Chrudimské noviny Valentovy ohromné maličkosti: Eva Kolářová je spíše obětí, než viníkem

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Valentovy ohromné maličkosti: Eva Kolářová je spíše obětí, než viníkem

Nepřidám se k veřejnému lynči nešťastné dívky, která pod vlivem alkoholu otočila své auto na střechu u Vlčnova. Jde bez pochyby o čin zavrženíhodný, ale rád bych se na něj podíval spíše s odstupem a v souvislostech.

Všichni obyvatelé naší krásné Chrudimi dobře vědí, kdo se v této zatáčce vyboural před téměř třemi lety. Dobře také víme, že ředitel Technických služeb Chrudim Zdeněk Kolář, jemuž se podařilo na stejném místě otočit svůj vůz na střechu, podstoupil protialkoholní léčení. S jakým úspěchem? Těžko soudit, ale podle toho, jak inspiruje své potomky k požívání alkoholu, velký asi nebude.

Kde se v člověku, jenž by měl být spíše uctíván a měl se těšit všeobecné vážnosti, vezme sklon řešit své problémy „chlastem“? Pan Kolář byl vojákem. Dokonce vyšším důstojníkem, který velel místním červeným baretům a zúčastnil se mise v Afghánistánu. Jeho uniformu zdobí celá řada vyznamenání a podle všeho na něj mnoho bývalých podřízených s láskou vzpomíná. Ne, nebudu lynčovat ani armádu, která to v současné době také schytává ze všech stran. O zahraničních misích našich vojáků si sice myslím své, ale to zdaleka neznamená, že bych si nevážil jejich hrdinství. Ostatně, moji dva nejlepší přátelé jsou oba vojáci v záloze.

Stejné místo, stejná příčina.  Foto: Jindřich Balous

Musí to být těžké. Vrátit se z vojny, když jsem vycvičen k přijímání a rozdávání rozkazů, naučili mne zabíjet a řešit krizové situace. Najednou však řeším pouze odpadkové koše a pytlíky na psí hovínka. Přestože se tomu bráním, začnu si ulehčovat vzpomínky na válečné běsnění a nudu civilního světa skleničkou, dvěma. Časem se to přehoupne a hladinku si udržuji pořád, svět se zdá být snesitelnější. Jednou se však stuha přetrhne a sednu se svou hladinou do auta, nevyberu zatáčku na cestě z domova a neštěstí je na světě. Od této chvíle se měla společnost zachovat zcela jinak, než se zachovala. Zaměstnavatel mne podrží, soudce mne podrží a já se po několika měsících směji z „odmašťovny“, jak jsem se všemi vyběhl. To všechno však nesledují jen čtenáři bažící po senzaci, ale, a to především, mé vlastní děti.

Nejsem zatím ženatý a nemám ani děti. Přesto mám za sebou přípravy na manželství, což je kurs, který by měl absolvovat každý katolík, který se chce oženit/vdát. Co si myslíš, moudrý čtenáři a chytrá čtenářko, že je považováno ve výchově za nejdůležitější? Ano, příklad rodičů. A to jak dobrý, tak špatný. Tatínek, který je denně pod vlivem a následně bez ztráty květinky vyvázne i od soudu, jenž ho měl právě kvůli dětem exemplárně potrestat, je příkladem hodným následování. Když to prošlo jemu, projde to i mně, slečně na vdávání.

