Chrudimské noviny Dopravní situaci ve městě dosavadní obchvat zatím nevyřešil

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Dopravní situaci ve městě dosavadní obchvat zatím nevyřešil

Chrudim – Lze odklonit tranzitní dopravu z města dříve než za deset let? Někteří občané postřehli, že i přes určitý pokles tranzitní dopravy od otevření 2. etapy obchvatu Chrudimi stále některá auta preferují svoji zajetou trasu severní částí města. Zmírnit dopad tranzitní dopravy a zmenšit každodenní provoz na Palackého třídě se snaží místostarosta zodpovědný za dopravu ve městě, Pavel Štěpánek (Piráti). Co vše už se zkusilo udělat pro to, aby ulice Palackého třída a Obce Ležáků fungovaly jako městský okruh bez tranzitní dopravy? Zatím poslední iniciativou je petice představená na únorovém jednání zastupitelstva města Chrudim. K věci se vyjádřilo i Ředitelství silnic a dálnic ČR, které spravuje silnici I/17. 

Snaha o změnu a co nejkratší trasování silnice I/17 existuje za současného vedení už skoro dva roky. „S ambicí přetrasovat I/17 po Masarykově náměstí, Poděbradovou ulicí do Dašické jsem přišel za ŘSD hned z kraje svého mandátu,“ říká místostarosta Pavel Štěpánek. Po několika kolech jednání a jedné studii se však ukázalo, že je takový krok nereálný. Bylo by to příliš drahé a Chrudim si to nemůže v tuto chvíli dovolit.“ Uvedení trasy do stavu odpovídajícího normám a parametrům pro silnice I. třídy by totiž vyžadovalo mnohamilionové investice a ani by prý po ní neprojel nadměrný náklad.

Zdroj: Vyhledávací studie M-Projekce

„Snažíme se společně s ŘSD hledat varianty, jak Palackého třídě a Obce Ležáků odlehčit,“ vysvětlil Pavel Štěpánek. Byla představa, že dokud povede silnice I. třídy po Palackého třídě, od Čáslavi směrem na Žďár budou řidiče odklánět ukazatele, aby se Borzně vyhnuli. V dnešní době navigací už málokterý řidič jezdí podle navigačních cedulí. Efekt to tedy nebude mít takový, jaký bychom si představovali,“ uvedl. Vše by prý nejlépe vyřešila až přeložka silnice I/17 po severním obchvatu města. „Je potřeba napnout veškeré síly a stavbu co nejdříve prosadit,“ dodal místostarosta Pavel Štěpánek.

Podle našich informací se právě příští týden sejdou zástupci za kraj, dopravu, policii a město a dohodnou se, jaké ukazatele a kam ŘSD na trasu umístí. 

Eso z rukávu v iniciativě, jak zmírnit dopady tranzitní dopravy v této lokalitě, však na posledním jednání chrudimského zastupitelstva vytáhla jiná strana, když se z řad veřejnosti nečekaně přihlásil ke slovu „nejmenovaný občan“ s představením nové petice za urychlení stavby severního obchvatu. Nebyl to totiž nikdo jiný než oblastní předseda hnutí ANO 2011 z Chrudimi, Daniel Vodák, který ale dnes pro Chrudimské noviny dovysvětlil, že se prý nepředstavil nedopatřením. Zastupitelstvo následně odhlasovalo zápornou odpověď spolku Třibřichy, který protestoval proti variantě obchvatu mezi Bylany a Třibřichy. Právě tato varianta vznikla na popud starosty Františka Pilného (ANO 2011), jak se v minulosti vyjádřil.

Z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které momentálně výstavbu třetí etapy obchvatu nepovažuje za prioritní, přišel ohledně nejrůznějších petic jasný vzkaz: „Petice k urychlení stavby nepřispívají, spíš přípravu naopak komplikují,“ uvedla na pravou míru Petra Drkulová. Pokud byste ale přesto cítili potřebu se pod petici „Za vybudování přeložky silnice I/17“ podepsat, máte možnost: „Petiční archy budou od pátku umístěny v Chrudimi na infocentru, dále se je chystám dát během pátku a pondělka na obecní úřad v Bylanech a myslím si, že by to mohlo zajímat i Markovice a Heřmanův Městec,“ doplnil dnes Daniel Vodák, který je právě na pracovní cestě v Praze.

