Proč skákal český Paganini metr vysoko?
Pryč jsou doby, kdy se regionální politici nechávali s oblibou zvěčnit s mediálně známými osobnostmi před jakýmikoliv volbami. Volební materiály se tou dobou hemžily zpravidla také různými doporučeními celebrit, sportovců či umělců, kteří o kandidátech tvrdili, jací to jsou féroví chlapi, vzorní otcové od rodin, kteří mají smysl pro fair play, a že by za ně položili ruku do ohně.
Kdeže loňské sněhy jsou. Dnes už takřka nikdo takovým pohádkám nevěří. Politika je úzce propojena s byznysem a dlouhá léta tu platilo "já na bráchu, brácha na mě". Tedy něco za něco - ty mi později dohodíš kšeft z veřejných prostředků a já s tebou teď na oplátku zapózuju před objektivy kamer a fotoaparátů, abys vyhrál volby. Přesně tahle taktika pomáhala dlouhodobě některým politikům sbírat hlasy důvěřivých voličů. Jenže ti už to dávno politikům "nebaští" a chtějí po nich konkrétní naplnění předvolebních slibů.
A v této nefunkční setrvačnosti teď zamrzla najatá reklamní agentura, která pro ODS v Pardubickém kraji organizuje kampaň před krajskými volbami. "Vyrobila" totiž za výrazného přispění asistenta poslance Čechlovského Jindřicha Šafaříka pořádný kopanec, když zveřejnila v předvolební agitaci bývalého chrudimského starostu po boku známého houslisty Šporcla bez jeho vědomí.
Není proto divu, že český Paganini skákal metr vysoko, když se viděl na agitce ODS, aniž dostal dopředu zaplaceno nebo se ho někdo jen slůvkem zeptal - smím? Je to škoda hned dvakrát. Uvedené faux paux postihlo kandidáta z Chrudimi a ještě k tomu člověka, kterého provází pověst rozhodného politika. Do třetice pak škoda, že to nikoho z volebního týmu ODS nenapadlo. Nezaškodilo by proto více vyrazit mezi dělný lid a vystoupit občas z virtuálního vlaku, jemuž se říká politika, která se už dávno vzdaluje realitě.
Reklama
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.