Chrudimské noviny Teprve se uvidí, nakolik přínosné to bude pro město i občany, říká po první schůzce se starostou zastupitel Herbst

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Teprve se uvidí, nakolik přínosné to bude pro město i občany, říká po první schůzce se starostou zastupitel Herbst

Chrudim - Městský zastupitel za hnutí ANO 2011 Richard Herbst inicioval před nedávnem pravidelné konzultace se starostou města Petrem Řezníčkem (SNK-ED), na nichž jednou měsíčně diskutuje s ostatními zastupiteli, kteří o to projeví zájem, o podnětech občanů. První taková schůzka má přitom za sebou svoji premiéru.

Naplnila představu zastupitele Herbsta? A proč zde chyběli samotní občané? "Sám za sebe jsem spokojený, protože je třeba takovou věc nejprve vyzkoušet, abychom si po čase mohli vyhodnotit, nakolik jsou tyto konzultace přínosné pro město a jeho občany," říká městský zastupitel. "A že se na schůzky nemohou přihlásit občané? Takhle to chtěl pan starosta, který projevil přání, že chce slyšet podněty od zastupitelů a ne sedět s lidmi někde v hospodě u piva, což respektuji," pokračuje Richard Herbst. "Více jsem s ním nebyl schopen dojednat," doplňuje vzápětí. Sám se prý přitom nechal, jak přiznává, inspirovat k pořádání pravidelných schůzek bývalým starostou Litomyšle a senátorem Jiřím Brýdlem (ODS, později US-DEU), který neváhal chodit za svými voliči vždy jednou měsíčně ve smluvený čas do hospody a u piva s nimi diskutoval o podnětech či problémech, které je trápí. "Kvůli tomu jsme proto zavedli hned po skončení schůzky s panem starostou setkání s občany v Galerii v Muzeu, kde jim jeho odpovědi tlumočíme a diskutujeme o nich," poukazuje zastupitel města.

Jak ale dodává, otevřenější formu pravidelných setkání, tedy i s občany, by uvítal. "Když bude totiž diskuse otevřenější, bude to jen dobře. Jsem však přesvědčen, že když někdo pana starostu požádá o osobní schůzku, tak ho neodmítne. Sám s tím mám dobrou zkušenost ještě z doby, kdy jsem nebyl zastupitelem a kdy si na mě pan Řezníček udělal čas pokaždé, kdy jsem ho o to požádal a ještě mi uvařil kafe," přibližuje svoje poznání Richard Herbst. Ten by teď kvitoval s povděkem, kdyby občané nové možnosti diskutovat pravidelně se starostou prostřednictvím svých zastupitelů začali více využívat a stejně tak pracovalo s těmito výstupy také vedení chrudimské radnice. "Už proto, že deklaruje vůči veřejnosti svoji otevřenost," podotýká Herbst. Prvního setkání se starostou Řezníčkem, které se uskutečnilo 4. února, využilo podle Richarda Herbsta hned sedm zastupitelů. "Mezi nimi třeba Roman Ratica a Jozef Lörinz z SNK-ED nebo Petr Lichtenberg ze Strany svobodných občanů," vyjmenovává městský zastupitel. Další hodinová schůzka zastupitelů se starostou se teď bude konat ve středu 4. března od 17 hodin a poté od 19 hodin setkání zastupitelů s občany v Galerii Muzeum.

