kruhový objezd
Auto přistálo na květináčích. Vysvětlení řidiče bylo prosté
Chrudim – Kuriózní dopravní nehodu na kruhovém objezdu na Masarykově náměstí v Chrudimi, která se odehrála v neděli brzy ráno, už prošetřila policie. Jak vysvětlil řidič, že jeho jízda autem se podobala spíše letu?
[[img:chrn_fullwidth:23913:]]
Řidič (20) červeného auta značky Octavie, které vyletělo v neděli ráno z kruhového objezdu tak, ža porazilo sedm betonových patek a čtyři betonové květináče, prý policii uvedl, že při jízdě usnul. Nehoda se naštěst obešla bez zranění, ale hmotnou škodu policie vyčíslila na 120 tisíc korun.
„Dechovou zkoušku provedli kolegové z chrudimské hlídkové služby, její výsledek vyšel negativně. Kolegové udělili mladému řidiči pokutu na místě v příkazním řízení,“ uvedla policejní mluvčí Andrea Muzikantová.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Číst dál
Město nechává opět bez námitek rekonstrukci v režii ŘSD
Chrudim – Město nechává znova rekonstrukci veřejného prostoru v režii Ředitelství silnic a dálnic ČR. Týká se 1,3 kilometru dlouhého úseku hlavního tahu I/17 na Čáslav vedoucí přes Palackého třídu a ulicí Obce Ležáků. Má být hotová nejpozději do prosince 2025. Běží poslední lhůta pro odvolání před vydáním stavebního povolení. Na co se mají občané připravit tentokrát?
[[img:chrn_fullwidth:23874:Kruhový objezd u Hotelu Bohemia se bude rekonstruovat. Foto: Chrudimské noviny]]
Opravovaný úsek se týká silnice I/37 od kruhového objezdu s Masarykovým náměstím u Hotelu Bohemia, který také čeká rekonstrukce, po spáru u začátku okružní křižovatky u Hostince U Guláška. Poslední nové, ještě nezpracované měření pro výpočet průměrných ročních denních intenzit v dopravě tu probíhalo v polovině listopadu. Ale jen podle sčítání z roku 2020, kdy všeobecně všude ve světě doprava pod vlivem restrikcí Covid-19 klesla, tudy denně projelo celkem více než 13 tisíc motorových vozidel (13597−13742), z toho těžkých náklaďáků přes dva tisíce (2005−2028).
[[img:chrn_fullwidth:23866:Měření z 19. listopadu 2023. Foto: Chrudimské noviny]]
Krajský úřad požaduje, aby rekonstrukce probíhala za provozu, i když pouze jednosměrného, jinak by hrozily dopravní zácpy. Rušno ale podle všeho bude hlavně na přechodech pro chodce, protože místo toho, aby jich přibylo, se budou chodci dopravě ve městě opět podřizovat. Z vytížené trasy totiž zmizí značky upozorňující na přechody a zůstanou jen ty u křižovatky s Rooseveltovou ulicí. Město Chrudim mělo možnost vyjádřit se, aby rekonstrukce probíhala s ohledem na potřeby občanů, ale žádné námitky proti čemukoliv nikdo nepodal.
[[img:chrn_fullwidth:23873:Při rekonstrukci kruhového objezdu bude potřeba dát pozor na majestátní červenolistý buk. Foto: Chrudimské noviny.]]
„Měšťáci“ nezvládli víkendový dopravní kolaps
Chrudim – Městská policie situaci nezvládla. Řeč je o uzavřeném příjezdu do Chrudimě Dašickou ulicí. Poté, co není možné využít kruhový objezd Na Bídě, se právě tato cesta stala jednou z posledních, jíž mohli řidiči jezdit. Naprosto nedostatečné dopravní značení a prapodivné priority „měšťáků“ zapříčinily chaos.