Systém naprosto a zcela selhal. Selhala justice, která nepochopila význam práva a trestu za špatný skutek. Selhala výchova v rodině pana Koláře, protože dát svému potomkovi příklad naprosté arogance k vině, trestu a pokání, je tou nejhorší investicí do jeho budoucnosti. Je dnes těžké hledat viníky. Svět se skládá ze spousty příčin a následků, k jejichž prapůvodu není snadné dohlédnout. A rychlé odsudky nebývají těmi nejsprávnějšími.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele zdeněk kolář
#4545 zdeněk kolář 22. Únor 2016 - 17:11
Vážený pane Valento, nerad se pouštím do diskusí na internetových serverech, a není mým cílem zde diskutovat, ale trochu poopravit váš tendenční článek o mé osobě a mé rodině. Vůbec nechápu, kde berete právo a drzost ke zveřejnění takového článku, bez toho, aby jste si některá fakta ověřil a podsouváte čtenářům něco, co je lež a snůška polopravd. Máte pravdu, že jsem byl vyšším důstojníkem v armádě a mněl jsem tu čest velet elitnímu chrudimskému praporu. Byly to velmi těžké roky jak pro mě, tak pro celou mou rodinu. Ale vzpomínám na ně rád a jsem na ně hrdý. Myslím si, že jsem pro armádu něco udělal, ale to nepřísluší mně, abych toto hodnotil. Jsem rád, že jste se nesnížil toto komentovat. Vychoval jsem několik set mužů a žen, kteří jsou vždy připraveni pomoci této republice v jakékoli krizové situaci. Ale něco Vám ušlo, a to, že od profesionalizace armády v roce 1999 respektive 2000 až do vyvrcholení mé kariéry v roce 2010 jsem byl abstinent. Nevím, jakým příkladem mohl být otec abstinent pro svou dceru. Máte pravdu v tom, že jsem se vycvičil v příjímání a vydávání rozkazů, naučily mne zabíjet a řešit krizové situace. Nevím, jakou máte představu o technických službách, jejím objemu prací, ale rozhodně neřeším jenom odpadkové koše či pytlíky na psí hovínka. Ale to je jiná kapitola, a když budete mít zájem,(a není to moje první nabídka, můžeme si o tom promluvit). Nevím, jestli to byly vzpomínky na válečné běsnění, nuda civilního života, když podle mě život nuda není, či opadnutí dlouholetého stresu, sáhl jsem po skleničce a nastal u mě problém, který vyvrcholil Vámi zmiňovanou havárií v opilosti. Čin, za který se stydím, ale nemohu to vzít zpět. Havárií, která byla řádně policií ČR vyšetřena, předána státnímu zástupci a následně soudu, který mi udělil trest. Ani v jednom případě jsem do jednání těchto institucí nezasahoval, spolupracoval jsem a trest přijal. Pokud máte indicie nebo i důkazy o to, že jsem něco zmanipuloval, ovlivnil, tak je předložte a nepodsouvejte čtenářům něco, co není pravda. Řešení problému s alkoholem se mi nedařilo, byť jsem měl podporu rodiny a přátel. Nezbývalo než se problému postavit čelem a požádat o pomoc odborníky. Nebylo to pro mne lehké rozhodnutí, ale učinil jsem ho. Nejsem jediný chrudimák, který takový to problém měl, ale dokázal jsem se mu postavit. Nebudu vytahovat čísla ze statistik, ale určitě znáte spoustu lidí v okolí, kteří mají problém s alkoholem, ale bohužel ho neumějí vyřešit. Mně se to zatím povedlo, a věřím, že to bude takto pokračovat i v budoucnu. Vyprosil bych si od Vás narážky na úspěch či neúspěch mojí léčby, a pokud máte důkazy, že chodím v podnapilém stavu nebo, že někde chlastám, tak je předložte a nepodsouvejte svoje naivní myšlenky nebo domněnky. A pane Valento, nikomu jsem se nesmál, byl jsem rád za podporu rodiny, přátel a spolupracovníků. Moje dcera způsobila také dopravní nehodu v opilosti, naštěstí ublížila jen sobě a zničila auto. Ponese za to důsledky a o její vině a výši trestu rozhodne