě tisíc, řidičák v nenávratnu a ostudu, kterou si s sebou ponese celý život. A já ho chápu. Chápu fotbalistu, který oslavuje s kamarády a protože je mu osmnáct, těžko dokáže odhadnout, co udělá alkohol za volantem. Kdo z nás to někdy nepřehnal s pitím a potom se divil, jak se ocitla jeho hlava v záchodové míse? Hoďte kamenem, prosím.

Věřte, že dneska už to sobotní šofér moc dobře ví a nikdy na to nezapomene. Moudří se poučí ze zkušeností druhých, my ostatní si holt všechno musíme prožít sami, abychom pochopili, proč pití a řízení auta nejde dohromady. Klukovi pak přeji dobrou brigádu, protože peníze bude potřebovat. 

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele Lolipop84
#1419 Lolipop84 19. Listopad 2013 - 16:01
Věk neoumlouvá to, že si sedne totálně ožralej za volant!!! Ať je mu 18, nebo 40! Takovým lidem bych už řidičák nedal!
Obrázek uživatele Troublemaker
#1422 Troublemaker 19. Listopad 2013 - 16:22
Jsem fascinovan, pane Valento, vasim obhajovanim neobhajitelneho. Tady se nebavime o tom, ze nekdo skrtl zrcatky nebo mu to uklouzlo na prvnim snehu. Ve vasem dojemnem podani tohoto pribehu zbyva uz jen uverejnit cislo konta toho chudaka, aby se na te brigade nemusel tolik drit.
Obrázek uživatele bafina
#1423 bafina 19. Listopad 2013 - 16:18
Je mi líto, ale odhadovat(ať už dobře nebo špatně), co udělá alkohol za volantem by neměl nikdo v 18ti, ani ve 30ti, v 50ti či 70ti. Prostě s alkoholem neřídím. NIKDY. Na to nepotřebuju zkušenost vlastní ani cizí. Jinak ať si každý zkoumá účinky alkoholu na jeho organismus dle libosti.Jenom potom nesmí sednout za volant. Jinak s vámi souhlasím, každý někdy dobržďoval jen tak tak na náledí, na mokru nebo na štěrku v krajnici a jen shodou okolností se nic nestalo. A většina z nás se poučila na celý život. Ale jestli tam byl alkohol - je mi líto, tolerance a pochopení jde stranou.
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#1424 Jakub Valenta 19. Listopad 2013 - 17:04
Díky za reakce i názory. Svůj jsem řekl.
Obrázek uživatele Troublemaker
#1425 Troublemaker 19. Listopad 2013 - 17:29
OK,ja tedy tema uzaviram s tim, ze hazim kamenem... vozralej jsem NIKDY nejel...
Obrázek uživatele krvava9
#1429 krvava9 19. Listopad 2013 - 22:25
Studem se propadám, že je mi povoleno setrvat ve společnosti takových ztělesněných ctností... To se vám to kritizuje a doživotní sankce navrhují, když jste už od dětství zásadovější, než Rychlé šípy a jen krůček vás dělí od dokonalosti. Já jsem se nadělal spoustu kravin, i ožralej jsem párkrát jel a jsem rád že jsem měl šanci se napravit. My nedokonalí holt potřebujem víc pokusů, tak by ten kluk mohl taky jěště nějaký dostat (?)
Obrázek uživatele frantisek
#1434 frantisek 20. Listopad 2013 - 15:43
Vážený pane Valento, ještě nikdy v životě mě nikdo takhle nerozčílil jako právě teď Vy svým postojem v tomto článku, obhajovat alkohol za volantem a následným způsobením dopravní nehody, ať už dopadla jakkoli, to je jako být z jiné planety. Uvědomujete si vůbec, že tam po chodníku chodí lidi? A že by tam zrovna mohl jít taky někdo Vám blízký? Asi by ten Váš článek zněl trošku jinak. Jen Vás chci poprosit" probuďte se člověče!"
Obrázek uživatele Troublemaker
#1436 Troublemaker 20. Listopad 2013 - 17:54
Vzpomínám si, jak před lety zabil zfetovaný řidič v Chrasti maminku s dítětem. Škoda, že jste nebyl, pane Valento, v té době redaktorem - mohl jste napsat už tehdy článek na téma "každý přece nekdy omylem vjede na chodník" nebo "no bože, ať hodí kamenem, kdo z nás si nikdy nešlehnul..."
Obrázek uživatele frantisek
#1437 frantisek 20. Listopad 2013 - 18:32
Troublemaker: Vzpomínám si, jak před lety zabil zfetovaný řidič v Chrasti maminku s dítětem. Škoda, že jste nebyl, pane Valento, v té době redaktorem - mohl jste napsat už tehdy článek na téma "každý přece nekdy omylem vjede na chodník" nebo "no bože, ať hodí kamenem, kdo z nás si nikdy nešlehnul..."
Velký souhlas!