 

 

 

 

 

Petra Vintrlíková

Reklama

Obrázek uživatele Daniel_Vodak
#10244 Daniel_Vodak 15. Únor 2022 - 18:07
Všechny zdravím jménem "nejmenovaného občana" :) Petiční archy k podpoře dostavby obchvatu dám tento pátek k dispozici na místa: Chrudim - INFOCENTRUM, Bylany - Obecní úřad, Markovice (místo upřesním), Heřmanův Městec(místo upřesním). Předem děkuji všem za podporu.
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#10245 Tomáš Velendorf 15. Únor 2022 - 23:38
Takže pro původní tranzit I/37 (před obchvatem), úsek od ko u bývalé Romanie až k Bídě, požadavky odpovídající normám a parametrům pro silnice I. třídy tehdy vyhovovaly a nyní, by už pro I/17 nevyhovovaly (dokonce po loňské, mnohamilionové rekonstrukci)? A v čem je např. úsek od Bídy až k sladovně tak diametrálně parametrově rozdílný, např. od úseku od ko u nemocnice po ko Dr. Malíka, že by normám nevyhovoval? Nekompetentnost a absurdní fraška, jak jinak, než opět za peníze daňových poplatníků. A spoléhat se na stavbu severního obchvat? To je jak s tou reklamou na antirezin: "Maminko, až to budu natírat příště, tak VY už tady nebudete".
Obrázek uživatele Daniel_Vodak
#10246 Daniel_Vodak 16. Únor 2022 - 1:00
Tomáš Velendorf: Takže pro původní tranzit I/37 (před obchvatem), úsek od ko u bývalé Romanie až k Bídě, požadavky odpovídající normám a parametrům pro silnice I. třídy tehdy vyhovovaly a nyní, by už pro I/17 nevyhovovaly (dokonce po loňské, mnohamilionové rekonstrukci)? A v čem je např. úsek od Bídy až k sladovně tak diametrálně parametrově rozdílný, např. od úseku od ko u nemocnice po ko Dr. Malíka, že by normám nevyhovoval? Nekompetentnost a absurdní fraška, jak jinak, než opět za peníze daňových poplatníků. A spoléhat se na stavbu severního obchvat? To je jak s tou reklamou na antirezin: "Maminko, až to budu natírat příště, tak VY už tady nebudete".
Tomáši, tu reklamu mám dodnes na paměti a zní mi v hlavě, jen si vzpomenu :D Ale k obchvatu. Rozumím a chápu Váš skepticismus, zvláště po zkušenostech s předchozími etapami. Řekněme si ale na rovinu a nalijme si čistého vína: "Byl by tu dnes vůbec nějaký dokončený obchvat, kdyby se do toho takříkajíc nešlapalo"? Dnešní zákoník je zejména k dopravním stavbám oproti přívětivější než tomu bývalo, proto jsem přesvědčen o tom, že po severním obchvatu budeme jezdit značně dříve. Musí se pro to ale něco udělat a budu nesmírně rád, když moji iniciativu ve formě petice podpoříte svým podpisem.
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#10247 Tomáš Velendorf 16. Únor 2022 - 23:40
Daniel_Vodak: Tomáši, tu reklamu mám dodnes na paměti a zní mi v hlavě, jen si vzpomenu :D Ale k obchvatu. Rozumím a chápu Váš skepticismus, zvláště po zkušenostech s předchozími etapami. Řekněme si ale na rovinu a nalijme si čistého vína: "Byl by tu dnes vůbec nějaký dokončený obchvat, kdyby se do toho takříkajíc nešlapalo"? Dnešní zákoník je zejména k dopravním stavbám oproti přívětivější než tomu bývalo, proto jsem přesvědčen o tom, že po severním obchvatu budeme jezdit značně dříve. Musí se pro to ale něco udělat a budu nesmírně rád, když moji iniciativu ve formě petice podpoříte svým podpisem.
