Chrudimské noviny Místostarosta Trávníček mírní napětí: "Místa bude na nové křižovatce U Guláška pro všechny dost!"

Dnes: 2°C
Zítra: 4°C
Pozítří: 3°C

Místostarosta Trávníček mírní napětí: "Místa bude na nové křižovatce U Guláška pro všechny dost!"

Chrudim - „Jak bude vypadat nový kruhový objezd U Guláška?“ ptá se v posledních dnech mnohý Chrudimák. Další z „kruháků“ ve městě totiž vzbuzuje nemalé emoce a dělí zúčastněné na příznivce a odpůrce této stavby. Zmíněné napětí se teď pokouší tlumit neuvolněný místostarosta Jaroslav Trávníček (ČSSD).

„Nový kruhový objezd má pouze tři ramena. Jedno z nich - výjezd z ulice Milady Horákové na hlavní silnici, dělalo vždycky problémy,“ popisuje dřívější i současnou situaci v křižovatce Trávníček. „Tyto problémy by se projevily ještě více v okamžiku, kdy by byl dobudován první úsek obchvatu města, kdy se doprava bude vracet na městskou obvodovou komunikaci,“ míní neuvolněný místostarosta, který je nyní ve městě zodpovědný za dopravu.

V úterý ráno se zde už žádné komplikace jako v pondělí nekonaly.  Foto: Chrudimské noviny

„Křižovatka se sice v těsné blízkosti železničního přejezdu nachází, ale i po delším přerušení dopravy vinou projíždějícího vlaku, především ze směru od chrudimského nádraží, lze pozorovat rychlý návrat k plynulému provozu na všech přilehlých silnicích,“ říká Jaroslav Trávníček.

O půl osmé ráno nebylo po frontách v okolí kruhové křižovatky nikde ani památky.  Foto: Chrudimské noviny

Vlna nevole se přitom zvedla po pondělní zácpě, kterou však podle všeho nemá „na triku“ probíhající stavba kruhového objezdu, ale České dráhy. „Dojde-li totiž vinou Českých drah k tomu, že jsou závory spuštěny na dvacet i více minut, tak je jasné, že nastává kolaps. Ten však není vinou budované křižovatky. I v minulosti totiž k takovým situacím občas docházelo,“ upozorňuje Trávníček na krátkou paměť některých šoférů. Železničáři totiž v pondělí opravovali některé ze zabezpečovacích prvků na trati, a proto docházelo k situaci, že závory byly stažené neúměrně dlouho. Dokonce se vyskytla situace, že jeden z pracovníků Českých drah musel jít zvednout šraňky ručně.

Projíždějící vlak od Chrudimi zapříčinil kolonu šesti v řadě za sebou stojících aut, která se už po pár vteřinách mohla zase plynule rozjet.  Foto: Chrudimské noviny

„Po dobudování křižovatky budou jednotlivé vjezdy a výjezdy široké pět a půl metru, prstenec pak sedm a půl, plus ještě dva metry ve středu objezdu přijdou vydláždit. Prostor tak bude více než komfortní a k omezením by nemělo docházet ani v krizových situacích, kdy bude chtít projet sanity, nebo hasiči,“ domnívá se sociální demokrat Trávníček. Všechny ostatní křižovatky ve městě jsou prý menší a řidiči si s řešením kritických situací dokázali podle Trávníčka vždy poradit.

Velkým problémem tak zůstává nepozornost mnohých šoférů, kteří nejen že nerespektují dopravní značení, ale často neznají ani správná pravidla jízdy po okružních křižovatkách. Pravidelně se tak stává, že nedávají znamení o změně směru jízdy, když „kruhák“ opouštějí, nebo nedávají přednost autům jedoucím po křižovatce. To už ale vyřešit nelze. Pozor by měli podle místostarosty dávat i chodci a vstupovat do vozovky teprve poté, co naváží „oční kontakt“ s řidičem blížícího se vozidla.

Sanitka neměla po ránu s projetím rozestavěného kruhového objezdu žádný problém.  Foto: Chrudimské noviny

Na závěr ještě připomeňme, že kruhový objezd bude hotov koncem listopadu a investora, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, přijde na 4 780 000 korun. Jak by měl kruhový objezd ve finále vypadat, si můžete prohlédnout v přílohách pod textem.

Příloha: 
Jakub Valenta

Reklama

Obrázek uživatele chrudimák
#1262 chrudimák 11. Říjen 2013 - 17:50
Dneska kolem deváté to byla chuťovka.
Obrázek uživatele Tomáš Velendorf
#1263 Tomáš Velendorf 11. Říjen 2013 - 20:33
Po přečtení tohoto článku se mi chtě nechtě, vybavila jedna, z mnoha tragikomických scén z filmu Nejistá sezóna. Kde režisér Kydal a vedoucí souboru Rybník, v podání pánů Smoljaka a Svěráka, jsou na koberečku u soudruhů z kulturní komise a ti jim tam chladně sdělí: "No vidíte soudruzi, po čem my voláme? Po satiře. No, ano, pozitivní, konstruktivní satira" :-) Ale jinak samozřejmě, že bych si také přál, to co slibuje pan Trávníček. Tedy dostatek místa pro všechny a pokud možno bez kolon. Ale vzhledem k tomu, že do roku 1989, jsem toho, co vše bude pro "všechny", slyšel tolik - a přitom v reálu, nebyl někdy pro všechny, ani obyčejný toaletní papír - že jsem i nyní, po takové době, ještě pořád, na taková prohlášení trochu otupělý.