Obrázek uživatele chrudimáček
#1438 chrudimáček 20. Listopad 2013 - 23:48
No to je síla. Tenhle článek pošlete do novin a máme tady kandidáta na blbce roku - promiňte, ale to jinak říct nejde. Dovolím si menší srovnání: Jdu se vožrat, vezmu si kulovnici a půjdu si zastřílet třeba na ptáky. Že při tom postřílím nějaký městský majetek vem čert, ale co když náhodou trefím člověka? Zbraň jako zbraň, nebo ne? Dá mi ji někdo ještě legálně do ruky? Takže člověk, který sedí ožralý za volantem, by měl prvotně absolvovat psychologické vyšetření a pak teprve uvažovat do budoucna o návratu za volant. A jako každodenní řidič házím kamenem - nikdy.
Obrázek uživatele Mathew
#1440 Mathew 21. Listopad 2013 - 17:35
Prectete si Zlocin a trest, nebo nejlepe vzpomente na sve rozsudky "nadozivoti" az se vam nebo nekomu z vasich bliznich povede nejaky maler. Kazdy kdo udelal chybu, at je jakakoliv, musi dostat sanci na napravu, pokud nejaka existuje. Mozna vas to prekvapi, ale clovek se cely zivot vyviji a meni.
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1441 Jan Navrátil 21. Listopad 2013 - 20:44
Stačí se podívat na profil Jakuba Valenty na facebooku https://www.facebook.com/britrik?fref=ts a je hned jasné,že to je člověk vybočující z řady běžných lidí a tím pádem má trochu odlišný náhled na svět.
Obrázek uživatele Mathew
#1442 Mathew 21. Listopad 2013 - 22:29
a co tedy navrhujete vy vsichni dokonali nadcloveci s tim klukem udelat? verejne useknout ruce a povesit pro vystrahu pred radnici, tak aby kluk uz nemohl sednout za volant? smyslem trestu je naprava, ne poprava, jak tomu byvalo zvykem drive, pokud nekomu tento fakt unikl. pokud bychom to meli vzit do dusledku, trest by zaslouzili spise rodice. kdyz pes pokouse male dite, je to smutne, ale vinnen je majitel psa. Psa je potom lepsi prevychovat nez utratit a treba z nej bude jeste skvely hlidac, hm. O tom je ten clanek, myslete trochu lidi, vzdyt je to ostuda psat takove hnidy.
Obrázek uživatele chrudimáček
#1443 chrudimáček 22. Listopad 2013 - 5:50
Mně konkrétně nejde o toho kluka, ten doufám dostane co si zaslouží, ale o vznik takhle stupidniho článku ve veřejně dostupném médiu.
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#1444 Jakub Valenta 22. Listopad 2013 - 6:42
Znovu díky všem. Především "chrudimáček" má pro mne zajímavé názory na svobodu slova a tisku. Ke své odlišnosti se hrdě hlásím.
Obrázek uživatele chrudimáček
#1445 chrudimáček 22. Listopad 2013 - 12:04
Jakub Valenta: Znovu díky všem. Především "chrudimáček" má pro mne zajímavé názory na svobodu slova a tisku. Ke své odlišnosti se hrdě hlásím.
Pane Valento, ja věřím, že v životě chce všechno čas. A proto také věřím, že až si tento výplod přečtete s odstupem času třeba pochopíte jak hluboce za jakousi morální hranicí se nyní pohybujete. Znovu říkám, ze napsat něco ve stylu " klučina se nám omylem napil, to nic to on jen trosku zlobil, tak co všichni skarohlidi máte proti" to je fakt sila. Dokonce si myslím, ze takováto obhajoba alkoholu za volantem už by měla byt na úrovni například propagace rasismu atp. Podívejte se na tu diskuzi. Kolika lidem najednou pripada normální si tak trochu prihnout a vyrazit na silnici. Ano je to snadné toto omlouvat dokud někdo z vašich blízkých nezemře pod koly auta co řídil právě takový zlobivý klučina. A ohánět se svobodou slova? Co bude příště? Jak daleko zajdete? Jsem na Vás naštvanej právě i kvůli tomu, že jsem doposud Vaše příspěvky považoval zde za ty lepší a o to víc jste mě osobně zklamal.
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1446 Jan Navrátil 22. Listopad 2013 - 17:44
Pro Mathew : Dokud nebudou přísné tresty tak se moc nezmění.K těm useknutým rukoum by to nemuselo být daleko.Přeci rodiče nemůžou zodpovídat za dítě do smrti. A s tím psem : jak jednou pokouše člověka nechat utratit,protože je velká pravděpodobnost,že to udělá znova.Myslím bezdůvodné pokousání né při obraně sebe a nebo páníčka.
Obrázek uživatele Mathew
#1447 Mathew 22. Listopad 2013 - 19:24
pane Navratile, radeji nevychazjete z domovu, je velka pravdepodnost ze vas na ulici prejede auto, pokouse pes, nebo neco, uz se to stalo tolikrat, je pravdepodne ze se to bude opakovat. idealnim resenim by potom bylo rovnou skocit z balkonu, protoze je velka pravdepodonost ze, pokud jste jeste nazivu, kazdym okamzikem muzete zemrit, neriskoval bych to, byt vami a sel bych po jistote ;]
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1448 Jan Navrátil 22. Listopad 2013 - 19:57
Jseš trapnej.Píšeš úplně z cesty.