V tom víně ještě něco ale plave, že předsedo..:) Já jsem pro každou špatnost Dane, takže Vám to klidně podepíšu, ale jen kvůli těm příštím generacím:) Jinak nechápu, když může být tedy tranzit I/17 značen dle názvů po logičtější a kratší trase přes ko na Bídě a u sladovny, proč už tak nemůže být značen i oficiálně, opravdu jako I/17. A to se nebavím o absurditě toho, že oficiálně značená trasa I/17 má 6 kruhových křižovatek, a přitom kdyby byla vedena přes Bídu Dašickou/Topolskou ulicí, tak má jen 3, nebo 4 kruhové křižovatky. Absurdita a úřední šlendrián na entou. A to se nebavím o chaosu v současném dopravním značení - např. Vysoké Mýto je před ko u Romanie značeno směrem přes Palackého třídu, naopak z obchvatu je Čáslav značena zase do Dašické ulice, a Žďár/S. je pro jistotu jen přeškrtnutý, např. na ko u Guláška ve směru na Slatiňany, ale už tam není uvedeno kudy nově tedy ten směr vede. Prostě klasika, levá ruka neví, co dělá pravá, v tomto případě vedení města a ŘSD. Viz. i alibistické řeči místostarosty Štěpánka, že dnes se už dle dopravního značení nejezdí. Tragédie a fraška. O nějaké revitalizaci, Palackého třídy, Obce Ležáků, zeleně, nových zastávek MHD, si můžeme nechat jen zdát. Tímhle stylem ani za dalších 25 let.
Obrázek uživatele Chrudim Ák
#10248 Chrudim Ák 18. Únor 2022 - 8:37
Tomáš Velendorf: V tom víně ještě něco ale plave, že předsedo..:) Já jsem pro každou špatnost Dane, takže Vám to klidně podepíšu, ale jen kvůli těm příštím generacím:) Jinak nechápu, když může být tedy tranzit I/17 značen dle názvů po logičtější a kratší trase přes ko na Bídě a u sladovny, proč už tak nemůže být značen i oficiálně, opravdu jako I/17. A to se nebavím o absurditě toho, že oficiálně značená trasa I/17 má 6 kruhových křižovatek, a přitom kdyby byla vedena přes Bídu Dašickou/Topolskou ulicí, tak má jen 3, nebo 4 kruhové křižovatky. Absurdita a úřední šlendrián na entou. A to se nebavím o chaosu v současném dopravním značení - např. Vysoké Mýto je před ko u Romanie značeno směrem přes Palackého třídu, naopak z obchvatu je Čáslav značena zase do Dašické ulice, a Žďár/S. je pro jistotu jen přeškrtnutý, např. na ko u Guláška ve směru na Slatiňany, ale už tam není uvedeno kudy nově tedy ten směr vede. Prostě klasika, levá ruka neví, co dělá pravá, v tomto případě vedení města a ŘSD. Viz. i alibistické řeči místostarosty Štěpánka, že dnes se už dle dopravního značení nejezdí. Tragédie a fraška. O nějaké revitalizaci, Palackého třídy, Obce Ležáků, zeleně, nových zastávek MHD, si můžeme nechat jen zdát. Tímhle stylem ani za dalších 25 let.
asi mají anonističtí sebemrskači hlavy v dlaních, že nekomunikují...a řeči člověka odpovědného za dopravu - třeba zase něco testuje? Nebo s tím v zásadě problém nemá..., a myslí si.. Hezký den všem. Čau lidi, makátě?
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#10249 Tomáš Velendorf 18. Únor 2022 - 9:08
Chrudim Ák: asi mají anonističtí sebemrskači hlavy v dlaních, že nekomunikují...a řeči člověka odpovědného za dopravu - třeba zase něco testuje? Nebo s tím v zásadě problém nemá..., a myslí si.. Hezký den všem. Čau lidi, makátě?
Aneb, mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.