soud, tak jak je to běžné v každém takovémto případě. Kde berete tu odvahu a drzost hodnotit nezávislý soud, jeho selhání v mém případě. Byl bych rád, abyste vážil slova o rodině. Jsem hrdý na to, jak jsme vychovali s manželkou své děti. Všichni, kdo znají mé dcery Vám to potvrdí. O Vašich představách o příkladu rodičů bych raději pomlčel, kde si Vy osobujete právo takhle hovořit. Ano, dcera udělal velkou chybu, nesmyslnou chybu a bude za ní pykat. Je to neomluvitelné, ale nechte rozhodnout soudy. Ostatně denně uveřejňujete články o řidičích v opilosti, dokonce se značnou škodou, či ublížení třetí osobě. Pokud zapátráte ve svém okolí, najdete spoustu lidí, kteří byli souzeni za jízdu v opilosti včetně soudců, doktorů, politiků, našich občanů. Ano udělali chybu a byli potrestáni. A nejsou a nebudou vláčeni Vašimi články. Nabízí se otázka, čím jsem pro Vás zajímavý, je to jen novinářská profesionalita, nebo za tím stojí něco jiného. Odpovězte si sám. Víte, obdivuji, že čím vším jste si prošel ve svém životě, dovedete docela jasně dávat soudy, poučky a hlavně podsouvat. A to už nemluvím o tom, že stahovat někomu fotky z fcb pořízené v úplně jiném prostředí, z jiných příležitostí a pořízené v jiném kontextu je Vás nedůstojné. A jednu radu pro Vás pane Valento, p.Zahrádka na Vašich stránkách hodnotil p.Staňka, kterého osobně neznám, tak mi nepřísluší komentovat, zda je to vystižné či nikoli. Ale uvědomil jsem si, že hodně v tomto hodnocení pasuje na Vás. To je asi VŠE co jsem považoval za nutné Vám sdělit a v další diskusi nebudu pokračovat. Je to zbytečné. Aspoň tady. …a pozdravujte novu
Obrázek uživatele koala
#4546 koala 22. Únor 2016 - 17:54
Pane Koláři, já článku pana Valenty rozuměl jinak. Možná byste si ho ve vlastním zájmu mohl přečíst pozorněji. A věřte mi, že teď je lepší mlčet. Ono totiž k tomu všemu není co dodat.
Obrázek uživatele Jan Navrátil
#4547 Jan Navrátil 22. Únor 2016 - 20:13
zdeněk kolář: Vážený pane Valento, nerad se pouštím do diskusí na internetových serverech, a není mým cílem zde diskutovat, ale trochu poopravit váš tendenční článek o mé osobě a mé rodině. Vůbec nechápu, kde berete právo a drzost ke zveřejnění takového článku, bez toho, aby jste si některá fakta ověřil a podsouváte čtenářům něco, co je lež a snůška polopravd. Máte pravdu, že jsem byl vyšším důstojníkem v armádě a mněl jsem tu čest velet elitnímu chrudimskému praporu. Byly to velmi těžké roky jak pro mě, tak pro celou mou rodinu. Ale vzpomínám na ně rád a jsem na ně hrdý. Myslím si, že jsem pro armádu něco udělal, ale to nepřísluší mně, abych toto hodnotil. Jsem rád, že jste se nesnížil toto komentovat. Vychoval jsem několik set mužů a žen, kteří jsou vždy připraveni pomoci této republice v jakékoli krizové situaci. Ale něco Vám ušlo, a to, že od profesionalizace armády v roce 1999 respektive 2000 až do vyvrcholení mé kariéry v roce 2010 jsem byl abstinent. Nevím, jakým příkladem mohl být otec abstinent pro svou dceru. Máte pravdu v tom, že jsem se vycvičil v příjímání a vydávání rozkazů, naučily mne zabíjet a řešit krizové situace. Nevím, jakou máte představu o technických službách, jejím objemu prací, ale rozhodně neřeším jenom odpadkové koše či pytlíky na psí hovínka. Ale to je jiná kapitola, a když budete mít zájem,(a není to moje první nabídka, můžeme si o tom promluvit). Nevím, jestli to byly vzpomínky na válečné běsnění, nuda civilního života, když podle mě život nuda není, či opadnutí dlouholetého stresu, sáhl jsem po skleničce a nastal u mě problém, který vyvrcholil Vámi zmiňovanou havárií