Výjezd z kruhového objezdu u Vestce směrem do Chrudimě Dašickou ulicí se uzavřel už v pátek. „Při bouřce došlo k poškození stožárů vedení vysokého napětí a probíhá jejich oprava. Bohužel dopravní značení, které je zde umístěno, je úplně na nic. A především, až začne zítra normální provoz a toto bude ještě uzavřeno, tak to bude dost velký masakr na těch pár stovkách metrů, co na ježdění po Chrudimi zbývá,“ kometoval situaci v neděli večer Michal Jinoch senior. Řidiči se však tuto nemilou informaci po celý víkend dozvídali teprve v okamžiku, kdy na „kruhák“ odbočili z obchvatu města a následně chtěli najet do Dašické ulice. Podobně nedostatečně byla značena“ uzavírka ve směru od kruhového objezdu u Lidlu.
[[gal:16216]]
Městská policie se tu zmohla jen na zákazovou značku a modrobílou plastovou pásku – páska však brzy zmizela. Časnější varování dopravním značením přímo na obchvatu nebo strážníkem městské policie s „plácačkou“ by zde automobilisté hledali marně. Informace na facebookovém profilu města rovněž po celou sobotu a neděli chyběly. Byl přece víkend. Úředníci a velitel městské policie, starosta města František Pilný (ANO 2011), nejspíše nepracují.
[[gal:16217]]
Občané městskou policii o dopravním chaosu za městem informovali prakticky okamžitě. Auta si zde hledala cestu do Chrudimě přes pole, doprava kolabovala. Reakcí vedení „měšťáků“ bylo konstatování, že ve službě není dost lidí. Priority strážníků se ukázaly v plné nahotě - dva z nich totiž, místo řešení kolapsu a informování šoférů, procházeli centrem a rozdávali pokuty za špatné parkování.
Změní se trasování silnice I/17?
Chrudim – Způsobů, jak vyřešit neuspokojivou dopravní situaci ve městě, může být hned několik. Mnozí s nadějí vzhlížejí k dokončovanému obchvatu města, který by měl přetíženým silnicích ulevit. Další doufají v přeložku silnice I/17, jež by spojila obchvat s průmyslovou zónou. „Kosmetické“ úpravy této silnice přímo v centru města jsou již nyní na pořadu dne.
Vyplývá to alespoň z posledních jednání dopravní komise, která, krom případného spojení Chrudimě s Pardubicemi trolejbusy, probírala i bod, jejž předložil místostarosta zodpovědný za dopravu, Pirát Pavel Štěpánek.
Místostarosta Štěpánek členy komise informoval o záměru města trasovat vedení silnice I/17 od okružní křižovatky Bohemia směrem na „kruhák“ u bývalého hotelu Bída, kruhový objezd u Lidlu a dále Dašickou ulicí na křižovatku u místní části Vestec. V současné době tato komunikace vede od „kruháku“ u hotelu Bohemia Čáslavskou ulicí.
Budou probíhat jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic, správou Pardubice a Pardubickým krajem nad možným novým způsobem vedení zmiňované komunikace I/17. Důvodem je převedení stávající silnice I/17 v úseku Palackého třída a Obce Ležáků do silnice druhé třídy. Těmto změnám je vhodné uzpůsobit provoz na silnicích ve městě.
Nadměrné náklady a co s nimi dál
Výjezd z parkoviště u Kauflandu leží řidičům v žaludku
Chrudim – Nejprve prošel úpravami kruhový objezd, který zakončuje Vlčnovskou ulici, poté přišel na řadu „kruhák“ u Kauflandu. Prakticky vždy, když k těmto zásahům do dopravy dochází, najdou se kritici. Kruhový objezd ve Vlčnovské, respektive Slovenského národního povstání, získal nepříjemný „kopeček“, který se řidičům příliš nelíbí. Výtky jsou však i ke kruhové křižovatce u Kauflandu.
Jako asi na všechny tyto křižovatky ve městě i zde si na ni původně šoféři nemohli zvyknout. Nemalé problémy s ní měli i organizátoři nadměrných nákladů, kteří ji – stejně jako tu u nemocnice – pravidelně demolovali. Výstavbu „kruháků“ s nimi totiž město a Ředitelství silnic a dálnic nekonzultovalo.
