Chrudimské noviny Nové, luxusnější vlaky projíždějící Chrudimí poskytnou sice větší komfort, ale budou prý nabírat zpoždění

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Nové, luxusnější vlaky projíždějící Chrudimí poskytnou sice větší komfort, ale budou prý nabírat zpoždění

Chrudim - Pravidelné cestující, kteří využívají vlakového spojení mezi Chrudimí, Hlinskem a Pardubicemi, překvapila v minulých dnech nová vlaková souprava. Jde o tzv. RegioShark - doslova žralok na kolejích, který má nejen řadu příznivců, ale samozřejmě také odpůrců.

Ačkoli nová souprava prozatím nahradí známé žluté RegioNovy jen v některých případech, cestující na zmiňované trase by se s ní měli setkávat stále častěji. Přestože nabízí podstatně lepší komfort cestování, někteří lidé reptají. Důvodem je především údajné zdržení, které nové soupravy budou nabírat. A to i přesto, že spojení mezi Chrudimí a třeba Ždárcem u Skutče viditelně přibylo.

Někteří pravidelní cestující totiž tvrdí, že se sice budou vozit luxusním vlakem, který vyrábí polské strojírny, ale půjde vlastně jen o obyčejný „osobák“. Rychlíky jsou na této trase minulostí. Nespornou výhodou je fakt, že takový „osobák“ zastaví prakticky v každé zastávce. To ale prý znamená delší cestování a obtížnější hledání navazujících spojů třeba přímo v Pardubicích. Podobné problémy pak prý budou s hledáním autobusových spojů, do nichž řada cestujících po dojezdu vlaku přestupuje. České dráhy se však brání tvrzením, že řada zastávek je pouze na znamení, takže k žádným zdržením docházet nebude.

red

Reklama

Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#1593 Tomáš Velendorf 9. Leden 2014 - 17:57
Tak ten nadpis tohoto článku a některé věty v něm budí dojem, že nové soupravy, by měly nabírat zpoždění, hlavně díky tomu, že mají nějaké nedostatky. Opak je samozřejmě pravdou a je tomu opravdu tak, že nový jízdní řád je postaven již jen na konceptu osobních vlaků, bez sp.vlaků a rychlíků. A co je ještě horší, opravdu byly nově i z velké části zpřetrhány dosud velmi dobré přestupní vazby na vlaky IC/EC v Pardubicích. Takže nasazení nových souprav na naší trať je sice určitě přínos, ale pokud budou tyto vlaky např. z Pardubic odjíždět ve stejné minutě jako je příjezd EC vlaku od Prahy, tak jak je to nyní, pokud jízdní doba takové moderní jednotky bude z Chrudimi do Pardubic dosahovat v některých případech dokonce i 25 až 35 minut, či pokud se bude jezdit pořád stejně, tak jako se jezdí již od založení této trati v roce 1871, tedy komplikovanou úvratí přes Rosice/L., místo přímého napojení na hlavní žel. koridor, což by mělo v konečném důsledku velký přínos nejen pro cestující, ale i pozitivní dopad na rozvoj samotné Chrudimi a širokého okolí, tak do té doby nám nepomůže ani to, i kdyby se na naší trať začaly nasazovat jednotky Pendolino.
Obrázek uživatele chrudimáček
#1594 chrudimáček 11. Leden 2014 - 21:43
Všechno bude lepší než je parodie na vlak jménem regionova, která svou koncepcí patří do padesátých let minulého století. A zatímco minimálně střední Evropa používá v příměstské dopravě spolehlivé Desira České dráhy opět nezklamaly a "vsadily" na experimenty od soudruhů z Polska s děsivě hnusným vzhledem pod "vtipným" názvem shark. Ach jo.
Obrázek uživatele stapap
#1595 stapap 11. Leden 2014 - 22:54
Důležitější je, aby spoje navazovaly. S novým jízdním řádem je problém se dostat večer z Prahy do Chrudimi. Poslední rozumný vlak jede z Prahy ve 20.11, na vlak ve 21.03 není přípoj (50 min čekání v Pardubicích)..., a autobus taky z Pardubic nejede.
Obrázek uživatele davidhad324
#1689 davidhad324 15. Únor 2014 - 0:19
Nevím proč, ale když slyším slovo Polsko, nemám z toho dobrý pocit a to, že RegioShark s pořadovým číslem 030 (844.030-7) je po necelých třech měsících provozu již po druhé na opravě přímo v polské Pese (Pesa je vagónka, která je vyrábí)protože mu "teče" převodovka mi nepřipadá vůbec dobré a proto si troufám oponovat uživateli chrudimáček a myslím si že Regionovy jsou na tom po vychytání much daleko lépe než nové Sharky (a to nemluvím o tom že spotřeba Sharků (100l/100km*) je minimálně jednou tak vyšší než u Regionov......) *zdroj: http://www.zelpage.cz/zpravy/9236
Obrázek uživatele bercom
#1749 bercom 16. Březen 2014 - 12:29
davidhad324: Nevím proč, ale když slyším slovo Polsko, nemám z toho dobrý pocit a to, že RegioShark s pořadovým číslem 030 (844.030-7) je po necelých třech měsících provozu již po druhé na opravě přímo v polské Pese (Pesa je vagónka, která je vyrábí)protože mu "teče" převodovka mi nepřipadá vůbec dobré a proto si troufám oponovat uživateli chrudimáček a myslím si že Regionovy jsou na tom po vychytání much daleko lépe než nové Sharky (a to nemluvím o tom že spotřeba Sharků (100l/100km*) je minimálně jednou tak vyšší než u Regionov......) *zdroj: http://www.zelpage.cz/zpravy/9236
Tak nevím, kde se berou zaručené informace o opravách pardubických žraloků, resp. o 844 030-7, přímo v Polsku. Je pravda, že docházelo k úniku oleje z převodovky, ale tuto opravu provedl rakouský (!) výrobce převodovky v rámci garance přímo v Pardubicích.(vadný "O" kroužek švýcarského výrobce). A to pouze jednou! Ke spotřebě bych chtěl dodat jen tolik, že oba dva motory soupravy 844 mají spotřebu okolo 90l/100km, ale spojíte-li dvě regionovy kvůli navýšení kapacity míst na 190(stále o 60 míst méně než 844), mají tu samou spotřebu, ale k tomu je ještě třeba přičíst plat jednoho strojvůdce a vlakové čety navíc. A věřte, že u řady 814 ty důležité mouchy vychytány nebyly. Obrovský hluk, boční i svisé rázy, zamrzání vzduchových systémů, řazení směrů, v létě nesnesitelné vedro, jak v kabině strojvůdce, tak i v prostoru pro cestující, atd. Takže opravdu nevím, v čem jsou na tom regíny lépe.