Obrázek uživatele Troublemaker
#1449 Troublemaker 22. Listopad 2013 - 23:00
Pane Valento, myslím, že by se vaše neotřelá rozmělňovací argumentace neměla omezit pouze na alkohol za volantem. Nabízí se řada možných událostí, které byste s originalitou sobě vlastní mohl ve vašem listu okomentovat, namátkou třeba: zadržení zloděje v hypermarketu (kdo z nás někdy něco nešlohnul?), krádeže barevných kovů (všichni jsme přece sbírali druhotné suroviny) nebo bude-li nedejbože nějaký úchyl obtěžovat v Chrudimi malé děti (už ve školce jsme si všichni prohlíželi pindíky).
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1450 Jan Navrátil 22. Listopad 2013 - 23:08
Troublemaker: Pane Valento, myslím, že by se vaše neotřelá rozmělňovací argumentace neměla omezit pouze na alkohol za volantem. Nabízí se řada možných událostí, které byste s originalitou sobě vlastní mohl ve vašem listu okomentovat, namátkou třeba: zadržení zloděje v hypermarketu (kdo z nás někdy něco nešlohnul?), krádeže barevných kovů (všichni jsme přece sbírali druhotné suroviny) nebo bude-li nedejbože nějaký úchyl obtěžovat v Chrudimi malé děti (už ve školce jsme si všichni prohlíželi pindíky).
:)
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#1451 Jakub Valenta 23. Listopad 2013 - 7:26
Ještě jednou děkuji za přehlídku demagogie :) Nepřestáváte mne mocně inspirovat.
Obrázek uživatele Troublemaker
#1452 Troublemaker 23. Listopad 2013 - 8:40
Jakub Valenta: Ještě jednou děkuji za přehlídku demagogie :) Nepřestáváte mne mocně inspirovat.
Souhlasim, taky si myslim, ze kazdy rychlokvasny novinar- samouk by mel byt vdecny za davku inspirace :-)
Obrázek uživatele chrudimáček
#1453 chrudimáček 23. Listopad 2013 - 10:32
Přesně tak, ale to je čajíček, pro srovnání se závažností této blbosti můžeme v podstatě říct, že Adolf Hitler to s němcema myslel také dobře, v podstatě lidumil :( Proč mu teda sakryš nedali další šanci vládnout na druhý pokus? Ona chuť a možnost zabíjet má ale ve své podstatě stejný výsledek - demagogicky - že? Ta sebereflexe Valenty se asi nedostaví, plete si svobodu slova, za kterou jsem i já kdysi pobíhal na náměstích, s pouhou trapností, hloupostí s chutí na sebe za každou cenu upozornit. Kdo je vlastně šéfredaktor - tj. skutečně zodpovědná osoba? Nejenom radnice, ale i místní periodika se takto můžou pyšnit titulem "u nás v Kocourkově".
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1454 Jan Navrátil 23. Listopad 2013 - 15:04
http://chrudimsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/je-to-tak-ridici-pred-jizdou-piji-jako-duhy-20131121.html
Obrázek uživatele chrudimáček
#1455 chrudimáček 23. Listopad 2013 - 18:34
Jan Navrátil: http://chrudimsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/je-to-tak-ridici-pred-jizdou-piji-jako-duhy-20131121.html
No co co, to je přece v pořádku, dejme jim druhou šanci, vždyť se přece vůbec nic nestalo, třeba si jen tak po fotbálku dali nějaké to pivko a chudáci s tím maj pak takovéhle problémy. I vy policajti nelidští. Mimochodem jedna paní povídala, že "náš" chrudimský chudinka osmnáctiletý klučina se naředil až na 2,5 promile, ale znáte to, ti chrudimští moralisté hned všechno zveličují. A kdo z vás si takto někdy nepřihnul a nešel řídit auto? (se těma kamenama uházíte)
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#1456 Jan Navrátil 23. Listopad 2013 - 18:55
Já jsem nikdy neřídil pod vlivem.To je samozřejmé,vím co se sluší a patří.
Obrázek uživatele chrudimáček
#1457 chrudimáček 23. Listopad 2013 - 19:12
Jan Navrátil: Já jsem nikdy neřídil pod vlivem.To je samozřejmé,vím co se sluší a patří.
alespoň si díky Vám nepřipadám jako exot, kterému přijde divná obhajoba alkoholu za volantem :)
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#1458 Jakub Valenta 24. Listopad 2013 - 8:01
Opět díky. Především těm, kteří mi vidí do hlavy natolik, že dokáží vyvracet i to, co jsem nikdy nenapsal. Vizte údajnou obhajobu alkoholu za volantem...pánové, pánové :)
Obrázek uživatele Troublemaker
#1460 Troublemaker 24. Listopad 2013 - 10:30
Jakub Valenta: Opět díky. Především těm, kteří mi vidí do hlavy natolik, že dokáží vyvracet i to, co jsem nikdy nenapsal. Vizte údajnou obhajobu alkoholu za volantem...pánové, pánové :)
Ale no tak... buďte chlap... tohle je nedůstojný...