[[img:chrn_fullwidth:450:]]
Kdo byl někdy nakupovat v supermarketu Kaufland, dobře zná past, která se tu na řidiče skrývá. Krátký a poměrně prudký kopeček na výjezdu z parkoviště dělá problémy nejen začátečníkům, ale i zkušeným šoférům. Opravdu tu musí být?
[[img:chrn_fullwidth:16001:]]
Podle šéfa Odboru dopravy MěÚ Chrudim Martina Klimka musí: „Dle projektanta je to řešeno takto kvůli vyrovnání výšek komunikací v místě a z důvodu odvodnění,“ uvádí Klimek. Proč projektant nezvolil raději táhlejší kopeček, není zcela zřejmé. Řidičům by takové řešení nejspíše vadilo mnohem méně.
Fronty až k Janderovu. Začíná přestavba kruháku u nemocnice
Chrudim – Částečně omezený provoz ve Vlčnovské ulici si řidiči již „na ostro“ nedávno vyzkoušeli. Proběhly tu přeložky vodovodu a kruhová křižovatka proto byla neprůjezdná. Dnes, tedy 26. srpna, však začíná kompletní přestavba „kruháku“ a uzavírky se rozšíří.
Práce budou probíhat ve dvou etapách:
I. etapa potrvá od 26. srpna do 13. října. Řidiči neprojedou Vlčnovskou ulicí na kruhový objezd, pro velký „úspěch“ se v ulici Slovenského národního povstání objeví semafor řídící dopravu. „Nejezděte do Chrudimi od Slatiňan přes Vlčí Horu, kolona od KO u nemocnice skoro až k Janderovu,“ varuje v pondělí ráno před dopravními komplikacemi Miloš Soukup. Se začátkem školního roku zde doprava ještě pořádně zhoustne.
[[img:chrn_fullwidth:15863:]]
II. etapa startuje 13. října a skončit by měla do 24. listopadu. V souvislosti s těmito uzavírkami dojde i k uzavírce chodníků přilehlé křižovatky.
[[img:chrn_fullwidth:15864:]]
Náhradní trasa pro pěší bude vedena ulicemi Dr. Janského a Vlčnovská. Kruhový objezd se navíc uzavře ze směru od Vlčnova. Skončí ulička „K Presům“ opět jako nedobrovolná zkratka, nebo zde město ponechá zakázaný průjezd?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Číst dál
Kruhový objezd u Heřmanova Městce vyroste nejspíše již příští rok
Heřmanův Městec - Heřmanův Městec byl druhou zastávkou hejtmana Martina Netolického (ČSSD) při putování po regionu. Po jednání se starostou Seče Marcelem Vojtěchem jednal s jeho heřmanoměsteckým kolegou Josefem Kozlem (Živé město Heřmanův Městec), který stejně jako Vojtěch svoji pozici v říjnových volbách obhájil. Hlavním tématem byly záležitosti dopravního charakteru, a to jak silniční, tak železniční.
„V rámci našeho posledního jednání jsme s panem starostou hovořili o rekonstrukci Pokorného ulice směrem z města na Prachovice. Celý projekt je připraven a nyní probíhají připomínkovací debaty včetně nutnosti koordinovat tři na sebe navazující stavby, tedy kanalizace, chodníku a samotné silnice. Investiční plán kraje se silnicí počítá a předpokládaná cena se pohybuje okolo 16 milionů korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který připomněl také rekonstrukci Havlíčkovy ulice, která byla dokončena již minulý rok.
Posunout by se i podle starosty města měla výstavba kruhového objezdu na výjezdu z města směr Polička a Seč na silnici I/17. „Od zástupců Ředitelství silnic a dálnic máme přislíbeno, že je vybudování kruhového objezdu zahrnuto v jejich investičním plánu. V minulosti se i díky spolupráci s panem hejtmanem a ŘSD podařilo vybudovat nejen brzdící pruhy před přechody pro chodce, ale posunout právě přípravy stavby právě do fáze, kdy by mohla v příštím roce proběhnout,“ uvedl starosta Kozel.
