Chrudimské noviny Nový sjezd z kruhového objezdu u Medlešic bude sloužit i kamionům mířícím do obou chrudimských zón

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Nový sjezd z kruhového objezdu u Medlešic bude sloužit i kamionům mířícím do obou chrudimských zón

Chrudim - Některé podnikatele z průmyslové zóny Sever zneklidnila zpráva, že by měl i po instalaci nové kruhové křižovatky u Medlešic, která umožní sjezd vozidel do Pardubické ulice a přímo do centra města a nebo naopak se napojit v opačném směru na budoucí obchvat, platit zákaz pro těžkou tranzitní dopravu.

Zákaz se ale nebude týkat veškeré nákladní dopravy, nýbrž, jak je výše uvedeno, pouze tranzitní. "Vjezd nákladních kamionů bude do průmyslové zóny Sever umožněn stejně jako do velké průmyslové zóny Západ. Ani na chvíli nás nenapadlo, že bychom nutili nákladní auta mířící do zdejších průmyslových zón nejprve objíždět celé město," říká první místostarosta Jaroslav Trávníček (ČSSD), který má dopravu ve městě ve své gesci. Podle něj tak budou moci kamiony s nákladem pro průmyslovou zónu Sever sjet u Medlešic a pokračovat v cestě Pardubickou ulicí dál do svého cíle, a náklaďáky zásobující průmyslovou zónu Západ budou moci projíždět nejen Pardubickou ulicí, ale i Masarykovým náměstím a Čáslavskou ulicí do velké zóny. To vše bude podle Trávníčka umožněno v momentě, kdy bude dokončena nová kruhová křižovatka u Medlešic, s jejíž výstavbou se počítá hned po skončení výstavby silničního obchvatu. Mezitím bude ale dočasně fungovat sjezd v Dašické ulici.

Roman Zahrádka

Reklama

Obrázek uživatele Jiří
#2737 Jiří 12. Únor 2015 - 22:55
Kdyby ještě tak vybudovali spojovačku mez PZ sever a Transporta, pak by kamiony do města nemusely vůbec.
Obrázek uživatele Roman Zahrádka
#2763 Roman Zahrádka 16. Únor 2015 - 14:54
Jiří: Kdyby ještě tak vybudovali spojovačku mez PZ sever a Transporta, pak by kamiony do města nemusely vůbec.
Také bych to uvítal, i když tohle všechno mohla vyřešit elegantně a mnohem levněji původní navržená jihozápadní varianta obchvatu Chrudimě vedoucí přes tzv. Koreu v bývalé Transportě a dál po opačné straně města ve směru na Slatiňany, která mohla obsloužit obě průmyslové zóny najednou a zároveň vyvést takřka veškerou nákladní dopravu z města. Současná severovýchodní varianta je méně praktická - je finančně i technicky mnohem náročnější, musí se kvůli své délce budovat na dvě etapy, nevratně zničila chráněnou krajinnou oblast Habrov, zatížila životní prostředí obyvatel Vestce a ve své první fázi znepříjemní život Chrudimáků kolem nákupní zóny, nemocnice a největšího chrudimského sídliště U Stadionu. Hlavně ale nevyloučila zcela těžkou nákladní dopravu z centra města ve směru od Čáslavi. Bohužel, v 90. letech, kdy se rozhodovalo, která z obou variant se bude nakonec stavět, zvítězily jiné priority a s přispěním některých dřívějších komunálních politiků se tak nyní buduje "monstr" dílo, které je nesmírně drahé a především stále neřeší všechny problémy s tranzitní dopravou ve městě.
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#2775 Tomáš Velendorf 17. Únor 2015 - 15:48
Dobrý den Romane, a jak by se v případě této varianty obchvatu, řešilo napojení na současnou I/37 a zároveň obchvat Slatiňan? Kdy tedy současná varianta řeší i obchvat Slatiňan a napojení na současnou I/37 bude až u obce Kunčí. Za současné situace, kdy už brzo dojde k otevření SV obchvatu, je nutno tedy podniknout alespoň ještě takové kroky, aby se i ten "1/2 obchvat", co nejvíce zhodnotil. To znamená hlavně trasovat silnici I/17 nově tak, aby nevedla po Palackého třídě a ulice Obce ležáků a dále k nemocnici, a nedocházelo tak souběhu tranzitu I/17 a I/37, okolo nemocnice. Z celého úseku komunikace od Guláška až po Románii, by se pak rozhodně měla stát jen klasická městská komunikace, a to hlavně s vyloučením nákladního tranzitu. Další krok je úprava jízdních režimů, jízdních pruhů, dále vyhrazených jízdních pruhů pro veřejnou dopravu, cyklisty, nové zastávky atd. Ze slov pana místostarosty Trávníčka plyne, že se radnice bude snažit v této věci opravdu udělat maximum, aby dopad otevření obchvatu, byl na provoz v samotné Chrudimi, pokud možno co největší a hlavně pozitivní. Velkým varováním pro radnici může být i více jak negativní příklad s otevřením nového úseku D3 Tábor - Veselí/L, který byl otevřen již v červnu 2013 a přitom do dnešního dne je celé dopravní značení v celém úseku bývalé silnice I/3, nově 603, pořád ve stejném stavu, jako kdyby daný úsek D3 nebyl vůbec otevřen. Doprava není ze souběžných obcí naváděna a vyváděná směrem na D3, ale je pořád, po staru, směrovaná přes dotčené obce, jako kdyby žádný nový úsek D3 ještě vůbec neexistoval a to i přes četné urgence ze strany dotčených obcí.