v opilosti. Čin, za který se stydím, ale nemohu to vzít zpět. Havárií, která byla řádně policií ČR vyšetřena, předána státnímu zástupci a následně soudu, který mi udělil trest. Ani v jednom případě jsem do jednání těchto institucí nezasahoval, spolupracoval jsem a trest přijal. Pokud máte indicie nebo i důkazy o to, že jsem něco zmanipuloval, ovlivnil, tak je předložte a nepodsouvejte čtenářům něco, co není pravda. Řešení problému s alkoholem se mi nedařilo, byť jsem měl podporu rodiny a přátel. Nezbývalo než se problému postavit čelem a požádat o pomoc odborníky. Nebylo to pro mne lehké rozhodnutí, ale učinil jsem ho. Nejsem jediný chrudimák, který takový to problém měl, ale dokázal jsem se mu postavit. Nebudu vytahovat čísla ze statistik, ale určitě znáte spoustu lidí v okolí, kteří mají problém s alkoholem, ale bohužel ho neumějí vyřešit. Mně se to zatím povedlo, a věřím, že to bude takto pokračovat i v budoucnu. Vyprosil bych si od Vás narážky na úspěch či neúspěch mojí léčby, a pokud máte důkazy, že chodím v podnapilém stavu nebo, že někde chlastám, tak je předložte a nepodsouvejte svoje naivní myšlenky nebo domněnky. A pane Valento, nikomu jsem se nesmál, byl jsem rád za podporu rodiny, přátel a spolupracovníků. Moje dcera způsobila také dopravní nehodu v opilosti, naštěstí ublížila jen sobě a zničila auto. Ponese za to důsledky a o její vině a výši trestu rozhodne soud, tak jak je to běžné v každém takovémto případě. Kde berete tu odvahu a drzost hodnotit nezávislý soud, jeho selhání v mém případě. Byl bych rád, abyste vážil slova o rodině. Jsem hrdý na to, jak jsme vychovali s manželkou své děti. Všichni, kdo znají mé dcery Vám to potvrdí. O Vašich představách o příkladu rodičů bych raději pomlčel, kde si Vy osobujete právo takhle hovořit. Ano, dcera udělal velkou chybu, nesmyslnou chybu a bude za ní pykat. Je to neomluvitelné, ale nechte rozhodnout soudy. Ostatně denně uveřejňujete články o řidičích v opilosti, dokonce se značnou škodou, či ublížení třetí osobě. Pokud zapátráte ve svém okolí, najdete spoustu lidí, kteří byli souzeni za jízdu v opilosti včetně soudců, doktorů, politiků, našich občanů. Ano udělali chybu a byli potrestáni. A nejsou a nebudou vláčeni Vašimi články. Nabízí se otázka, čím jsem pro Vás zajímavý, je to jen novinářská profesionalita, nebo za tím stojí něco jiného. Odpovězte si sám. Víte, obdivuji, že čím vším jste si prošel ve svém životě, dovedete docela jasně dávat soudy, poučky a hlavně podsouvat. A to už nemluvím o tom, že stahovat někomu fotky z fcb pořízené v úplně jiném prostředí, z jiných příležitostí a pořízené v jiném kontextu je Vás nedůstojné. A jednu radu pro Vás pane Valento, p.Zahrádka na Vašich stránkách hodnotil p.Staňka, kterého osobně neznám, tak mi nepřísluší komentovat, zda je to vystižné či nikoli. Ale uvědomil jsem si, že hodně v tomto hodnocení pasuje na Vás. To je asi VŠE co jsem považoval za nutné Vám sdělit a v další diskusi nebudu pokračovat. Je to zbytečné. Aspoň tady. …a pozdravujte novu
Ano máte pravdu pane Koláři.Lidí co havarovalo v opilosti je hodně, ale rarita je,aby prakticky na stejném místě v silné opilosti za bílého dne (tak jako Vy)havarovala po třech letech Vaše dcera.Tak to je podmět pro článek do bulvárních novin i kdyby se mělo jednat o neznámého člověka což o Vás se říci nedá.Tak se nedivte,že jsou lidi z toho pav...
Obrázek uživatele jetozver
#4548 jetozver 22. Únor 2016 - 21:02
Promiňte ale kdo je to Kolář? ?? To je nějaká místní celebrita? ??? Mě příjde, že v Chrudimi je celebrita kde kdo. Prostě vesničané.
