Chrudimské noviny Na Kopanici dozrávají plody silně toxického durmanu, který se tady záhadně objevil po vykácených keřích

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Na Kopanici dozrávají plody silně toxického durmanu, který se tady záhadně objevil po vykácených keřích

Chrudim - Radnice sice nechala na Kopanici odstranit přerostlé keře poté, co si na jejich stav stěžovala celá řada občanů, ale zcela jistě na jejich místo nevysadila rostliny, které se tam právě objevily. Jde o "Čertovu buřinu“, odborně zvanou „Durman obecný“, který je silně toxickou rostlinou, která může způsobit vážně zdravotní problémy.

Prakticky celá rostlina durmanu je toxická a její požití způsobuje halucinace, které mohou končit i smrtí. Pravidelně se také objevuje v médiích vedle oblíbených lysohlávek jako jedna z přírodních a dostupných drog. Problematické je u durmanu především dávkování, s nímž mladí lidé často experimentují a následky takových pokusů bývají nezřídka fatální.

Jak se několik rostlinek durmanu před lavičkou, na níž se právě mládež holdující marihuaně a alkoholu pravidelně schází, lze jen spekulovat. Nejpravděpodobnější se ale jeví fakt, že zde psychotropní flóru někdo vysadil a následně se bavil zjištěním, že to strážníky městské policie nechává v klidu. Rostliny konopí by totiž odsud jistě zmizely během několika hodin.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele kwaj
#3582 kwaj 21. Srpen 2015 - 20:19
Vážený pane Valento, každý asi není odborník přes vegetaci, tak jako vy. O durmanu jsem slyšel, ale tuto rostli jsem v životě neviděl. Každopádně si myslím, že díky tomuto Vašemu článku místní omladina ještě dnes vyrazí na sklizeň této rostliny. Jen bych se Vás rád zeptal, zda jste na tuto nebezpečnou rostlinu upozornil policii ať již městskou nebo státní popřípadě odbor životního prostředí. Je-li tato rostlina tak nebezpečná pro zdraví člověka, pak je Vaší morální povinností, toto nebezpečí oznámit. Vždyť zde chodí i maminky s malými dětmi.
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#3585 Jakub Valenta 22. Srpen 2015 - 6:49
Strážníci snad kolem nechodí, aby si všimli, co tam roste?
Obrázek uživatele platek
#3586 platek 22. Srpen 2015 - 7:56
Jakub Valenta: Strážníci snad kolem nechodí, aby si všimli, co tam roste?
A proč by měl byt odborník přes vegetaci strážník ???!!! To nemyslite vážně! Mate zvednout telefon a oznamit to. Naprosto souhlasim s tim že jste akorat tak dal navod do novin. Někdy mě přijde že jste trochu opožděný pane Valenta
Obrázek uživatele CML
#3587 CML 23. Srpen 2015 - 0:05
21. srpen a nikde ani zmínka o 1968. Ale důležité je, že tu máme "nabádání" ke sklizni nebezpečných rostlinek. To je jako v jednom nejmenovaném filmu "neolizujte to zábradlí". Vždy když zavítám na tyto stránky, tak žasnu nad články, které tu najdu. To už vážně není o čem psát? Kor 21. srpna? Nezapomeňte mi napsat, že mě se nikdo nenutí chodit.
Obrázek uživatele Jakub Valenta
#3588 Jakub Valenta 23. Srpen 2015 - 6:59
platek: A proč by měl byt odborník přes vegetaci strážník ???!!! To nemyslite vážně! Mate zvednout telefon a oznamit to. Naprosto souhlasim s tim že jste akorat tak dal navod do novin. Někdy mě přijde že jste trochu opožděný pane Valenta
Tak to mne nesmírně mrzí, pane pseudonyme. Domníval jsem se, že strážci zákona mají absolvovat řadu školení a kurzů, aby halucinogeny rozeznali a řádně s nimi zatočili. Ale asi jsem se mýlil. Stran oznamování čehokoliv policii - to milerád přenechám aktivnějším občanům.
Obrázek uživatele Míra
#3590 Míra 23. Srpen 2015 - 9:53
Jakub Valenta: Tak to mne nesmírně mrzí, pane pseudonyme. Domníval jsem se, že strážci zákona mají absolvovat řadu školení a kurzů, aby halucinogeny rozeznali a řádně s nimi zatočili. Ale asi jsem se mýlil. Stran oznamování čehokoliv policii - to milerád přenechám aktivnějším občanům.
