Chrudimské noviny Město bude řešit, jak zmírnit dopady dostavby obchvatu na místní podnikatele a kulturu

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Město bude řešit, jak zmírnit dopady dostavby obchvatu na místní podnikatele a kulturu

Chrudim – Dokončení druhé části obchvatu očekávají mnozí obyvatelé města i okolních obcí s velkými nadějemi. Doprava, která v současné době zatěžuje určité komunikace, zmizí z ulic. Bohužel, toto „vymístění“ kamionů s sebou nejspíše vezme i osobní auta a potenciální návštěvníky a „konzumenty“ kulturního i jiného bohatství Athén východních Čech.

Na tuto skutečnost upozornil v průběhu posledního jednání městského zastupitelstva Roman Málek (Koalice pro Chrudim). Kupodivu, tento jím předkládaný materiál našel u radniční koalice pozitivní odezvu, přestože většina ostatních připomínek, jež politik v průběhu odpoledne a večera vznášel, padla pod stůl. „Minulé vedení města započalo první kroky, které měly z jistého pohledu eliminovat dopad otevření obchvatu s ohledem na skutečnost, že doprava se Chrudimi vyhne. To se může dotknout výrazně subjektů v gastronomii, protože do města nikdo neodbočí a zároveň je potřeba projíždějící turisty upozornit na zajímavosti v oblasti kultury. Před čtyřmi lety byly započaty první kroky, kdy zejména na mostních konstrukcích měla být instalována reklama s upoutávkou na město, jeho život a kulturní podniky. V té době ale procházel převod vlastnictví a nebylo to možné realizovat. Současně byl v plánu i osvětlený megaboard,“ uváděl ve své důvodové zprávě Roman Málek.

Nápady, jak se s tímto očekávaným negativním vlivem dokončené druhé části obchvatu vypořádat, by měly radě města dodat její poradní orgány – komise. Ne všechny pracují tak, jak by měly; ty, které pracují, naopak nejspíše nestihnou „šibeniční“ termíny navržené zastupitelem Málkem: „Časově je vhodné mít akční plán do konce června 2020, aby bylo možné připravit první věci do rozpočtu na 2021 a zahájit realizaci. V některých případech i následně na rok 2020,“ navrhoval Málek.

Podporu pro jeho nápad vyslovil městský zastupitel Daniel Lebduška (Piráti), předseda komise hospodářského rozvoje a člen komise pro komunikaci města. „Návrh Romana Málka na to, aby se město dopředu připravilo na situaci, která nastane pro podnikatele po dobudování druhé části obchvatu, rád podporuji. Jen jsem upozornil na to, že půl roku je u komisí krátká doba – sejdeme se za tu dobu třikrát čtyřikrát a máme už nějaký plán práce. Nakonec jsme tedy odhlasovali, že termín pro dodání koncepce se z 30. června 2020 posouvá na 31. prosince 2020 – obchvat má být hotový podle plánu v květnu 2021, takže tam čas mít na realizaci budeme,“ uvádí Lebduška.

Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele chrudimák
#9145 chrudimák 21. Únor 2020 - 11:00
Kecy v kleci ..... co se za poslední roky změnilo, jen aby se již projíždějící dostali do centra ???? a teď chcete tam tlačit lidi, kteří jen projíždějí kolem .... Kolik z Vás cestou po "staré" do Prahy zajelo do centra Čáslavy nebo Kolína od té doby co tam jsou obchvaty ....
Obrázek uživatele martin66
#9146 martin66 21. Únor 2020 - 11:47
A vy jste někdy v Chrudimi viděli nějaký lidi třeba na náměstí - tedy kromě doby, kdy se chodí do a z práce? Chrudim je mrtvá už dávno... Já jsem zvědav na to, jak to bude vypadat ve Slatiňanech - i když tam jim ten klid přeju... Bude to jako v Nasavrkách - i když tam to drží nad vodou odpadky....
Obrázek uživatele karel1
#9147 karel1 21. Únor 2020 - 18:07
martin66: A vy jste někdy v Chrudimi viděli nějaký lidi třeba na náměstí - tedy kromě doby, kdy se chodí do a z práce? Chrudim je mrtvá už dávno... Já jsem zvědav na to, jak to bude vypadat ve Slatiňanech - i když tam jim ten klid přeju... Bude to jako v Nasavrkách - i když tam to drží nad vodou odpadky....
Osobně lidi co jedou dál na Žďár, ti se ve Slatiňanech staví minimálně a jedoucí z Chrudimi na Nasa po obchvatu nepojedou. A mrtvá Chrudim celoživotní snaha všech radních a zainteresovaných místních velkopodnikatelů.