Roman Zahrádka

Reklama

Obrázek uživatele richard herbst
#2725 richard herbst 11. Únor 2015 - 23:10
Moje chyba a poučení. Netrval jsem na tom, aby mě pan Roman Zahrádka poslal na můj email zprávu, kterou hodlá zveřejnit,proto upřesňuji informace, které vyzněly jinak než jaká je skutečnost a zároveň se tímto panu starostovi omlouvám. Dohodli jsme se s panem starostou na pravidelných setkáních se zastupiteli. Odmítl chodit na debaty u piva.(Ani já si neumím představit diskuzi s někým, kdo je pod vlivem alkoholu.)O žádné jiné formě setkávání s občany nebyla řeč. Za to, že pan starosta Petr Řezníček vyslyšel mé přání k pravidelnému setkávání se zastupiteli mu děkuji a vážím si ho za to. Zprávu o těchto setkáních jsem poslal všem o kom vím, že se zajímají o dění v naší krásné Chrudimi. Ostatním se omlouvám a věřím, že se k nim dostane jinou cestou. Richard Herbst
Obrázek uživatele jetozver
#2726 jetozver 12. Únor 2015 - 10:43
Vždyť by stačilo tak málo : na každém zastupitelstvu (bývá od 16,00) by se jednání např. v 17,30 přerušilo a kdokoliv z občanů i zastupitelů by se mohl nejen vedení města, ale každého zastupitele zeptat na to, co ho zajímá a trápí. Sedí tam i dva stoly úředníků. Ten kdo by chtěl ví v kolik má přijít a že dostane slovo. Není třeba řešit nic jiného a bylo by to pro všechny pěkně rovným dílem a lidi by viděli okamžité reakce a připravenost jednotlivých zastupitelů. Po ukončení debaty (měla by limit třeba 90 minut) by pokračovalo zastupitelstvo dál. ;-) Zastupitelstvo je cca 6x ročně a to by stačilo.
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#2727 Roman Zahrádka 12. Únor 2015 - 11:30
richard herbst: Moje chyba a poučení. Netrval jsem na tom, aby mě pan Roman Zahrádka poslal na můj email zprávu, kterou hodlá zveřejnit,proto upřesňuji informace, které vyzněly jinak než jaká je skutečnost a zároveň se tímto panu starostovi omlouvám. Dohodli jsme se s panem starostou na pravidelných setkáních se zastupiteli. Odmítl chodit na debaty u piva.(Ani já si neumím představit diskuzi s někým, kdo je pod vlivem alkoholu.)O žádné jiné formě setkávání s občany nebyla řeč. Za to, že pan starosta Petr Řezníček vyslyšel mé přání k pravidelnému setkávání se zastupiteli mu děkuji a vážím si ho za to. Zprávu o těchto setkáních jsem poslal všem o kom vím, že se zajímají o dění v naší krásné Chrudimi. Ostatním se omlouvám a věřím, že se k nim dostane jinou cestou. Richard Herbst
Vážený pane Herbste, zprávy o tom, že je s Vámi občas těžké pořízení, se nejspíš zakládají na pravdě, protože jste včera celý text se mnou bez výhrad autorizoval... Proto nechápu Vaše "upřesňování" informace, která podle Vás vyzněla jinak, než jaká je skutečnost. Nezlobte se, ale to je z Vaší strany naprostá nehoráznost a podraz na novináře, kterému jste znění článku odsouhlasil. Dám Vám jednu dobrou radu - měl byste více vážit slova a naučit se za ně potom nést odpovědnost. To z Vás teprve udělá politika a chlapa zároveň.
Obrázek uživatele richard herbst
#2728 richard herbst 12. Únor 2015 - 13:35
Roman Zahrádka: Vážený pane Herbste, zprávy o tom, že je s Vámi občas těžké pořízení, se nejspíš zakládají na pravdě, protože jste včera celý text se mnou bez výhrad autorizoval... Proto nechápu Vaše "upřesňování" informace, která podle Vás vyzněla jinak, než jaká je skutečnost. Nezlobte se, ale to je z Vaší strany naprostá nehoráznost a podraz na novináře, kterému jste znění článku odsouhlasil. Dám Vám jednu dobrou radu - měl byste více vážit slova a naučit se za ně potom nést odpovědnost. To z Vás teprve udělá politika a chlapa zároveň.
Opakuji, je to moje chyba a zároveň poučení napříště pokud bude chtít "novinář" zveřejnit něco o čem jsme se bavili,budu u sebe mít nahrávací zařízení (to pro svou potřebu) a nebo budu žádat přesné znění připravené k zveřejnění v písemné podobě k autorizaci. Omlouvám se Vám pane Romane Zahrádko a přeji krásný a líbezný den. Asi tak se to mělo stát a věřím, že to bylo psáno ve hvězdách a s tím ani já ani Vy nic neuděláme. s úctou Richard Herbst
Obrázek uživatele Zbyněk Kotúč
#2729 Zbyněk Kotúč 12. Únor 2015 - 14:38