Takze az na ulici bude lezet balik perniku, vyfotite ho, vyzvracite do novin informaci, kde lezi, pridate navod, kterak uzivat, pockate na aktivnejsiho obcana a zaroven obvinite MP, ze s tim nic neudelala? A nevysadil jste tam ten durman sam, aby bylo tema do novin?
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#3591 Roman Zahrádka 23. Srpen 2015 - 19:08
Míra: Takze az na ulici bude lezet balik perniku, vyfotite ho, vyzvracite do novin informaci, kde lezi, pridate navod, kterak uzivat, pockate na aktivnejsiho obcana a zaroven obvinite MP, ze s tim nic neudelala? A nevysadil jste tam ten durman sam, aby bylo tema do novin?
Vážení přátelé, chtěl bych Vaši diskuzi ukončit sdělením, že veřejné oznámení v médiích, v tomto případě o výskytu halucinogenního durmanu na chrudimské Kopanici, nahrazuje občanskou povinnost upozornit na jeho výskyt policisty, strážníky a složky činné v trestním řízení, protože všechny tyto orgány disponují pracovníky pro styk s veřejností, kteří mají denně za povinnost monitorovat výstupy všech médií ke svěřenému teritoriu a vyhodnocovat je tak, aby nedocházelo k ohrožení životů, zdraví a majetku obyvatel v daném regionu. Pokud tedy ještě dnes roste durman na Kopanici a je volně k dispozici mládeži experimentující s drogami, pak to není vina Chrudimských novin, nýbrž dotčených orgánů, jejichž povinností bylo tomu okamžitě zabránit a nesou zato po zveřejnění takové skutečnosti i případnou odpovědnost. To se však nevztahuje na případ, který zmiňuje anonym Míra, že by náš redaktor našel na ulici balík pervitinu. Tady je jeho občanskou povinností přivolat ihned k nálezu policii a poskytnout jí veškeré dostupné informace, které má k této tvrdé droze k dispozici a případě se s ní i dohodnout na pozdržení zveřejnění informace o takovém nálezu v zájmu dalšího vyšetřování. A pro úplnost na závěr - s vysazením durmanu na Kopanici nemá redakce Chrudimských novin nic společného.
Obrázek uživatele platek
#3592 platek 24. Srpen 2015 - 5:52
To jsou kecy :-) prostě bulvár
Obrázek uživatele Míra
#3593 Míra 24. Srpen 2015 - 7:09
Roman Zahrádka: Vážení přátelé, chtěl bych Vaši diskuzi ukončit sdělením, že veřejné oznámení v médiích, v tomto případě o výskytu halucinogenního durmanu na chrudimské Kopanici, nahrazuje občanskou povinnost upozornit na jeho výskyt policisty, strážníky a složky činné v trestním řízení, protože všechny tyto orgány disponují pracovníky pro styk s veřejností, kteří mají denně za povinnost monitorovat výstupy všech médií ke svěřenému teritoriu a vyhodnocovat je tak, aby nedocházelo k ohrožení životů, zdraví a majetku obyvatel v daném regionu. Pokud tedy ještě dnes roste durman na Kopanici a je volně k dispozici mládeži experimentující s drogami, pak to není vina Chrudimských novin, nýbrž dotčených orgánů, jejichž povinností bylo tomu okamžitě zabránit a nesou zato po zveřejnění takové skutečnosti i případnou odpovědnost. To se však nevztahuje na případ, který zmiňuje anonym Míra, že by náš redaktor našel na ulici balík pervitinu. Tady je jeho občanskou povinností přivolat ihned k nálezu policii a poskytnout jí veškeré dostupné informace, které má k této tvrdé droze k dispozici a případě se s ní i dohodnout na pozdržení zveřejnění informace o takovém nálezu v zájmu dalšího vyšetřování. A pro úplnost na závěr - s vysazením durmanu na Kopanici nemá redakce Chrudimských novin nic společného.