Ten s hejtmanem projednával jednu z nejdůležitějších městských investic, kterou je vybudování přestupního terminálu vlak-autobus za celkové náklady 96 milionů korun. Z Integrovaného regionálního operačního programu získalo město řádově 53 milionů korun. „V rámci neuznatelných nákladů chceme diskutovat se Správou železniční a dopravní cesty, která v příštích letech plánuje rekonstrukci trati na Prachovice. Je nutné řešit například různé přeložky, úpravy zabezpečovacího a oznamovacího zařízení či osvětlení nádraží, což jsou investice, které není možné zahrnout do projektu a financovat ze strany města,“ řekl hejtman Netolický.
Ten starostu seznámil se strukturou krajských dotačních titulů na rok 2019. Jejich základní struktura a způsob podání se de facto nemění, avšak například v minulém roce vznikl dotační titul na pořízení mobiliáře dětských dopravních hřišť, který byl velmi úspěšný, a proto pokračuje i pro příští rok. Starosta jej naopak informoval o záměru rekonstrukce sokolovny, kterou město získalo do svého majetku.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Číst dál
V Pardubicích u záchranky vyroste kruhák
Pardubice - Křížení ulic Kyjevská a Průmyslová čeká rozsáhlá přestavba. Namísto křižovatky, na níž se ulice sbíhají v úhlu 90 stupňů a ještě je zde výjezd vozidel zdravotnické záchranné služby, vznikne křižovatka okružní. Práce začnou 3. listopadu, hotovo by mělo být do konce dubna 2019. Provoz v tomto úseku ale zůstane, byť v omezeném režimu, zachován.
Výstavba jednopruhové okružní křižovatky s přilehlými komunikacemi, autobusovými zastávkami, chodníky a zelení přijde město na téměř 22 milionů korun. Během výstavby bude v tomto úseku vybudováno také nové veřejné osvětlení, dojde též k přeložce vodovodu, vyvložkování stávající kanalizační stoky, upraveno musí být také trolejové vedení a podobně.
Práce by měly trvat zhruba 20 týdnů, vzhledem k nadcházející zimě a zhoršeným klimatickým podmínkám se ale počítá s dokončením stavby až na konci dubna 2019. Průjezd tímto poměrně frekventovaným úsekem zůstane po celou dobu rekonstrukce zachován, v návaznosti na postup prací bude ale omezen.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Číst dál
U Medlešic se začal budovat původně zrušený sjezd do Chrudimi
Chrudim - Začátkem května začalo Ředitelství silnic a dálnic realizovat další dopravní investici spojenou s obchvatem města.
Stavební firma Eurovia začala frézovat nový kruhový objezd, který by měl "rozředit" příjezd automobilů do Chrudimi a usnadit obslužnost severní průmyslové zóny a centra města. ŘSD také očekává ulehčení dopravního zatížení místní části Medlešice. Záměrem investora je, aby tranzitní doprava objížděla město po obchvatu a koncová mohla do města vjíždět jak Pardubickou ulicí, tak vjezdem po Dašické.
[[img:chrn_fullwidth:13091:Stavební firma začala s frézováním vozovky. Foto: Jindřich Balous]]
Jakým způsobem bude řešeno dopravní značení a jak se bude dařit naplňovat jeho vymahatelnost ukáže až budoucnost.
Dodnes také není jasné, proč nebyla tato stavba uskutečněna společně s obchvatem města. O problematice jsme psali již v prosinci minulého roku. Jak Město Chrudim, tak ŘSD, se ve svých tvrzeních rozcházejí, a tak jediná jistota, která zústává, je další prodražení investice do chrudimského obchvatu.
Otevření kruhového objezdu u Medlešic může být darem z nebes, právě v souvislosti s nečekaným zastavením výstavby druhé části obchvatu z Chrudimi do Slatiňan. Jeho výstavba bude zřejmě odložena o čtyři až pět let, díky novele o EIA, kterou nechal v parlamentu projednat ministr Brabec (ANO).
[[img:chrn_fullwidth:13090:Kruhový objezd by měl "rozředit" dopravu na příjezdu do města. Foto: Jindřich Balous]]