Škoda, mám za to, že ten model, co tady popisuje "jetozvěř", by byl mnohem šťastnější a zábavnější. Člověk přichází o to kouzlo okamžité reakce na položený dotaz, která také mnohé napoví. V kombinaci občan - zastupitel - starosta a obráceně mi přijde zastupitel jako zbytečný filtr navíc.
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#2730 Roman Zahrádka 12. Únor 2015 - 17:48
richard herbst: Opakuji, je to moje chyba a zároveň poučení napříště pokud bude chtít "novinář" zveřejnit něco o čem jsme se bavili,budu u sebe mít nahrávací zařízení (to pro svou potřebu) a nebo budu žádat přesné znění připravené k zveřejnění v písemné podobě k autorizaci. Omlouvám se Vám pane Romane Zahrádko a přeji krásný a líbezný den. Asi tak se to mělo stát a věřím, že to bylo psáno ve hvězdách a s tím ani já ani Vy nic neuděláme. s úctou Richard Herbst
Milý Richarde, Vy se mi snad jen zdáte... Copak jste nedostal přesné znění toho, co má vyjít, do mailu? Text jsem Vám navíc na Vaše přání dvakrát četl do telefonu, než jste prohlásil: "Souhlasím se zveřejněním." Co víc už má novinář udělat pro to, abyste byl plně v obraze...?! Teď ještě navíc píšete, že budete u sebe nosit nahrávací zařízení pro případ, že bude chtět "novinář" něco zveřejnit. Promiňte, ale přijdete mi nepříčetný. Máte pravdu, že se to mělo takhle stát, že jsem měl z tohoto jednání rozpoznat, že jste jako člověk "mimo" pozemské dění a lítáte duchem spíše ve hvězdách. Ostatně, dnes mi kvůli Vašemu komentáři volalo několik Chrudimáků a smáli se na plné kolo, že jsem to u Vás nepoznal dřív. Tak teď už to vím bez vší pochybnosti a jsem za to rád, Richarde. I diagnóza může být občas líbezná... :-)
Obrázek uživatele jetozver
#2731 jetozver 12. Únor 2015 - 19:28
Zbyněk Kotúč: Škoda, mám za to, že ten model, co tady popisuje "jetozvěř", by byl mnohem šťastnější a zábavnější. Člověk přichází o to kouzlo okamžité reakce na položený dotaz, která také mnohé napoví. V kombinaci občan - zastupitel - starosta a obráceně mi přijde zastupitel jako zbytečný filtr navíc.
Ma to je jednu chybu ...... tohle neprojde, protoze bylo by videt jak jsou mnozi zastupitsle uplne mimo misu a realitu. Dal by to nesplnilo potrapeni pouze starosty , ale vsech. Museli by tam vsichni sedet dele a resit a poslouchat co nechteji a nezajima je to. Zastupitele a uredniky nevyjimaje. Tohle by byl podle me vstricny krok ke vsem i kdyby ne vse bylo zodpovezeno ihned a zverejneno treba do mesice na www mesta. V tom vidim novy pristup a otevrenost MESTA ( ZM a urad) vuci obcanum.
Obrázek uživatele jetozver
#2732 jetozver 12. Únor 2015 - 19:31
Roman Zahrádka: Milý Richarde, Vy se mi snad jen zdáte... Copak jste nedostal přesné znění toho, co má vyjít, do mailu? Text jsem Vám navíc na Vaše přání dvakrát četl do telefonu, než jste prohlásil: "Souhlasím se zveřejněním." Co víc už má novinář udělat pro to, abyste byl plně v obraze...?! Teď ještě navíc píšete, že budete u sebe nosit nahrávací zařízení pro případ, že bude chtět "novinář" něco zveřejnit. Promiňte, ale přijdete mi nepříčetný. Máte pravdu, že se to mělo takhle stát, že jsem měl z tohoto jednání rozpoznat, že jste jako člověk "mimo" pozemské dění a lítáte duchem spíše ve hvězdách. Ostatně, dnes mi kvůli Vašemu komentáři volalo několik Chrudimáků a smáli se na plné kolo, že jsem to u Vás nepoznal dřív. Tak teď už to vím bez vší pochybnosti a jsem za to rád, Richarde. I diagnóza může být občas líbezná... :-)
Proste MIMON, chaotik a zmatkar ne na regionalni, ale na svetove urovni. ;-))))))).
Obrázek uživatele richard herbst
#2742 richard herbst 13. Únor 2015 - 9:20
Krásný den Vám přeji pane Romane Zahrádko- kriminalisto,novináři,esoteriku- cŕŕŕŕŕ vstávat a cvičit,neboť co se Vám zdá je sen. Do mailu jsem NEDOSTAL žádné znění toho co má vyjít, natož přesné. NIKDY jsem od Vás žádnou zprávu mailem nedostal. Za nevyžádanou diagnózu Vám děkuji-obzvlášť proto, že mě ji určil esoterik a šéfredaktor časopisu VE HVĚZDÁCH. Přečetl jsem si některé Vaše články v již zmiňovaném časopisu *:o). Malá ukázka toho, co zveřejňuje Roman Zahrádka novinář: Chrudimské noviny 10.11.2013 k petici Zachraňme Letní kino.....co na tom,že její pravost nikdo nikdy neověřil,že byla v některých případech podepisována pod nátlakem nezletilými žáky...opět tedy další důkaz o tom,kdo všechno dnes za "leťák" bojuje-podobně jako v Africe malé děti,jenže namísto střílení ze samopalů jsou v tomto konkrétním případě zneužívány tím,že podepisují petici dospělých. Pane Romane Zahrádko zde v tomto konkrétním případě uvádím kterak zveřejňujete neověřené informace a výmysly. Ve Vašem snažení a stejně tak v osobním životě vám přeju pohodu a klídek. Mějte se blaze a buďte šťastný. Richard Herbst