Pane Zahrádko, to je po formální stránce samozřejmě v pořádku. Ale i tak by bylo mnohem jednodušší a bezpečnější zvednout telefon a ty strážníky zavolat a napsat o tom do novin následně, ne? Ale to by nebylo tak senzační. Mně to totiž připadá, že p. Valenta hlídkuje na Kopanici u rostlin durmanu se stopkami, potažmo s kalendářem v ruce (samozřejmě skrytě) a čeká, zda přijede hlídka MP rostliny zlikvidovat. A když se to nestane, zrodila se ta správná senzace a to pak budou články :-) :-)
Obrázek uživatele platek
#3594 platek 24. Srpen 2015 - 13:21
Navíc je potřeba dodat, že oznámit to by bylo asi lepší. Protože si nedokážu představit, že tohle někdo na úřadu, potažmo MP čte :-D
Obrázek uživatele Peroutkův duch
#3599 Peroutkův duch 25. Srpen 2015 - 7:08
Opět fascinující equilibristika s fakty, pojmy a odpovědností, kterou zde předvádějí pseudonymové hrdě kázající o morálce (sic). Primární funkcí PsVB - městské policie je přece nepochybně nikoliv pouhé vybírání pokut, jak by se nejen v Chrudimi mohlo zdáti, ale především dohled na veřejným pořádkem. Je mi jasné, že člověk, jenž stěží udělal maturitu, těžko si bude pamatovat, jak vypadají nebezpečné rostliny, jež se učil v kurzech poznávati. On totiž dokáže pouze šikanovat schofaury a zacharaňovat koťátka. Jakmile jde o věc důležitosti násobně větší, projde bez povšimnutí třebas kolem rostliny jedovatého durmanu. Přenášení odpovědnosti na redaktora, který na tuto laxnost místních městských policistů upozorní, je jen další nestoudností a útokem na svobodu tisku. Redaktor žádnou takovou povinnost samozřejmě nemá a hýká-li zde stádo oslů, důkaz o neschopnosti a naprosté nekompetenci MP byl poskytnut. Vrchní strážník Dvořák by měl zvážit resignaci, protože se jedná především o jeho fatální selhání. Platek, neboli pan Balous - milý pane, vaše obavy nejsou na místě. Jistě milerád MP své poznatky zde zjištěné, zpětně přetlumočíte. Je známo, že vaše adorace těchto sborů polointeligentních nýmandů je bezbřehá.
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#3602 Roman Zahrádka 25. Srpen 2015 - 14:22
Peroutkův duch: Opět fascinující equilibristika s fakty, pojmy a odpovědností, kterou zde předvádějí pseudonymové hrdě kázající o morálce (sic). Primární funkcí PsVB - městské policie je přece nepochybně nikoliv pouhé vybírání pokut, jak by se nejen v Chrudimi mohlo zdáti, ale především dohled na veřejným pořádkem. Je mi jasné, že člověk, jenž stěží udělal maturitu, těžko si bude pamatovat, jak vypadají nebezpečné rostliny, jež se učil v kurzech poznávati. On totiž dokáže pouze šikanovat schofaury a zacharaňovat koťátka. Jakmile jde o věc důležitosti násobně větší, projde bez povšimnutí třebas kolem rostliny jedovatého durmanu. Přenášení odpovědnosti na redaktora, který na tuto laxnost místních městských policistů upozorní, je jen další nestoudností a útokem na svobodu tisku. Redaktor žádnou takovou povinnost samozřejmě nemá a hýká-li zde stádo oslů, důkaz o neschopnosti a naprosté nekompetenci MP byl poskytnut. Vrchní strážník Dvořák by měl zvážit resignaci, protože se jedná především o jeho fatální selhání. Platek, neboli pan Balous - milý pane, vaše obavy nejsou na místě. Jistě milerád MP své poznatky zde zjištěné, zpětně přetlumočíte. Je známo, že vaše adorace těchto sborů polointeligentních nýmandů je bezbřehá.
Na tento anonym mi nezbývá, než znovu reagovat, a to ze dvou důvodů: Zaprvé pisatel se tu opět dopouští urážek - tentokrát na adresu chrudimských strážníků, aniž by se dokázal pod svůj příspěvek podepsat svým vlastním jménem. Ba co víc, signuje svoje komentáře značkou "Peroutkův duch". Předpokládám, že má jít o zesnulého českého spisovatele, dramatika a publicistu Ferdinanda Peroutku, který patřil a stále ještě patří mezi novodobou elitu české inteligence. Nepředpokládám ale, že by se Ferdinand Peroutka, ať už o něm v současnosti slýcháme cokoliv, snížil k tak jalovému komentáři. Proto Vás všechny, milí čtenáři, žádám, argumentujte k věci a bez zbytečných podpásovek, ať se dobereme ke konstruktivním řešením diskutovaných problémů. Emoce a urážky tu nemají místo. Děkuji Vám za pozornost.