Obrázek uživatele Mathew
#4549 Mathew 22. Únor 2016 - 22:46
zapiste si to vsichni do kalendare, za 3 roky dopoledne u Vlcnova bych urcite nejezdil na kole po silnici. jako je to sranda, oba udelali chybu, nastesti za ni zaplatili jen sami, jakekoliv bagatelizovani tohoto cinu typu udelala chybu, kterou muze udelat kazdej z nas...a ostatnim se to svata taky...to jsou argumenty deti na pisecku. v civilizovanych zemich se takovehle ciny hodne tvrde trestaji, ovsem co cekat v zemi, jejiz volici si zvoli za prezidenta koralu.
Obrázek uživatele jetozver
#4550 jetozver 22. Únor 2016 - 23:14
A ministrem financí člověka co je obere mnohonásobně lépe než vlády před ním
Obrázek uživatele ElaB
#4572 ElaB 24. Únor 2016 - 0:47
Prosím, může mi někdo vysvětlit, proč mám z většiny článků Jakuba Valenty vždy pocit, že je psal zakomplexovaný, neúspěšný, fyzicky nevyspělý a mentálně nezralý, posmívaný a okolím opovrhovaný outsider, i když jsem původně chtěla napsat sráč? ElaB
Obrázek uživatele jetozver
#4573 jetozver 24. Únor 2016 - 6:33
Proč mám pocit, že mnohým čtenářům (nejen těchto novin ) jde hlavně o to najít VŽDY konkrétního viníka a toho následně veřejně lynčovat. Je úplně jedno zda to píše redakce, či čtenáři těchto novin.
Obrázek uživatele hel
#4577 hel 24. Únor 2016 - 7:41
Článek mně donutil k zamyšlení. K zamyšlení nad tím, kolik dobrého je v člověku, který dokáže takto psát.
Obrázek uživatele Míra
#4584 Míra 24. Únor 2016 - 14:10
Fakta: 1.Zdeněk Kolář byl odsouzen soudem k pokutě a zákazu řízení za SVŮJ přečin. I když se to zdá třeba někomu málo, rozsudek nabyl právní moci, tudíž jakákoliv polemika s rozhodnutím soudu je irelevantní. 2. Eva Kolářová je 26 letá mladá žena, která již cca 8 let vlastní občanský průkaz, je tudíž právně odpovědná. Bourala ona, a ne její táta. 3. Spojovat tyto dva, z právního hlediska naprosto oddělené případy, je nesmysl a zavání to senzacechtivostí. 4. Není mi jasné, zda tyto noviny jsou mravokárným, senzacechtivým, prachsprostě bulvárním a nebo věcným nestranným periodikem.
Obrázek uživatele helix
#4591 helix 25. Únor 2016 - 20:00
ElaB: Prosím, může mi někdo vysvětlit, proč mám z většiny článků Jakuba Valenty vždy pocit, že je psal zakomplexovaný, neúspěšný, fyzicky nevyspělý a mentálně nezralý, posmívaný a okolím opovrhovaný outsider, i když jsem původně chtěla napsat sráč? ElaB
To není jen pocit, přesně takový on opravdu je, vystihla jste to naprosto dokonale. Znám ho už od dětství a nikdy nebyl úplně normální. Zamindrákovaný pánbíčkář co mu taky zbývá, když fyzicky je naprosto odpudivý.
Obrázek uživatele koala
#4592 koala 25. Únor 2016 - 20:14
Koukám co má Jakub Valenta za sebou zhrzených ctitelek. Vypadá to, že se asi bude ženit :)
Obrázek uživatele abcde
#4597 abcde 26. Únor 2016 - 12:17
helix: To není jen pocit, přesně takový on opravdu je, vystihla jste to naprosto dokonale. Znám ho už od dětství a nikdy nebyl úplně normální. Zamindrákovaný pánbíčkář co mu taky zbývá, když fyzicky je naprosto odpudivý.
Velký souhlas s Vámi. JV všemu rozumí, musí mít pravdu a rozhodně se nechová jako nezávislý autor. Do reportéra mu ještě něco chybí, i když on sám sebe hodnotí velmi kladně...
Obrázek uživatele honza
#4598 honza 26. Únor 2016 - 15:34
jsou to takové žabomyší války, psaní o hovně, ještě chybí milá Sally