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#2744 Roman Zahrádka 13. Únor 2015 - 10:58
richard herbst: Krásný den Vám přeji pane Romane Zahrádko- kriminalisto,novináři,esoteriku- cŕŕŕŕŕ vstávat a cvičit,neboť co se Vám zdá je sen. Do mailu jsem NEDOSTAL žádné znění toho co má vyjít, natož přesné. NIKDY jsem od Vás žádnou zprávu mailem nedostal. Za nevyžádanou diagnózu Vám děkuji-obzvlášť proto, že mě ji určil esoterik a šéfredaktor časopisu VE HVĚZDÁCH. Přečetl jsem si některé Vaše články v již zmiňovaném časopisu *:o). Malá ukázka toho, co zveřejňuje Roman Zahrádka novinář: Chrudimské noviny 10.11.2013 k petici Zachraňme Letní kino.....co na tom,že její pravost nikdo nikdy neověřil,že byla v některých případech podepisována pod nátlakem nezletilými žáky...opět tedy další důkaz o tom,kdo všechno dnes za "leťák" bojuje-podobně jako v Africe malé děti,jenže namísto střílení ze samopalů jsou v tomto konkrétním případě zneužívány tím,že podepisují petici dospělých. Pane Romane Zahrádko zde v tomto konkrétním případě uvádím kterak zveřejňujete neověřené informace a výmysly. Ve Vašem snažení a stejně tak v osobním životě vám přeju pohodu a klídek. Mějte se blaze a buďte šťastný. Richard Herbst
Richarde, mám stále silnější pocit, že Vám nešlo ve skutečnosti o nic jiného, než se mnou vyvolat konflikt, pokud jste se už úplně nezbláznil. Co jsem chtěl říct na Vaši adresu, jsem řekl a nemám potřebu žít Váš iluzorní svět. Na to se mám moc rád a budu se raději věnovat bohulibějším věcem, než s Vámi plkat v těchto komentářích, protože zjišťuji, že je to ztráta času. Chci Vás ale jako občan tohoto města poprosit, už nikam nekandidujte, nemluvte za občany a žijte si svůj svět v kruhu své rodiny a buďte šťastný. Učiníte tím šťastnější mnohé další a to bude ten nejkrásnější dárek, který můžete některým Chrudimákům, kteří ve Vašem případě prozřeli, dát. Mír s Vámi, Richarde.
Obrázek uživatele Troublemaker
#2745 Troublemaker 13. Únor 2015 - 12:06
Možná jen ilustrace toho, jakými odborníky nás ANO v Chrudimi na příští 4 roky předzásobilo. Prostě to zařídili.
Obrázek uživatele richard herbst
#2746 richard herbst 13. Únor 2015 - 12:28
Roman Zahrádka: Richarde, mám stále silnější pocit, že Vám nešlo ve skutečnosti o nic jiného, než se mnou vyvolat konflikt, pokud jste se už úplně nezbláznil. Co jsem chtěl říct na Vaši adresu, jsem řekl a nemám potřebu žít Váš iluzorní svět. Na to se mám moc rád a budu se raději věnovat bohulibějším věcem, než s Vámi plkat v těchto komentářích, protože zjišťuji, že je to ztráta času. Chci Vás ale jako občan tohoto města poprosit, už nikam nekandidujte, nemluvte za občany a žijte si svůj svět v kruhu své rodiny a buďte šťastný. Učiníte tím šťastnější mnohé další a to bude ten nejkrásnější dárek, který můžete některým Chrudimákům, kteří ve Vašem případě prozřeli, dát. Mír s Vámi, Richarde.
Zdravíčko pane Romane Zahrádko,rozumím Vašim pocitům-potřebám a přeji Vám při jejich naplňování zdar a sílu. Zrovna tak přeji Vám a čtenářům Vašeho časopisu VE HVĚZDÁCH všechno dobré a mnoho krásných zážitků. Vašich cenných rad si vážím a děkuji Vám za ně. Buďte blažený *:o). Richard Herbst
Obrázek uživatele jetozver
#2748 jetozver 13. Únor 2015 - 15:33
Jak rikam MIMON .
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#2751 Jan Navrátil 13. Únor 2015 - 18:11
Třeba vás pane Zahrádko při čtení textu do telefonu pan Herbst špatně slyšel. Třeba měl zrovna strčenou hlavu v kontejneru ve sběrném dvoře,kam prakticky každý den jezdí. :)
Obrázek uživatele jetozver
#2899 jetozver 6. Březen 2015 - 5:34
Pekne ranko. Tak jaka byla druha schuzka ? Jake sve osobni partikularni zajmy prosazoval pan Hernst nyni . Informace nikde a to mame patek.